Search
Close this search box.

راهکارهایی برای داشتن آشپزخانه شیک با قیمت مناسب

کابینت آشپزخانه ارزان

معمولا اولین فاکتوری که مشتریان قبل از تجهیز و بازسازی آشپزخانه به آن فکر می‌کنند؛ تهیه کابینتی با کیفیت عالی و قیمتی ارزان است. اما گاهی مشکلاتی در روند انتخاب برای آنها ایجاد می‌شود که به نوعی محدودشان می‌کند. به عنوان مثال ممکن است بودجه‌ای که برای تجهیز آشپزخانه با کابینت در نظر گرفته‌اند متناسب با سلیقه آنها نباشد. به همین خاطراغلب به سراغ راه‌حل‌های دیگر می‌روند. یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان به کمک آن بین سلیقه مشتری، کیفیت محصول و قیمت آن هماهنگی ایجاد کرد؛ خرید ارزانترین کابینت است که در عین حال کیفیتی در حد قابل قبول دارد. برای استفاده از این روش مشتری باید برخی از فاکتورها و ویژگی‌های مد نظر خود را حذف کرده تا بتواند این هماهنگی را ایجاد کند. فقط تنها نکته‌ای که در این مسیر باید به آن توجه شود این است که جنس و مرغوبیت متریال و مواد به کار رفته در ساخت کابینت، نسبت به زیبایی ظاهری آن ارجح است. هر چقدر کیفیت این مواد بیشتر باشد؛ کابینت‌ها بیشتر عمر می‌کنند.

کابینت ارزان

ارزانترین کابینت های موجود در بازار کدامند؟

به طور کلی کابینت‌ها به سه دسته مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک تقسیم می‌شوند. کابینت‌های مدرن به مدلی از کابینت گفته می‌شود که در طراحی و انتخاب متریال آن، سادگی فاکتور اصلی بوده است. اما کابینت‌های کلاسیک بر اساس اصل توجه به جزئیات ساخته می‌شوند. در واقع یک کابینت کلاسیک از نظر طراحی و شیوه اجرا کار بسیار پیچیده‌تر از کابینت‌های مدرن است. در بین این دو سبک تولید کابینت، کابینت‌‌های نئوکلاسیک وجود دارند که برخی از شاخصه‌های اصلی هر دو سبک مدرن و کلاسیک در آنها رعایت شده است.

در بین کابینت‌های مدرن، کابینت‌های MDF قیمت مناسب و ارزانی دارند و بر خلاف باور عموم، قیمت پایین آنها نشانه بی‌کیفیت بودن‌شان نیست. بلکه این پروسه تولید ساده‌تر کابینت‌های MDF است که آنها را در دسته ارزانترین کابینت های بازار قرار داده است. برش، اجرا طرح و حتی روکش و رنگ‌آمیزی MDF نسبت به اجرای این مراحل روی مواد دیگری مانند چوب بسیار ساده‌تر است.

کابینت‌های ممبران نیز نوع بسیار پرطرفداری از کابینت هستند که نسبت به کابینت‌های روکش چوب و کابینت‌های رنگ شده قیمت مناسب‌تری دارند. برای تولید کابینت ممبران ابتدا بدنه و درب‌ها با استفاده از MDF خام تولید شده و سپس از نوعی روکش به نام روکش PVC برای پوشش سطحی آنها استفاده می‌شود. روکش PVC باید روی بدنه و درب‌ها با استفاده از دستگاه مخصوصی پرس شود. یکی از مزایای اصلی کابینت‌های ممبران، تنوع بالای رنگ و طرح آنهاست.

در دسته کابینت‌ نئوکلاسیک نیز مدلی وجود دارد که در تولید آن به جای رنگ‌آمیزی بدنه و درب‌ها، از پرس روکش PVC استفاده می‌شود. این مدل کابینت نسبت به مدل‌های متنوع دیگری که در این دسته جای می‌گیرند؛ مانند کابینت‌های کف تراش و انزو قیمت مناسب‌تری دارند. از آنجایی که برای تولید کابینت کف تراش و انزو باید سطح درب‌ها رنگ شود؛ هزینه تولید و در نهایت قیمت مصرف‌کننده افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

ارزان ترین کابینت آشپزخانه

 کابینت بدنه MDF

MDF نوعی تخته فیبری باکیفیت ولی ارزان قیمت است که نه تنها در تولید کابینت، بلکه برای ساخت انواع مبلمان، سرویس خواب و وسایل تزئینی کاربرد دارد. برای تولید این تخته‌ها، خرده چوب‌های حاصل از فرآیند نجاری با استفاده از نوعی چسب خاص و طی فرآیند پرس به هم چسبانده شده و تحت فشار قرار می‌گیرند. این فشار باعث می‌شود که هوای بین ذرات چوب کاملا خارج شده و محصول خروجی تقریبا همان کیفیت چوب طبیعی را داشته باشد. البته MDF خام به اندازه چوب زیبا نیست؛ به همین خاطر بعد از تولید، از نوعی روکش با هدف افزایش جذابیت ظاهری محصول استفاده می‌شود. همانطور که اشاره شد؛ کابینت MDF جزء ارزانترین کابینت های موجود در بازار است. با استفاده از این تخته‌های مستحکم می‌توان مدل‌های متنوعی از کابینت را تولید کرد.

 کابینت MDF هایگلاس

یکی از بهترین و زیباترین کابینت‌هایی که چهارچوب و اسکلت آن را از MDF تولید می‌کنند؛ کابینت هایگلاس است. روی قسمت‌های در معرض دید این کابینت‌ها را بعد از تولید با روکشی به نام پلکسی گلاس می‌پوشانند. برای آن دسته از مشتریانی که به دنبال کابینتی مقاوم‌تر و در عین حال زیباتر از کابینت‌های MDF ساده می‌گردند و بودجه خریدشان کمی بیشتر است؛ کابینت هایگلاس پیشنهاد خوبی است. روکش براقی که روی بدنه این کابینت‌ها کشیده می‌شود می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را خیره کند. خارجی یا ایرانی بودن روکش هایگلاس اعمال شده روی بدنه، اصلی‌ترین فاکتوری است که در قیمت این محصول نوسان ایجاد می‌کند.

 کابینت MDF روکش چوب

کابینت MDF روکش چوب نیز جزء ارزانترین کابینت هاست. نکته بسیار جالبی که در مورد این محصول وجود دارد این است که می‌توان به دلیل استفاده از روکش چوب، طرح‌های کلاسیک و متنوعی را روی آن پیاده کرد. البته استفاده از روکش طبیعی تهیه شده از برخی از درختان، هزینه تولید این محصول را به نسبت کابینت‌های MDF افزایش می‌دهد؛ اما با این وجود دوام و ماندگاری بالاتر آن باعث می‌شود برخی از مشتریانی که توان افزایش بودجه خرید خود را دارند؛ به جای کابینت MDF ساده به سراغ کابینت MDF روکش چوب بروند. از طرفی اعمال روکش چوب روی بدنه این کابینت‌ها باعث می‌شود که آنها به جایگزین ارزانی برای کابینت‌های تمام چوب تبدیل شوند. روکش چوبی این محصولات باعث می‌شود که فضای آشپزخانه گرم‌تر شده و قابلیت ابزارخوری بالا آنها نیز سبب می‌شود تا بتوان طرح‌های متنوعی را روی آن اجرا کرد.

کابینت آشپزخانه ارزان

 کابینت بدنه ملامینه

کابینت‌های بدنه ملامینه نیز گزینه ارزانی برای تجهیز آشپزخانه هستند. ساختار اصلی این کابینت‌ها با ورق‌های نئوپان ساخته شده و برای جذابیت ظاهری بیشتر، روکش نازکی از جنس ملامینه روی آن کشیده می‌شود. البته با خرید کابینت بدنه ملامینه در واقع شما کیفیت را فدای قیمت خواهید کرد؛ چرا که بدنه این کابینت‌ها مقاومت کمی در برابر رطوبت دارند و به طوری کلی ضعیف هستند.

 کدام گزینه بهتر از سایرین است؟

اگر بخواهیم بر اساس توجه همزمان به کیفیت و قیمت پیشنهادی از بین این گزینه‌ها به شما ارائه دهیم؛ قطعا آن گزینه کابینت‌های MDF روکش مصنوعی است. این محصولات نه مثل کابینت‌های ملامینه بی‌کیفیت و ضعیف هستند و نه مثل کابینت‌های روکش چوب قیمت گرانی دارند.

چند نکته که برای خرید کابینت ارزان باید به آنها توجه کنید:

چند نکته مهم و حیاتی وجود دارد که در خرید ارزانترین کابینت باید به آنها توجه کنید:

  • 📌یکی از اصلی‌ترین عوامل در افزایش قیمت کابینت، جنس صفحه روی آن است. بنابراین همزمان با قیمت، باید جنس و ضخامت این صفحه را قبل از سفارش بررسی کنید.
  • 📌کابینت‌هایی که قرار است آنها را در محل‌هایی نصب کنید که در معرض رطوبت هستند؛ مانند کابینت زیر سینک را حتما با روکش PVC سفارش دهید. گرچه این تصمیم ممکن است قیمت کابینت را افزایش دهد؛ اما در طول عمر مفید آن نقش مهمی دارد.
  • 📌حتما از کابینت‌ساز بخواهید جنس یونیت و اسکلت کابینت را در فاکتور سفارش درج کند. در بیشتر مواقع کابینت‌سازها برای ارزان تمام شدن محصول، از تخته ارزان قیمت در ساخت بدنه یا همان اسکلت استفاده می‌کنند. به عنوان مثال اگر بدنه کابینت‌های هایگلاس را به جای MDF از ملامینه بسازند؛ قیمت به شدت کاهش پیدا می‌کند.
  • 📌مرحله اندازه‌گیری در تعیین قیمت کابینت نقش مهمی دارد. به عنوان مثال اعمال هرگونه تغییر در اندازه پایه‌ها، بیشتر شدن ارتفاع یونیت کابینت دیواری، بیشتر شدن ارتفاع پایه در کابینت ایستاده، طراحی جزیره، نصب ویترین دکوری و… روی قیمت نهایی فاکتور اثرگذار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...