Search
Close this search box.

بازسازی کابینت قدیمی با برچسب کابینت طرح چوب

استفاده از برچسب کابینت شاید بهترین راه برای بازسازی آشپزخانه نباشد؛ اما قطعا ارزان‌‌ترین مسیر برای تبدیل آشپزخانه به فضای نو و طرحی جدید است. اما آیا واقعا برچسب کابینت ارزش خرید و نصب را دارد؟ استفاده از این ورق بسیار نازک برای بازسازی کابینت‌ها چه مزایا و معایبی دارد؟ با ما همراه شوید تا به شما بگوییم آیا بازسازی کابینت قدیمی با برچسب کابینت طرح چوب ایده خوبی است یا خیر؟

برچسب کابینت چیست و چه کاربردی دارد؟

برچسب کابینت به رولی تهیه شده از ورق‌های نازک پلاستیکی گفته می‌شود که از نظر ظاهری بسیار شبیه به کاغذ دیواری است و اصلی‌ترین کاربرد آن پوشش ایرادات و آسیب‌های ظاهری ایجاد شده بر روی انواع کابینت از جمله کابینت ام‌دی‌اف، کابینت فلزی، کابینت هایگلاس و حتی کابنیت پلی اورتان است. این برچسب‌ها معمولا به صورتی تولید می‌شوند که قابلیت شستشو و نظافت را داشته باشند. البته برخی از برچسب‌ها که ارزان قیمت‌تر هستند؛ قابلیت شستشو ندارند و در تماس با رطوبت از سطح بدنه کابینت جدا می‌شوند. بنابراین اگر زیاد اهل نظافت منزل هستید و به تمیزی کابینت‌ها اهمیت می‌دهید؛ حتما برای بازسازی آشپزخانه به سراغ برچسب کابینت قابل شستشو بروید.

گرچه برچسب کابینت قابل شستشو کمی گران‌تر است؛ اما واقعا ارزشش را دارد و نیازی نیست بعد از هر بار نظافت آشپزخانه، نگران تبله کردن روکش آن باشید. یکی از اصلی‌ترین مزایای برچسب کابینت، تولید این محصول در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع است. اما از بین تمام این طرح‌های زیبا، برچسب طرح چوب محبوبیت بیشتری دارد. با استفاده از این محصول شما می‌توانید حتی کابینت‌های فلزی و قدیمی منزل خود را شبیه به کابینتی با طرح مدرن و جذاب کنید. اگر علاقمند به طرح‌های ساده هستید و نمی‌خواهید بافت چوب را روی بدنه کابینت‌ها داشته باشید؛ می‌توانید از برچسب‌های ساده استفاده کرده و فقط با تغییر رنگ اقدام به بازسازی آشپزخانه کنید. تنوع این محصول در بازار به حدی است که حتی می‌توانید با استفاده از نوعی خاصی از آن که به هایپرگلاس شهرت دارد؛ کابینت‌های مات را براق کنید.

کاور کابینت طرح چوب

 چرا بهتر است از برچسب کابینت استفاده کنیم؟

یکی از دلایلی که بسیاری از مشتریان با تاکید بر آن به سراغ استفاده از این محصول برای بازسازی آشپزخانه می‌روند قیمت ارزان و به‌صرفه آن است. با این روش شما می‌توانید با پرداخت حداقل هزینه، یک تغییر دکوراسیون عمده در فضای آشپزخانه ایجاد کنید. همانطور که اشاره شد؛ طرح‌های متنوع این محصول در بازار نیز به شما این امکان را می‌دهد تا بر اساس نیاز و سلیقه خود برچسب مورد نظرتان را انتخاب کنید. کیفیت برچسب‌هایی که برای بازسازی کابینت‌ها کاربرد دارند بسیار متفاوت است. بنابراین شما می‌توانید بر اساس بودجه‌ای مد نظر خود، روکشی مناسب از نظر کیفیت را با قیمتی ارزان خریداری کنید.

دردسر کم هنگام نصب، یکی دیگر از دلایل محبوبیت این روکش‌های پلاستیکی است. این روش ساده، در مقایسه با دیگر روش‌های بازسازی کابینت‌ها مانند رنگ‌آمیزی و ترمیم، روشی کارآمدتر و ارزان قیمت‌تر است. از طرفی ممکن است در روش رنگ‌آمیزی، نتوانید رنگی که مد نظرتان است را پیدا کنید و نمای ظاهری کابینت‌ها آنطور که باید زیبا و دلخواه شما نشود. اما وقتی قرار است از برچسب کابینت استفاده کنید؛ قبل از اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید می‌توانید رنگ واقعی کابینت‌ها بعد از نصب برچسب را مشاهده کنید و سپس تصمیم به خرید بگیرید.

مزایا و معایب برچسب کابینت

اگر می‌خواهید بدانید که این روش واقعا بازسازی کابینت با برچسب روش خوبی برای بازسازی کابینت‌ها است یا خیر؟   باید بدانید که برچسب کابینت چه مزایا و معایبی دارد. با اطلاع از مواردی که به عنوان نقاط قوت و ضعف این محصول از آنها یاد می‌شود می‌توانید به پرسشی که در ابتدای این مقاله مطرح شده است پاسخ صحیح بدهید.

بر اساس تجربه مشتریان و کابینت‌سازها، مهم‌ترین مزایای برچسب کابینت عبارتند از:

  • قیمت مناسب
  • نصب سریع، راحت و بدون دردسر
  • طرح و مدل‌های متنوع
  • قابلیت شستشو

در مقابل اصلی‌ترین معایب برچسب کابینت نیز عبارتند از:

  • دوام پایین نسبت به بدنه کابینت
  • نیاز به مهارت بالا برای نصب

چسب کابینت با طرح چوب

چه نکاتی را در زمان نصب برچسب کابینت باید رعایت کنیم؟

گرچه این روش، یکی از ارزان‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید با استفاده از آن به کابینت‌ها قدیمی خود ظاهری متفاوت بدهید؛ اما به دلیل نیاز به مهارت در نصب، قبل از شروع فرآیند بازسازی باید نکات زیر را لحاظ کنید:

  • حتما روی سطح درب‌ها و بدنه کابینت را تمیز کرده و عاری از هرگونه چربی کنید. وجود چربی روی سطح کابینت باعث می‌شود که چسب پشت رول روی کابینت به خوبی نچسبد. علاوه بر این، بعد از شستشوی کابینت‌ها و قبل از چسباندن برچسب باید سطح بدنه را با دستمال پنبه‌ای خوب خشک کنید.
  • بعد از این مرحله باید به سراغ دستگیره‌ها بروید و آنها را از روی بدنه جدا کنید.
  • ابعاد درب‌ها و کشوها را به دقت اندازه‌گیری کرده و قبل از هر اقدامی، آنها را روی رول علامت زده و برش بزنید. این کار باعث می‌شود که هنگام نصب، روکش هر قسمت به صورت برش خورده و آماده در دسترس شما باشد.

5 پاسخ

    1. اینکار قواعد و قوانین مربوط به خودش را دارد، مانند اندازه گیری ابعاد، طول و عرض کابینت، ترمیم قسمت های شکسته شده و بعد از آن انجام تمامی مراحل چسباندن روکش کابینت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...