Search
Close this search box.

نکات انتخاب بهترین دستگیره کابینت

دستگیره کابینت هایگلاس

دستگیره یکی از اصلی‌ترین یراق‌آلات کابینت محسوب می‌شود. شما می‌توانید با گرفتن دستگیره، بدون دست زدن به بدنه کابینت، به خصوص کابینت‌هایی که از ورق‌های براق و شفاف تولید شده و خیلی سریع جای انگشت‌ها روی آنها باقی می‌ماند درب را باز کرده و از کثیف شدن اطراف درب جلوگیری کنید. در حال حاضر کابینت‌سازهای ایرانی برای تولید کابینت هایگلاس از انواع دستگیره‌ها استفاده می‌کنند. اما از آنجایی که دستگیره در تماس مکرر با دست قرار دارد و مستعد کثیف و کدر شدن است؛ باید در زمان سفارش کابینت بیشتر از اینکه به رنگ و مدل دستگیره توجه کنید کیفیت آن را مد نظر قرار دهید. علاوه بر این، فرم، سبک و جنس دستگیره کابینت می‌تواند ظاهر متفاوتی برای آشپزخانه شما ایجاد کند. به عنوان مثال اگر درب کابینت بیش حد ساده باشد؛ می‌توان با انتخاب دستگیره‌های باکیفیت اما دارای طراحی چشم‌نواز، این سادگی را پوشش داد و ظاهر کابینت‌ها را بسیار زیبا کرد. این مقاله را با معرفی انواع دستگیره مناسب برای این کابینت‌ها شروع کرده و در نهایت به نکات مهمی که در زمان انتخاب دستگیره باید به آنها توجه کنید اشاره می‌کنیم.

انواع دستگیره کابینت هایگلاس

همانطور که می‌دانید کابینت هایگلاس یک نوع کابینت مدرن با بدنه‌ای براق است که معمولا برای تولید آن از روکش‌هایی به رنگ سفید یا رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود. به همین خاطر یکی از روش‌های ایجاد تغییر در شکل ظاهری ساده این محصولات، انتخاب نوع خاصی از دستگیره برای آنهاست. در واقع مدل دستگیره کابینت های گلاس می‌تواند روی نمای کار تاثیر زیادی داشته باشد. این تاثیر تاحدی است که معمولا به مشتریان توصیه می‌شود که قبل از نصب دستگیره، در مورد زیبایی کابینت‌ها قضاوت نکنند.

 دستگیره کابینت ۱۰ سانتی

دستگیره‌های 10 سانتی، به دستگیره‌هایی گفته می‌شود که فاصله بین دو نقطه اتصال‌شان به درب، حدودا 10 سانتی‌متر باشد. اگر برای خرید دستگیره به بورس این کالا در خیابان سهروردی تهران مراجعه کرده باشید حتما دیده‌اید که مدل‌های متنوعی از این دستگیره‌ها در بازار وجود دارد؛ اما از آنجایی که معمولا برای ساخت کابینت هایگلاس از ورق‌هایی با رنگ خنثی استفاده می‌شود؛ بهتر است دستگیره کابینت هایگلاس سفید یا طوسی انتخاب شود. دستگیره کابینت های گلاس سفید طوسی و رنگ‌هایی از این طیف، جزء جدیدترین دستگیره کابینت های گلاس محسوب شده و طرفداران بسیاری دارند. این دستگیره‌های جذاب را می‌توان برای تجهیز کابینت‌های ممبران و حتی کابینت‌های کشویی و ریلی نیز استفاده کرد.

دستگیره کابینت ده سانتی

دستگیره مگنتی

دستگیره‌های مگنتی مکانیزم متفاوتی نسبت به دستگیره‌های اهرمی دارند. این دستگیره‌ها داخل بدنه درب نصب شده و نمای ظاهری ندارند. به همین خاطر به افرادی که تمایل دارند روی درب‌ها هیچ نشانی از دستگیره نباشد؛ دستگیره‌های مگنتی را توصیه می‌کنیم. برای باز کردن کابینتی که روی آن درب مگنتی نصب شده کافیست که یک ضربه کوچک به درب بزنید. این ضربه باعث می‌شود که مگنت عمل کرده و زبانه را باز کند. برای بستن درب به شکل آرام‌بند نیز باید درب را در فاصله معینی از بدنه رها کرده تا مگنت داخل بدنه بتواند قطعه نصب شده روی درب را جذب کرده و درب را آهسته ببندد.

دستگیره مگنتی کابینت

انواع رنگ‌های محبوب برای انتخاب دستگیره کابینت هایگلاس

دستگیره کابینت سفید

همانطور که می‌دانید؛ رنگ سفید خیلی زود کثیف می‌شود. بنابراین بسیاری از مشتریانی که برای سفارش کابینت هایگلاس به ما مراجعه می‌کنند معتقدند که بهتر است به جای دستگیره‌های تماما سفید، دستگیره‌های دیگری مانند دستگیره کابینت سفید طوسی رنگ را به عنوان مدل دستگیره کابینت های گلاس انتخاب کنند. این در حالی است که اگر از دستگیره سفید به درستی مراقبت کنید؛ می‌توانید از کثیف شدن آن جلوگیری کنید.

دستگیره هایگلاس سفید

دستگیره کابینت طلایی

دستگیره طلایی نیز جزء جدیدترین دستگیره کابینت های گلاس  محسوب می‌شود. کابینت‌های هایگلاسی که طرح چوب هستند؛ با این مدل دستگیره‌ها هماهنگی جذابی دارند و می‌توانند رنگ تیره درب‌ها را خنثی کنند. فقط برای انتخاب این مدل دستگیره باید به این موضوع دقت کنید که طرح آن متناسب با طرح کابینت باشد. به عنوان مثال اگر کابینت هایگلاسی که انتخاب کرده‌اید کاملا ساده و بدون طرح است؛ از انتخاب دستگیره‌های طلایی که طرح و نقش دارند و بیشتر مناسب کابینت‌های کلاسیک هستند به شدت اجتناب کنید.

 دستگیره کابینت طوسی

طوسی یک رنگ خنثی و بسیار جذاب است که با اغلب رنگ‌ها به خوبی هماهنگ می‌شود. شما می‌توانید برای هر رنگ کابینتی، چه سفید و چه طیف‌های ملایم آبی از این رنگ دستگیره استفاده کنید. نصب دستگیره با رنگی متضاد روی درب کابینت‌های هایگلاس موجب جذابیت ظاهری بیشتر آشپزخانه خواهد شد.

برای داشتن آشپزخانه‌ای منحصر به فرد باید به نکات ریز و مختلفی توجه کرد یکی از این نکات انتخاب دستگیره مناسب است و نکته دیگر میتوان به استفاده از اکسسوری‌ آشپزخانه با توجه به دکوراسیون و فاضی آشپزخانه اشاره کرد. اکسسوری‌های آشپزخانه علاوه بر زیبایی میتوانند بسیار کاربردی باشند و به استفاده بهتر از فضاهای پرت آشپزخانه کمک کنند.

 دستگیره کابینت هایگلاس دو رنگ

استفاده از دستگیره‌هایی که بدنه‌های دو رنگ دارند روی کابینت‌های هایگلاسی که تگ رنک هستند می‌تواند نمای ظاهری آشپزخانه را دچار تغییراتی اساسی کند. به عنوان مثال دستگیره کابینت های گلاس سفید طوسی یا سفید طلایی روی درب‌های تماما سفید، تمام طوسی و حتی آبی بسیار جذاب و چشم‌نواز خواهد شد.

 چطور یک دستگیره خوب برای کابینت انتخاب کنیم؟

برای انتخاب یک دستگیره خوب و مناسب باید به نکات مهمی توجه کنید که به صورت خلاصه در ادامه توضیح‌شان داده‌ایم.

  • جنس دستگیره را در اولویت قرار دهید. دستگیره‌های آلومینیومی زیاد دوام ندارند و جزء دستگیره‌های بی‌کیفیت بازار شناخته می‌شوند. این در حالی است که دستگیره‌های برنجی یا استیل هم از کیفیت بالایی برخوردار بوده و هم با کابینت‌های هایگلاس بیشتر هماهنگ هستند.
  • به هماهنگی رنگ دستگیره با رنگ درب توجه کنید. یک سری ملاحضات را باید در مورد انتخاب رنگ دستگیره کابینت هایگلاس در نظر بگیرید. به عنوان مثال ممکن است دستگیره کابینت هایگلاس سفید و یا دستگیره کابینت های گلاس سفید طوسی برای کابینت‌های بدنه سفید مناسب باشد؛ اما برای کابینت‌های رنگی مانند کرم یا طرح چوب اصلا مناسب نیستند.
  • باید از دستگیره با سایز مناسب استفاده کنید. شاید دستگیره 10 سانتی‌متری برای کابینت‌های دیواری و زمینی ساده مناسب باشد؛ اما برای کشوی زیر گاز که معمولا عرض بیشتری دارد؛ بهتر است دستگیره‌ای بزرگ‌تر انتخاب شود.
  • کاربردی بودن دستگیره نیز بسیار مهم است. قبل از خرید حتما دستگیره را روی یک درب واقعی امتحان کنید تا مطمئن شوید برای باز  و بسته کردن آن مشکلی ندارید و مانعی هنگامی استفاده از آن پیش‌روی شما نیست. برخی از دستگیره‌ها به صورت طراحی می‌شوند که کار کردن با آنها بسیار سخت است.

3 پاسخ

  1. دستگیره مگنتی کابینت که اینجا ر اجیش نوشته یک ویژگی منفی داره اونم اینکه دست مستقیما با خود صفحع کابینت در تماسه و خیلی زود تر کثیف میشه.

  2. انتخاب رنگ دستگیره برای کابینت سفید با توجه به اینکه سفید خودش رنگ خنثاست، میتونه هم طلایی هم سفیذ و مشکی انتخاب بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...