Search
Close this search box.

اکسسوری آشپزخانه چیست؟ انواع اکسسوری آشپزخانه چیست؟

دکوراسیون اشپزخانه

اکسسوری آشپزخانه یا همان لوازم تزئینی مخصوص آشپزخانه وسایلی هستند که برای بهبود ظاهر و دیزاین این فضا از آنها استفاده می‌شود. از این اکسسوری‌ها می‌توان برای افزودن رنگ، بافت و جذابیت و یا تکمیل دیگر بخش‌ها یا ایجاد تضاد در دکوراسیون استفاده کرد. از این نوع اکسسوری ها میتوان با هر نوع کابینت از جمله کابینت نئوکلاسیک استفاده کرد. گلدان، مجسمه، شمع، قاب عکس و آثار هنری دیواری از جمله وسایل تزئینی هستند که  به عنوان اکسسوری آشپزخانه یا دکوری آشپزخانه می‌توانید از آنها استفاده کنید.

انواع اکسسوری‌های زیبای آشپزخانه

همانطور که گفته شد؛ شما می‌توانید با خرید اکسسوری اشپزخانه و استفاده از این وسایل تزئینی، رنگ و بوی جدیدی به محیط بدهید و این فضای هر چند محدود را به مکانی گرم، زیبا و دلنشین تبدیل کنید. برخی از اکسسوری‌های مخصوص آشپزخانه عبارتند از:

گلدان دکوری اشپزخانه

 گلدان

گلدان یکی از وسایلی است که در سبک‌ها، رنگ‌ها و با مواد اولیه مختلفی از جمله شیشه، سرامیک، فلز و چوب تولید می‌شود. شما می‌توانید از ترکیب گلدان و چند کتاب روی قفسه‌های باز کابینت استفاده کرد و سبک دکوراسیون آشپزخانه خود با انتخاب نوع گلدان به یک سمت سوق دهید. مثلا اگر گلدان چوبی انتخاب کنید؛ سبک دیزاین آشپزخانه کلاسیک‌تر می‌شود و اگر گلدان بلور، فلز یا سرامیکی که دارای طرحی ساده‌ای باشد را انتخاب کنید؛ دیزاین آشپزخانه به سبک مدرن متمایل می‌شود.

 مجسمه

مجسمه‌ها نوع دیگری از لوازم تزئینی هستند که می‌توانند برای ایجاد جذابیت در آشپزخانه به کار برده شوند. مجسمه‌ها نیز در سبک‌ها و اشکال مختلفی تولید شده و تنوع آنها در متریال مصرفی و ابعاد و اندازه بسیار زیاد است. مجسمه‌ها را نیز می‌توانید روی قفسه‌های باز یا درون کابینت‌های درب چوبی گذاشته و یا برای از سادگی درآوردن آشپزخانه، آنها را روی اپن یا روی جزیره بگذارید.

شمع و جا شمعی

شمع هر کجا که باشد ایجاد حس گرما می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را به فضایی دنج و رمانتیک تبدیل کنید؛ یک جاشمعی زیبا با شمع‌های رنگی روی اپن یا کابینت زیر پنجره بگذارید. شمع‌ها هم از نظر رنگ و رایحه با یکدیگر متفاوت هستند. اما بهتر است رایحه‌هایی را برای آشپزخانه استفاده کنید که تغییری در بو و مزه غذا ایجاد نکند. به عنوان مثال شمع دارچین یا موم زنبور عسل که ریشه رایحه آنها از مواد غذایی گرفته شده است؛ جزء بهترین شمع‌ها برای استفاده به عنوان اکسسوری کابینت آشپزخانه هستند. شمع و جا شمعی را می‌توانید کنار گلدان گذاشته و فضای آشپزخانه را دلنشین‌تر کنید.

قاب عکس و آثار هنری دیواری

قاب عکس و سایر اکسسوری آویز آشپزخانه مانند تابلو نقاشی یکی دیگر از لوازم تزئینی است که می‌تواند برای ایجاد جذابیت به عنوان اکسسوری آشپزخانه استفاده شود. از قاب‌های تزئینی زیبا و هماهنگ با دکوراسیون داخلی می‌توان برای نمایش عکس‎های خانوادگی، تصاویر چاپی طبیعت یا کپی نقاشی‌های معروف استفاده کرد. سبک قاب‌ها و آثار هنری دیواری نیز باید متناسب با شیوه دیزاین آشپزخانه انتخاب شود. به عنوان تابلوهای نقاشی مدرن جزء جدیدترین اکسسوری آشپزخانه هستند که استفاده از آنها در کنار کابینت‌های مدرنی مانند هایگلاس، فضای شیکی به خانه می‌دهند.

 فرش و کفپوش

فرش و انواع کفپوش‌ها یکی دیگر از لوازم تزیینی هستند که می‌توان از آنها برای افزودن رنگ، بافت و جذابیت به آشپزخانه استفاده کرد. جنس، بافت، رنگ و حتی اندازه فرش یا موکتی که به عنوان کفپوش در آشپزخانه استفاده می‌کنید باید متناسب با فضا باشد. به عنوان مثال یک گلیم سنتی برای آشپزخانه‌ای که به سبک مدرن تجهیز شده گزینه خوبی نیست.

سبدهای سوپر مارکت

طرح سبد سوپر مارکت ، شامل سبد نسب از کف ، سبد مواد شوینده ، سبد نصب از بغل مباشد . از عرض 15تا 60 سانتی متر ، با توجه به سایز یونیت انتخاب میشود .

سبدها به صورت ریلی هسند ، در حالت عادی 2 یا 3 طبقه دارند و شامل جابطری ، جا روغنی ، خشکبار ، سیب زمینی ، جاحبوبات و … است .

سبد سوپرمارکت ایستاده

سبد های سوپر ایستاده

این مدل دو نوع سوپر وسط و سوپر یخچالی است . که متناسب با یونیت از 15 تا 60 سانتی متر و از 60 تا 220 سانت میتوانید انتخاب کنید .

اکسسوری آشپزخانه مجیک کرنر

برای کابینت هایی عمق زیادی دارند یا در گوشه آشپزخانه هستند و دسترسی به آن ها دشوار است این نوع اکسسوری پیشنهاد میشود.

این نوع اکسسوری ها حالت ریلی و چرخشی دارند و از تمام فضای دور و پرت کابینت بهترین استفاده میشود .

کابینت مجیک کرنر مجیک کرنر کابینت اکسسوری کابینت

اکسسوری سبد آبچکان

سبد های آبچکان برای مرتب قرار دادن و خشک شدن ظرف های شسته شده استفاده میشود و از تجمه ظروف رو هم دیگر جلوگیری میکند . این سبدها در سایز های 80-90- 100-120 موجود هستند و روی کابینت های چوبی و فلزی استفاده میشود . خود این اکسسوری ها از جنس آهنی و استیل است که نوع استیل بخاطر ضدزنگ بودن آن بهتر است .

 

اکسسوری وسایل آویز

از این اکسسوری ها برای آویز کردن وسایلی مانند جالیوانی ، قاشق چنگالی ، جا قابلمه ای و … که به وسیله ی لوله ای به قطر 16 معمولا پشت سینک نصب میشود و طول آن 1 تا 3 متر بسته به فضا مورد استفاده قرار میگیرد .

 

سطل زباله آشپزخانه

قرار دادن سطل زباله در آشپزخانه زیاد جلوه ی زیبایی ندارد ، به همین دلیل در کابینت های طرح امروزی سطل زباله داخل خود کابینت تعبیه میشود . در دو نوع تک قلو و دو قلو بخاطر تفکیک زباله استفاده میشوند و به صورت معمول به حالت ریلی زیر سینک نصب میشود.

 

اکسسوری آشپزخانه کشویی

از این اکسسوری ها در کابینت ها ، به صورت کشویی تعبیه میشوند و برای مرتب کردن و استفاده بهینه از فضای داخل کشو استفاده میشود.

اکسسوری کشویی کابینت    اکسسوری مجیک کرندر کشویی کابینتاکسسوری کابینت کشویی

اهمیت دکوراسیون آشپزخانه

هر زمان که کلمه آشپزخانه به گوش‌تان می‌خورد ناخودآگاه به یاد مادری می‌افتید که جلوی اجاق گاز مشغول آشپزی است. درست است که هدف از تعیین مکانی در خانه به عنوان آشپزخانه، ایجاد فضایی مجزا برای پخت و پز است؛ اما این روزها نقش آشپزخانه تغییر کرده و در بسیاری از ساختمان‌ها این فضا فقط مخصوص آشپزی نیست بلکه به عنوان مکانی برای صرف غذا و برپایی دورهمی‌های خانوادگی شناخته می‌شود. به همین دلیل دیزاین مناسب و خرید اکسسوری اشپزخانه برای این فضا از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این بخش بیشتر در مورد اهمیت دکوراسیون آشپزخانه صحبت می‌کنیم.

📌آشپزخانه قلب خانه است

آشپزخانه به خصوص در خانه‌های کوچک به عنوان کانون توجه شناخته می‌شود. در واقع افراد غریبه وقتی وارد یک ساختمان می‌شوند؛ بیش از همه به نحوه چیدمان و زیبایی ظاهری آشپزخانه توجه می‌کنند. به همین خاطر باید برای جذابیت بیشتر، از جدیدترین اکسسوری آشپزخانه برای دیزاین این فضا استفاده شود.

📌برخی از افراد اوقات زیادی از روز را در آشپزخانه سپری می‌کنند

برخی از افراد مانند خانم‌های خانه‌دار بیش از نیمی از اوقات خود را در آشپزخانه مشغول پخت و پز و تمیزکاری هستند. بنابراین چیدمان این فضا به شکلی که احساس طراوات و تازگی به این افراد بدهد از اهمیت بالایی برخوردار است.

📌آشپزخانه مکانی برای صرف غذا است

اگر از آشپزخانه به عنوان مکانی برای چیدن میز ناهارخوری استفاده کنید؛ نه تنها مادر خانواده بلکه دیگر اعضا نیز بخشی از اوقات روز خود را در این فضا سپری می‌کنند. به همین خاطر توجه به چیدمان آشپزخانه و استفاده از اکسسوری‌های جذاب برای دکور کردن این بخش از خانه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باعث می‌شود که اعضای خانواده هنگام صرف غذا احساس آرامش بیشتری داشته باشند.

 فضای بالای کابینت آشپزخانه را چطور می‌توان دیزاین کرد؟

 اگر کابینت آشپزخانه شما تا سقف امتداد نداشته و فضای خالی زیادی بین سقف و کابینت وجود دارد می‌توانید از راه‌های متعددی برای دکور این قسمت استفاده کنید. به جای اینکه اجازه دهید بالای کابینت به فضایی برای جمع شدن گرد و غبار تبدیل شود؛ سعی کنید چند اکسسوری کابینت آشپزخانه در آنجا قرار دهید. تابلوهای دیواری، نئون‌های ریسه‌ای یا گل‌های مصنوعی جزء بهترین اکسسوری‌ها برای چیدمان این قسمت از خانه محسوب می‌شوند. با این تغییر ساده می‌توانید فضای آشپزخانه را بدون اینکه نیاز به بودجه زیادی داشته باشید جذاب‌تر کنید.

 چگونه می‌توان روی اپن یا جزیره کابینت را دیزاین کرد؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای دکور صفحه روی اپن یا جزیره، استفاده از گلدان‌های حاوی گل‌های طبیعی تک شاخه است. با انتخاب گلدان برای این بخش از آشپزخانه می‌توانید جلوه بصری اپن یا جزیره را افزایش داده و محیط آشپزخانه را با انتخاب نوع گل، مناسب با فصل کنید. اگر می‌خواهید سقف بالای جزیره را تزیین کنید می‌توانید از انواع اکسسوری آویز آشپزخانه مانند چراغ‌های آویزی تکی نیز استفاده کنید. برای دکوراسیون بهتر آشپزخانه و ئانتخاب مناسب ترین دکوراسیون این فضا باید بدانید که آشپزخانه اپن بهتر است یا آشپزخانه جزیره ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...