Search
Close this search box.

کابینت فرامید | مدل آشپزخانه با ترکیب کابینت فرامید و هایگلاس

کابینت فرامید

هایگلاس از همان دهه 70 میلادی که برای اولین بار به بازار معرفی شد تا کنون، همواره به عنوان انتخابی محبوب برای تولید روکش کابینت شناخته می‌شد. کابینت های گلاس به نوعی از کابینت گفته می‌شود که مغزی آن با یک روکش فوق‌العاده براق پوشانده شده است. روکش هایگلاس به جهت براقیت زیاد، ابزار بسیار خوبی برای انعکاس نور بوده و به همین خاطر استفاده از آن برای تولید کابینت‌های مخصوص آشپزخانه‌های کوچک بسیار رواج دارد. در این مقاله بیشتر در مورد مزایایی که این مدل کابینت‌ها برای آشپزخانه‌های کوچک دارند صحبت می‌کنیم.

 مزایای استفاده از کابینت های گلاس برای آشپزخانه‌های کوچک

با استفاده کابینت های گلاس می‌توانید به کمک مزایای زیر، آشپزخانه نقلی و کوچک خانه خود را به محلی متفاوت برای لذت بردن از آشپزی و صرف غذا تبدیل کنید.

مدل کابینت فرامید

بازتاب بیشتر نور

روکش براق کابینت های گلاس نور را بیشتر از کابینت‌های کلاسیکی که بدنه‌ای مات دارند منعکس می‌کند. بنابراین با نصب این مدل کابینت، آشپزخانه روشن‌تر، بزرگ‌تر، بازتر و جادارتر به نظر می‌رسد. اگر آشپزخانه کوچک و نقلی دارید و به فکری راه‌حلی هستید که بتوانید فضای آن را بزرگ‌تر از آنچه که هست نشان دهید؛ سفارش کابینت با روکش براق هایگلاس قطعا به نفع شما خواهد بود. این نکته مهم را فراموش نکنید که اگر از رنگ‌های تیره برای سفارش کابینت های گلاس استفاده کنید؛ بازتاب نور آشپزخانه آنقدر که انتظار دارید نمی‌شود. اگر آشپزخانه شما نور طبیعی زیادی ندارد؛ یک ست کابینت های گلاس رنگ روشن مانند سفید یا کرم می‌تواند همان میزان نور کم را به خوبی منعکس کرده و آشپزخانه شما را روشن‌تر کند.

 سهولت در نظافت

کابینت‌های هایگلاس به راحتی تمیز می‌شوند. فقط کافیست از یک تکه پارچه مرطوب و نرم برای پاک کردن لکه‌ها و جای دست استفاده کنید. با نصب این مدل کابینت در آشپزخانه دیگر از محلول‌ها یا مواد تمیزکننده گران قیمت استفاده نخواهید کرد. برخی از روکش‌های هایگلاس، ضد خش نیز هستند و هر چقدر آنها را تمیز کنید باز هم مثل روز اول نو می‌مانند.

 خاصیت ضدآب

اکثر کابینت‌های هایگلاس جدید و باکیفیت ضد آب هستند و برای ماندگاری بیشتر نیازی به مراقبت خاص و ویژه ندارند.

ظاهر جذاب و مدرن

کابینت‌های هایگلاس با سطح براق خود، به آشپزخانه نقلی شما جلوه‌ای مدرن و شیک می‌دهند.

دارای طرح‌های متنوع

کابینت‌های هایگلاس با طیف وسیعی از رنگ‌ها، طرح‌ها و سبک‌ها تولید می‌شوند و شما می‌توانید بسته به سلیقه شخصی خودتان طرح و رنگ بدنه آنها را انتخاب کنید. حتی می‌توانید رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب کنید. مثلا برای کابینت‌های دیواری از یک رنگ روشن‌تر و برای کابینت‌های زمینی از یک رنگ تیره‌تر استفاده کنید. ترکیب کانتری با صفحه تیره‌تر و کفپوشی از جنس سنگ با کابینت های گلاس که دارای درب‌های بدون دستگیره هستند می‌تواند باعث ایجاد نظم در آشپزخانه شود. علاوه بر این کابینت های گلاس را می‌توان با مواد دیگری مانند کوارتز و استیل نیز ترکیب کرد تا ظاهری زیباتر و شکیل‌تر پیدا کند.

مثلا می‌توانید کابینت های گلاس سفید را با چوب ترکیب کنید و به این ترتیب آشپزخانه‌ای دنج و امروزی بسازید. همچنین می‌توانید با انتخاب رنگ لاکی یا حتی صورتی چرک، یک آشپزخانه منحصر‌به‌فرد ایجاد کنید که طرح آن را تا کنون هیچ جا ندیده‌اید. با انتخاب این سبک کابینت، دست شما برای چیدمان حتی کوچک‌ترین آشپزخانه‌ها نیز به شدت باز است.

کابینت فرامید و هایگلاس

 کابینت فرامید چیست؟

کابینت فرامید در واقع محصول شرکتی است که نام آن از ترکیب دو نام ایرانی فرید و امید تشکیل شده است. این نوع کابینت از نوعی ورق خاص تولید می‌شود که مغزی آن از جنس MDF واناچای تایوان و روکش آن کپی‌برداری شده است از روکش‌های باکیفیت کلیاف ایتالیایی است. اصلی‌ترین ویژگی این نوع روکش‌ها، برجستگی‌های زیبایی است که روی سطح آنها وجود دارد. روکش کلیاف اصل ایتالیا از قیمت بالایی برخوردار است. اما محصولی که توسط شرکت فرامید تولید می‌شود همان کیفیت را داشته ولی ارزان‌تر است. علاوه بر قیمت مناسب‌تر نسبت به ورق‌های کلیاف ایتالیا، تنوع رنگی بالا و کیفیت خوب از مزایای این ورق‌های تولید داخل هستند. ابعاد ورق ام‌دی‌اف فرامید 2.80 در 1.22 متر است.

اگر به دنبال کابینتی با سطحی برجسته و طرح‌های خاص هستید اما بودجه خرید کابینت ایتالیایی را ندارید؛ با استفاده از ترکیب هایگلاس و فرامید فوق برجسته به این نوع از کابینت دستیابیدبرای اینکار می‌توانید به کابینت‌ساز اعلام کنید که برای ساخت محصول مورد نظر شما از ورق‌های MDF فرامید استفاده کند که همان کیفیت را به قیمتی مناسب‌تر به شما عرضه می‌کند. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها بین کابینت فرامید و کابینت های گلاس آسیب‌پذیری پایین‌تر کابینت فرامید نسبت به خط و خش و آلودگی است.

چند نکته کلیدی برای افزایش نور در آشپرخانه‌های کوچک

برای اینکه میزان انعکاس نور را در آشپزخانه به کمک کابینت های گلاس بیشتر کنید؛ رعایت نکات زیر به شما کمک می‌کند.

  • کابینت‌های دیواری را با روکش براق و کابینت‌های زمینی را به روکش مات یا نیمه مات سفارش دهید. زیرا این کابینت‌های دیواری هستند که با قرار گرفتن در سطح چشم، بیشتر وظیفه انعکاس نور را بر عهده دارند.
  • رنگ‌های براق روشن مانند سفید، کرم یا وانیلی کاربردی‌ترین رنگ‌ها برای سفارش کابینت هایگلاس هستند؛ زیرا قطرات آب، اثر انگشت، گرد و غبار و کثیفی تقریبا روی این رنگ‌ها هیچ جلوه‌ای ندارند. 
  • رنگ های براق و تیره مانند مشکی، آبی سرمه‌ای، بادمجانی یا قهوه‌ای به راحتی کثیفی را نشان می‌دهند و لکه‌های غذا، آب، اثر انگشت، گرد و غبار و خراشیدگی روی آنها بیشتر خود را نشان می‌دهند. این رنگ‌ها بیشتر برای افرادی که زیاد آشپزی نمی‌کنند ایده‌آل هستند.
  • کابینت‌های هایگلاس بهتر است دارای دستگیره مکانیکی باشند تا اثر انگشت روی سطح آنها ایجاد نشود.
  • اگر قصد سفارش کابینت های گلاس را دارید؛ باید قبل از هر اقدامی میزان روشنایی آشپزخانه را تنظیم کنید. این کار برای جلوگیری از انعکاس ناخواسته و بیش از حد نور در آشپزخانه مفید است.
  • کابینت‌های براق با کفپوش‌های مات بسیار هماهنگ هستند. بنابراین اگر برای آشپزخانه کابینت های گلاس سفارش داده‌اید کفپوش مات سنگی بهترین گزینه برای پوشش کف است.
  • کابینت هایگلاس را همیشه با یک پارچه مرطوب نرم و مواد شوینده خنثی تمیز کنید. استفاده از پارچه‌های میکروفیبر و شوینده‌های ساینده خط و خش و لکه از خود به جای می‌‎گذارند. به جای آن می‌توانید از یک تکه پارچه تنظیف و اسپری شیشه‌شوی برای تمیز کردن کابینت هایگلاس استفاده کنید.

کابینت‌هایی مانند هایگلاس که براقیت بالایی دارند برای آشپزخانه‌های مدرن و شیک طراحی شده‌اند. بنابراین اگر بیشتر سبک‌های کلاسیک را می‌پسندید به سراغ سفارش این مدل از کابینت‌ها نروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...