Search
Close this search box.

مدت زمان نصب کابینت چقدر طول میکشد؟

روش نصب کابینت

در بازسازی آشپزخانه‌های قدیمی و یا تجهیز ساختمان‌های نوساز، فرآیند تولید و نصب کابینت از ساخت یک دمو سه بعدی آغاز می‌شود که معمولا طی یک یا دو روز آماده می‌شود. این طرح باعث می‌شود که شما قبل از اجرا و پرداخت هزینه طراحی و نصب کابینت نمای ظاهری این بخش از خانه را به صورت کامپیوتری مشاهده کرده و در صورت تمایل به اجرای طرح، و رضایت از انتخاب نوع کابینت خود سفارش خود را نهایی کنید. بعد از طراحی، نوبت به تولید کابینت می‌رسد که بسته به مدل انتخابی، می‌تواند از یک تا چند هفته طول بکشد. اما زمان نصب کابینت که مرحله نهایی کار است معمولا بیشتر از 6 تا 7 روز طول نمی‌کشد. به طور خلاصه جدول زمانبندی تجهیز آشپزخانه با کابینت، نشان می‌دهد که برای انجام این کار باید بین چهار تا هشت هفته زمان در نظر بگیرید.
اطلاع از زمان نصب کابینت به خصوصی برای افرادی که سررسید مشخصی در ذهن دارند از اهمیت بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال برخی از مشتریان به دنبال این هستند که آشپزخانه را قبل از مراسم عروسی یا اسباب‌کشی تجهیز کنند. بنابراین این افراد حتما باید بدانند که بهترین زمان برای شروع سفارش کابینت‌ها، چند روز قبل از تاریخ سررسید مورد نظرشان است. ما در این مقاله مدت زمانی که باید برای تولید و نصب کابینت در نظر بگیرید را مورد بحث قرار داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: انواع سبک کابینت آشپزخانه

عوامل موثر بر روی زمان اجرای کابینت

به طور کلی زمان مورد نیاز برای طراحی و نصب کابینت می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گیرد. این عوامل عبارتند از:

  1. متراژ:
    هر چه آشپزخانه بزرگ‌تر باشد؛ نیاز به کابینت بیشتری دارد و پروسه تولید و نصب کابینت برای آن زمان‌برتر خواهد بود.
  2. طرح کابینت:
    برخی از طرح‌ها برای اجرا زمان بیشتری از کابینت‌ساز می‌گیرند. به عنوان مثال مرحله حکاکی روی کابینت‌های کلاسیکی که حاوی نقوش پیچیده و فراوان هستند نسبت به کابینت مدرن بیشتر زمان نیاز دارد.
  3. لحاظ کردن بخش‌های تخصصی در کابینت:
    اگر طرح خاصی برای درب‌ها در نظر دارید که یکتا باشد و تا کنون هیچ جای دیگری نمونه آن را مشاهده نکرده باشید یا اینکه می‌خواهید میز تاشو یا بخش‌های کاربردی دیگری به کابینت‌ها اضافه کنید که نیاز به طراحی اختصاصی دارند؛ باید برای پروسه طراحی و نصب کابینت وقت بیشتری در نظر بگیرید.
  4. میزان تغییرات حین انجام کار:
    لحاظ کردن تغییرات در روند طراحی نهایی و ساخت کابینت، منجر به تاخیر در آماده‌سازی آن می‌شود. زیرا اعمال این تغییرات اغلب نیاز به طراحی مجدد، لغو کارهایی که کابینت‌ساز قبلا تکمیل کرده است و سفارش مواد جدید دارد.

چگونگی طراحی و نصب کابینت

طراحی و اجرای کابینت چقدر طول می‌کشد؟

فرآیند تجهیز آشپزخانه با کابینت شامل دو مرحله کلی ساخت و نصب می‌شود. زمان ساخت و نصب کابینت دقیقا از زمان ثبت سفارش و تایید طرح محاسبه خواهد شد. بنابراین اگر کابینت‌ساز یک زمان 4 هفته‌ای را به شما اعلام کرده است؛ این 4 هفته از زمانی آغاز می‌شود که طرح کابینت را انتخاب کنید. این بازه زمانی برای آشپزخانه‌های که مورد بازسازی قرار می‌گیرند کمی بیشتر است. چرا که باید قبل از نصب، کابینت‌های قدیمی جداسازی شوند. اما برای ساختمان‌های نوساز زمان نصب کابینت کمی کوتاه‌تر در نظر گرفته می‌شود.
همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره شد؛ یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر روی زمان تولید و نصب کابینت نوع کابینت انتخاب شده از سوی مشتری است. هر کدام از سبک‌های ساخت و طراحی این محصول، نیاز به زمان خاصی برای آماده‌سازی دارند. در بخش بعدی توضیح خواهیم داد که به طور متوسط ساخت و نصب هر مدل کابینت چه مدت زمان خواهد برد.

زمان لازم برای طراحی، تولید و نصب کابینت مدرن ساده

کابینت مدرن ساده به نوعی از کابینت گفته می‌شود که درب‌های مربعی شکل با طرح ساده دارند و جنس رویه آنها معمولا از MDF، فرمیکا و یا مواردی از این دست است. مدت زمان مورد نیاز برای ساخت و نصب این مدل از کابینت‌ها بین 8 تا 14 روز است. از این بازه زمانی، تقریبا بین6 تا 12 روز به طراحی و ساخت اختصاص دارد و 2 روز نیز برای نصب در نظر گرفته می‌شود.

زمان لازم برای طراحی، تولید و نصب کابینت ممبران

کابینت‌ ممبران، به دلیل داشتن طرح‌های پیچیده‌تر، نیاز به زمان بیشتری برای ساخت دارند. برای تولید و نصب این مدل کابینت، بهتر است بین 18 تا 21 روز زمان در نظر بگیرید. این بازه زمانی ممکن است بسته به شرایط خاص محصولی که سفارش می‌دهید؛ کمی تغییر کند. به عنوان مثال ساخت و نصب کابینتی که حاوی طرح‌های لوکس، یراق‌آلات خاص و سنگ رویه طبیعی و مصنوعی است و یا اینکه قفسه‌ها و کشوهای متعددی باید برای آن تعبیه شود؛ به 30 تا 35 روز زمان نیاز دارد.

 زمان لازم برای طراحی، تولید و نصب کابینت لوکس

بازه زمانی ساخت و نصب کابینت‌های مدرن و لوکس کمی متفاوت از مدل‌های دیگر است. این مدت به فاکتورهایی مانند طرح، رنگ و شکل درب‌ها، همچنین تجهیزات داخلی، نوع دستگیره‌ها و تعداد کشوها و قفسه‌ها بستگی دارد و ممکن است از ۱۰ تا ۳۰ روز و حتی بیشتر زمان ببرد.

زمان لازم برای طراحی، تولید و نصب کابینت مدرن با درب‌های چوبی

از آنجایی که قیمت کابینت چوبی بسیار گران است؛ برخی از مشتریان ترجیح می‌دهند که به جای تمام بدنه، فقط درب‌ها را از جنس چوب سفارش دهند. زمانی که برای طراحی، تولید و نصب این مدل از کابینت‌ها باید در نظر بگیرید؛ تحت تاثیر پیش ساخته بودن و نبودن درب‌ها و طرح آنهاست. به طور میانگین زمان تولید و نصب کابینت مدرن درب چوبی بین ۲۲ روز تا ۴ ماه متغیر است.

نحوه اجرا و نصب کابینت آشپزخانه

شیوه نصب کابینت‌های مدرن

برای درک بهتر پاسخ این سوال که چرا نصب کابینت تا این حد زمان‌بر است؛ باید با پروسه انجام این کار آشنا شوید. یک ست کابینت مدرن یا کلاسیک طی فرآیند زیر در آشپزخانه نصب و آماده استفاده می‌شود:

علامت‌گذاری روی دیوار: در این مرحله باید مشخص کنید که کابینت‌ها باید کجا نصب شوند. این کار را با علامت‌گذاری روی دیوار انجام می‌دهند. با کشیدن خط ترسیمی روی دیوار در این مرحله، تراز بودن کابینت‌ها بعد از نصب تضمین می‌شود.

نصب اتصالات بر روی دیوار: برای اینکه کابینت راحت‌تر روی دیوار نصب شود؛ حتما باید از نوع خاصی از اتصالات استفاده شود. بهترین و رایج‌ترین اتصال برای نصب کابینت روی دیوار، اتصال 45 است که می‌تواند از جنس چوب یا فلز باشد.

نصب بدنه کابینت: بعد از اینکه کابینت‌های زمینی سر جای خودشان قرار گرفته، با تنظیم پایه‌ها نسبت به یکدیگر تراز شدند باید با پیچ به هم متصل و فیکس شوند. پس از نصب کابینت‎‌های زمینی، کابینت‌های هوایی یا همان دیواری نصب خواهند شد. برای انجام این کار کابینت‌ها را روی اتصالاتی که از قبل به دیوار نصب شده‌اند قرار داده و روی دیوار با استفاده از پیچ و رول‌پلاک فیکس می‌شوند.

نصب دیگر اجزا: بعد از نصب اولیه، باید تاج زیر مهتابی، پا سنگ و سپس صفحه رویی کابینت زمینی جای‌گذاری شوند. قبل از اینکه صفحه روی کابینت نصب شود؛ باید محل قرارگیری سینک و گاز رومیزی مشخص شده و ابعاد آنها روی این صفحه برش داده شود.

اندازه‌گیری درب‌ها، نمای اپن و طبقات داخلی: اندازه‌گیری درب‌ها، نصب طبقات و نمای اپن، مرحله‌ای از نصب است که باید بعد از استقرار بدنه سر جای خودش انجام شود. برای برش طبقات باید طول طبقه بین 1 تا 2 سانتی‌متر کوچک‌تر از عمق کابینت در نظر گرفته شود تا درب‌ها هنگام بستن با مانع مواجه نشوند. علاوه بر این عرض طبقه نیز حتما باید بین 4 تا 5 میلی‌متر کوچک‌تر از عرض واقعی بدنه کابینت از داخل باشد. با رعایت این دستور‌العمل عمل ریگلاژکاری ساده‌تر انجام خواهد شد.

برش‌کاری و لبه چسبانی: در این مرحله باید محل‌هایی که نیاز به برش‌کاری دارند را برش داده و برای جلوگیری از ورود رطوبت به بدنه کابینت، آنها را با PVC لبه چسبانی کنیم.

نصب لولا بر روی درب کابینت: برای نصب لولا ابتدا باید با استفاده از دریل و مته گازور، محل نصب روی درب مشخص شود. بعد از تعیین محل مناسب برای لولاها، آنها نصب شده و درب روی بدنه سوار می‌شود.

نصب دستگیره‌ها، طبقات و نمای اپن: در مرحله نهایی نیز باید نمای اپن، طبقات و دستگیره‌ها را در جای خود نصب کنیم.

همانطور که مشاهده می‌کنید مرحله نصب که تقریبا ساده‌ترین مرحله تولید کابینت است؛ زمان زیادی نیاز دارد. بنابراین طبیعی است که کل این پروسه بین 4 تا 8 هفته زمان ببرد. البته همانطور که اشاره شد؛ این بازه زمانی ارتباط مستقیم با عوامل مختلفی مانند متراژ و طرح کابینت دارد. اما خود مرحله نصب معمولا 6 روز طول می‌کشد. لازم به ذکر است که هر چقدر جزئیات و تزئینات کابینت بیشتر و دیوارهای آشپزخانه قناسی، بیرون‌زدگی و فرورفتگی بیشتری داشته باشد؛ ممکن است زمان نصب کابینت نیز بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...