Search
Close this search box.

کابیت انزو : جدیدترین طرح‌ها، رنگ ها، 🔼مزایا و معایب🔽

کابنت انزو پولیشی

داستان نامیدن هر نوع مایع ظرفشویی به نام ریکا، دقیقا همان داستانی است که برای کابینت انزو تکرار شده است. در حقیقت کابینت انزو یک مدل کابینت خاص نیست؛ بلکه این نام اشاره به تولیدات یک برند خارجی به نام Zentique دارد. امروزه هر کارگاهی که از طرح‌های این شرکت برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کند؛ به اشتباه به عنوان سازنده کابینت انزو شناخته می‌شود. این در حالی است که هیچ کدام از این تولیدات، کابینت انزو اصل نیستند؛ چون سازنده آنها شرکت Zentique نیست.

این برند مطرح در زمینه تولید مبلمان، نورپردازی و دکوراسیون منزل فعالیت دارد و در تولید، طراحی و اجرای دکور کابینت آشپزخانه، میز و صندلی و درب‌های تمام چوب نیز جزء برندهای مطرح دنیاست. بنابراین محصولات داخلی که در حال حاضر به عنوان کابینت نئوکلاسیک انزو به مشتریان ارائه می‌شوند؛ فقط حاوی طرح های کابینت انزو هستند و کیفیت محصول تولیدی توسط برند اصلی را ندارند.

رنگ‌های مورد استفاده در تولید کابینت انزو

برای تولید کابینت انزو می‌توان از رنگ سفید یا رنگ‌های روشن با جنس‌های زیر استفاده کرد:

رنگ پولیشی: این نوع رنگ هم بسیار محبوب و هم جزء رنگ‌های گران برای تولید کابینت انزو است. این جنس رنگ هم درخشندگی و شفافیت بالایی دارد و هم مقاومت آن در برابر ضربه بالاست.

رنگ پلی اورتان: از نظر کیفیت کلی، رنگ پلی اورتان در رتبه پایین‌تری نسبت به رنگ پولیشی قرار دارد؛ اما مقاومت آن در برابر نور و رطوبت بسیار بالاتر است. تولید کابینت انزو با استفاده از این رنگ در مقایسه با تولید کابینت انزو پولیشی ارزان‌تر تمام می‌شود.

رنگ پلی استر: این رنگ به دلیل کیفیت پایین، خیلی زودتر از دو رنگ قبلی کدر می‌شود. به همین خاطر کمتر شاهد این هستیم که کابینت انزو را با رنگ پلی استر پوشش دهند.

 

💠 مانند هر صنعت دیگری، دکوراسیون هم در طی سالیان تغییر میکند برخی المان، طرح‌ها و رنگ‌ها دیگر روی کار نیستند و به اصطلاح دیگر مد نیستند و استفاده از آنها ساختاری قدیمی و از مد افتاده به فضا میدهند.

حتما برای خودتان پیش آمده‌است که به فکر نوسازی کابینت‌های اشپزخانه افتادید اما با بررسی متوجه هزینه بالا و دردسرهای فراوان اینکار شده اید اما راهکارهای ارزان تر ،ساده و بی دردسر تری نیز برای اینکار وجود دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که میخواهند آشپزخانه‌‍ای به مد روز و مدن با کمترین هزینه داشته باشید مقاله‌ی:  ایده هایی برای بازسازی کابینت قدیمی در سال جدید مناسب شماست. 💠

کابینت انزو سفید

مزایا و معایب کابینت انزو

کابینت انزو در واقع بر اساس سبکی تلفیقی از سبک مدرن و کلاسیک تولید می‌شود. به همین خاطر اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که نه سادگی بیش از حد کابینت‌ مدرن را دوست دارید و نه شلوغی بیش از حد کابینت‌های کلاسیک، به سراغ این محصول بروید. البته این مدل کابینت نیز مانند هر محصول دیگری دارای مزایا و معایبی است. در این بخش مهم‌ترین مزایا و معایب کابینت انزو را تشریح می‌کنیم.

مهم‌ترین مزایای کابینت‌های انزو، به خصوص محصولاتی که با رنگ پولیشی تولید می‌شوند؛ مقاومت بالای آنهاست. رنگ پولیش یا روکش PVC خاصیت ضد آب به محصول داده و آن را در برابر نفوذ آب به مغزی مقاوم می‌سازد. از دیگر مزایای این محصول که در واقع به نوعی تفاوت کابینت انزو و نئوکاسیک را نیز مشخص می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درخشش و براقیت بالا و قابل رقابت با کابینت‌های هایگلاس
  • استحکام بالا به دلیل قطر بالای درب‌ها
  • بازتاب نور در آشپزخانه و بزرگ‌تر نشان دادن فضا به دلیل استفاده از رنگ سفید در تولید آن
  • عمر طولانی و بیش از 20 سال
  • مقاوم در برابر حرارت

معایب کابینت‌های انزو نیز عبارتند از:

  • وابستگی شدید کیفیت ساخت به مهارت کابینت‌ساز
  • حساسیت بسیار بالا در برابر تماس با اشیای تیز و برنده
  • تعمیر دشوارتر نسبت به کابینت‌های دیگر
  • تنوع پایین رنگ و طرح
  • قیمت بالاتر در مقایسه با کابینت‌های ممبران و هایگلاس

 تفاوت کابینت انزو با کابینت وکیوم

مغزی کابینت انزو مانند کابینت وکیوم از ورق MDF ساخته شده که توسط دستگاه وکیوم روکش خاصی روی آن پرس می‌شود. تا اینجا می‌توان گفت که تقریبا هیچ تفاوتی بین کابینت انزو و کابینت وکیوم وجود ندارد. تنها دو تفاوت اصلی بین این دو محصول وجود دارد که اولی مربوط به قطر ورقی است که در ساخت بدنه استفاده می‌شود و دومی نیز قطر روکش آنهاست.

کابینت‌های طرح انزو را با ورق‌هایی با قطر بیشتر نسبت به کابینت وکیوم تولید می‌کنند. برای ساخت محصولی مشابه با طرح های کابینت انزو باید به صورت استاندارد از ورق MDF با قطر 25 میلی‌متر استفاده کرد. این در حالی است که کابینت‌های وکیوم را معمولا با ورق 16 یا نهایتا 18 میلی‌متری تولید می‌کنند. قطر روکش کابینت‌های انزو نیز در مقابل قطر روکش کابینت‌های وکیوم بیشتر است.

در کنار این تفاوت‌های عمده، دو تفاوت جزئی دیگر نیز بین این دو محصول وجود دارد. کابینتی که قرار است بر اساس طرح‌های انزو تولید شود باید روکش سفید براق داشته باشد. این در حالی است که تنوع رنگ در کابینت‌های وکیوم بیشتر است. از نظر قیمتی نیز این دو مدل کابینت با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. جنس و میزان متریالی که برای ساخت کابینت انزو مورد نیاز است بیشتر بوده و به همین جهت قیمت این مدل کابینت نسبت به کابینت وکیوم گران‌تر است.

مزایا معایب کابینت انزو

 تفاوت کابینت انزو با کابینت ممبران

گرچه کابینت انزو در نگاه اول شبیه به کابینت ممبران است؛ اما بین این دو محصول نیز تفاوت‌های مهمی از جمله موارد زیر وجود دارد:

ضحامت ورق و روکش: همانطور که گفته شد؛ کابینت انزو را با ورق 25 میلی‌متری MDF تولید می‌کنند. اما برای ساخت یک ست کامل کابینت ممبران باکیفیت باید از ورق 16 میلی‌متری استفاده شود.

تفاوت طرح: قطر لبه درب‌ها در کابینت‌های ممبران به نسبت قطر لبه درب‌ها در کابینت‌های انزو بیشتر است. این اختلاف به این دلیل است که چهار طرف درب در کابینت‌های انزو برش خورده و قطرش کمتر می‌شود.

تفاوت رنگ: کابینت‌های انزو را معمولا یا به رنگ سفید یا به رنگ‌های روشن تولید می‌کنند. این در حالی است که کابینت‌های ممبران از تنوع رنگی بالایی برخوردار هستند.

سهولت در تمیزکاری: رنگ سفید کابینت‌های انزو باعث می‌شود که تمیز کردن آنها نسبت به کابینت‌های ممبران راحت‌تر شود.

تفاوت قیمت: از آنجایی که جنس و ضخامت ورق و روکشی که در تولید کابینت انزو به کار می‌رود بالاتر است؛ از نظر قیمتی نیز کابینت انزو به نسبت کابینت ممبران گران‌تر می‌باشد.

نحوه تولید کابینت انزو

برای ساخت محصولی منطبق با آنچه که از خط تولید شرکت Zentique خارج می‌شود؛ کابینت‌ساز باید از ورق‌های MDF با قطر 25 میلی‌متر استفاده کند. گرچه استفاده از این نوع ورق باعث استحکام بیشتر درب‌ها می‌شود؛ اما به همان میزان وزن کابینت را نیز افزایش می‌دهد. یکی از دلایل اصلی استفاده از MDF بیست و پنج میلی‌متری در ساخت این محصول، امکان انجام حکاکی با عمق زیاد توسط دستگاه CNC روی بدنه درب‌هاست. از طرفی از آنجایی که وزن درب این مدل کابینت‌ها بیشتر از سایر مدل‌هاست؛ معمولا برای تجهیز آنها از یراق‌آلات بلوم و فانتونی که تحمل وزن بالا را دارند استفاده می‌شود.

برای تولید کابینت انزو ابتدا باید ورق‌های خام MDF برش خورده و طرح مورد نظر به وسیله دستگاه CNC روی آنها پیاده شود. سپس در کارگاه ایزوله یا این ورق‌های خام به کمک دستگاه ممبران یا وکیوم روکش PVC شده و یا عملیات رنگ‌پاشی با رنگ پولیشی یا پلی اورتان روی آنها انجام می‌شود. در مرحله آخر تولید هم باید بدنه ساخته شده و درب‌‎ها بعد از تجهیز با یراق‌آلات و دستگیره‌ها، در محل نصب روی بدنه سوار شوند.

 کابینت انزو پولیشی

کابینت انزو پولیشی به نوعی از کابینت انزو گفته می‌شود که در تولید آن به جای روکش وکیوم، درب‌ها با رنگ پولیشی پوشیده می‌شوند. این مدل رنگ یکی از خاص‌ترین رنگ‌هایی است که می‌توان برای زیباسازی ورق‌های خام MDF از آنها استفاده کرد. این نوع رنگ غالبا به صورت مایع تولید می‌شود اما شکل خمیری و افشانه‌ای آن نیز در بازار وجود دارد. با استفاده از پولیش علاوه بر MDF می‌توان سطوح مختلفی مانند پلاستیک، شیشه و حتی فلز را شفاف و درخشنده کرد. استفاده از این نوع رنگ روی چوب باعث می‌شود که خط و خش‌های ریز از بین برود و سطح چوب علاوه بر بازسازی، در مقابل اکسید شدن نیز محافظت شود. اصلی‌ترین مزیت کابینت انزو پولیشی در مقایسه با کابینت‌هایی که با روکش وکیوم تولید می‌شوند این است که خط و خش ایجاد شده روی بدنه پولیش شده را راحت‌تر می‌توان ترمیم کرد.

👈مزایا و معایب کابینت پولیشی👉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...