Search
Close this search box.

مدل‌های جدید دکوراسیون آشپزخانه (عکس)+ نکات مهم برای دکوراسیون کابینت آشپزخانه

دکوراسیون کابینت آشپزخانه

حالا که در این صفحه حضور دارید، احتمالا جزء آن دسته از افرادی هستید که به جزئیات اهمیت زیادی می‌دهند. البته ایده توجه به جزئیات به خصوص در چیدمان آشپزخانه اصلا چیز بدی نیست؛ بلکه بسیاری از متخصصان حوزه طراحی داخلی معتقدند که همین جزئیات هستند در بهبود دکوراسیون آشپزخانه نقش بسیار مهمی دارند و باعث متمایز شدن این فضا می‌شوند. در ادامه چند نکته و تکنیک بسیار کارآمد را به شما پیشنهاد می‌کنیم که به کمک آنها می‌توانید آشپزخانه‌ای زیباتر داشته باشید.

نحوه چیدمان بهتر دکوراسیون آشپزخانه با کابینت

گرچه طبق یک تعریف ساده کابینت به محفظه و کمدهایی گفته می‌شود که برای سازماندهی و نظم‌بخشی بهتر به فضا و نگهداری از ظروف و مواد غذایی به گونه‌ای که همیشه در دسترس باشند کاربرد دارند؛ اما در کنار کارایی، طرح و ظاهر این کمدها نیز بسیار مهم هستند. برای اینکه بتوانید با توجه به جزئیات مهم، در جلوه ظاهری این فضا تغییرات شگرفی ایجاد کنید؛ باید نکات زیر را در زمان سفارش و چیدمان کابینت‌های آشپزخانه در نظر بگیرید.

قفسه‌های کابینت

اگر فضای مرده‌ای روی دیوارهای آشپزخانه دارید و از دکورهای شیشه‌ای قدیمی خوشتان نمی‌آید؛ برای ایجاد جلوه‌ای بهتر در این فضای مرده و کاربردی کردن آن، چند طبقه کابینت باز و بدون درب برای این قسمت سفارش دهید. این کابینت‌ها در واقع نه بدنه دارند و نه درب و فقط چند طبقه برای چیدمان دکوری‌های کوچک و زیبا هستند. علاوه بر این، جلوه کاشی‌های آشپزخانه از پشت این طبقات می‌تواند فضا را زیباتر کند. البته اگر کاشی پشت این قفسه ساده و بدون طرح و نقش پیچیده باشد؛ نمای کار شکیل‌تر می‌شود. هر چقدر کاشی‌های آشپزخانه که روی این دیوار کار گذاشته شده‌اند از نظر طرح شلوغ‌تر و از نظر رنگ پر جنب و جوش‌تر باشد؛ دکورهایی که روی این قفسه‌ها می‌گذارید کمتر فرصت خودنمایی پیدا می‌کنند. روی این طبقات حتی می‌توانید به جای دکوری و اکسسوری، ظروف و لیوان‌هایی که به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنید را بگذارید.

🚩 از نکات دیگری که میتوان در دکوراسیون آشپزخانه به آنها اشاره کرد سینک‌های ظرفشویی میباشد، سینک ها در مدل‌ها و سبک های مختلفی در بازار ارائه میشوند، اما آیا شما میدانید استفاده از کدام سینک برای شما راحت تر است و یا کدام سینک مناسب استفاده در آشپزخانه شماست؟ در مقاله انواع سبک‌های سینک ظرفشویی به معرفی و بررسی انواع سینک‌های ظرفشویی موجود در بازار پرداخته ایم.🚩

کابینت‌های شیشه‌ای بدون پشت

یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که قفسه‌های باز دارند این است که دائم گرد و غبار را به خود جذب کرده و باید تمیز شوند. بنابراین اگر زیاد اهل نظافت روزانه نیستید؛ به جای اینکه فضاهای مرده دیوار را با قفسه‌های بدون درب بپوشانید؛ به سراغ سفارش کابینت درب شیشه‌ای بروید که دیواره پشتی ندارد. با استفاده از این تکنیک هم می‌توانید قفسه دکوری‌ها را از آلودگی در امان نگه دارید و هم جلوه کاشی‌های آشپزخانه را از پشت درب شیشه‌ای این کابینت بیشتر کنید. حتی می‌توانید مانند تصویر زیر، این مدل کابینت‌ها را روی پنجره آشپزخانه نصب کنید. البته این کار را فقط زمانی انجام دهید که قرار نیست پنجره مذکور را هرگز باز کنید. چرا که با نصب کابینت رو پنجره، کارایی آن تغییر می‌کند.

کابینت با قفسه شیشه ای

رنگ دیوارهای بین کابینت

هماهنگی رنگ دیوار یا کاشی‌هایی که بین کابینت‌های زمینی و دیواری وجود دارد با رنگ کابینت، روی جلوه آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. به همین خاطر همیشه سعی کنید قبل از سفارش کابینت با رنگ مورد نظر خود، به رنگ دیوار آشپزخانه نیز توجه کنید. اگر قرار است آشپزخانه را به صورت کامل بازسازی کنید؛ از روی چرخه رنگ، رنگ‌های مکمل را پیدا و لیست کرده و بر اساس این لیست تصمیم بگیرید که قرار است دیوار آشپزخانه و کابینت چه رنگی باشد. به عنوان مثال کابینت‌های سفید معمولا با تن‌های ملایم رنگ سبزآبی یا سبز مغز پسته‌ای بسیار ملایم جلوه بسیار خوبی دارد. برای اینکه بتوانید از داخل این لیست، بهترین ترکیب را انتخاب کنید می‌توانید نظر یک طراح داخلی را نیز بپرسید.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

تقارن

تقارن مهم‌ترین اصلی است که می‌تواند به چیدمان بهتر فضای آشپزخانه کمک کند. رعایت این اصل به خصوص برای آشپزخانه‌هایی که عرض زیادی دارند به شدت توصیه می‌شود. به عنوان مثال اگر در مرکز عرض آشپزخانه پنجره وجود دارد؛ بهتر است کابینتی که برای دو طرف این پنجره طراحی می‌شود دقیقا یک شکل و یک اندازه باشد. اگر شکل و طرح کابینتی که سمت راست پنجره می‌گذارید با شکل و طرح کابینتی که سمت چپ آن نصب می‌شود تقارن و هماهنگی نداشته باشد؛ فضا از نظر بیننده نامرتب و شلوغ به نظر می‌رسد.

مدل دکوراسیون جدید آشپزخانه

تضاد رنگی

یکی از بهترین کارهایی که برای ایجاد جذابیت بصری در فضای آشپزخانه می‌توانید انجام دهید این است که کابینت‌های دیواری را با رنگی متفاوت نسبت به کابینت‌های زمینی سفارش دهید. البته در انتخاب این دو رنگ باید به رنگ کاشی‌های دیوار نیز توجه کنید. در غیر این صورت ممکن است تضاد رنگی بین دیوار، کابینت‌های دیواری و کابینت‌های زمینی باعث به هم ریختگی دکوراسیون آشپزخانه شود. منظور از تضاد رنگی در سفارش کابینت‌ها، چیزی شبیه به تصویری است که در زیر مشاهده می‌کنید. همانطور که در این عکس مشخص است؛ کابینت‌های دیواری و صفحه روی کابینت‌های زمینی، به رنگ دیوارها هستند و کابینت‌های زمینی با رنگ مکمل و متضاد آنها رنگ‌آمیزی شده‌اند.

 

چیدمان وسایل آشپزخانه

هنگام طراحی کابینت‌ها حتما باید جای قرارگیری وسایل بزرگ آشپزخانه مانند یخچال و ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید. یک قانون کلی برای جایگذاری این وسایل در میان کابینت‌ها وجود دارد که به آن قانون مثلث طلایی گفته می‌شود. بر اساس این قانون باید وسایل کاربردی و پرمصرف مانند گاز، لباسشویی، سینگ و یخچال در موقعیت مثلثی شکل نسبت به هم قرار بگیرند تا دسترسی به آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر باشد. اگر آشپزخانه کمر عرضی دارید؛ سعی کنید برای اینکه ورودی زیاد شلوغ به نظر نرسد؛ جای نصب یخچال و یا کابینت‌های ایستاده مانند سوپر مارکت را در انتهای آشپزخانه تعبیه کنید. این کار باعث می‌شود زمانی که وارد آشپزخانه می‌شوید احساس شلوغی و هرج و مرج در فضا به شما دست ندهد. همچنین بهتر است برای اینکه دست‌تان هنگام آشپزی باز باشد؛ وسایل برقی کوچک مانند قهوه‌ساز و پلوپز را داخل کابینت‌ها قرار دهید تا فضای باز زیادی روی صفحه کابینت در اختیارتان قرار بگیرد. ضمنا این کار باعث می‌شود که ذرات چربی و آلودگی ناشی از پخت و پز روی بدنه این دستگاه‌ها ننشیند و نیاز به نظافت مکرر نداشته باشند.

ارتفاع کابینت‌ها

اگر می‌خواهید فضای بیشتری داخل این کمدها داشته باشید؛ حتما کابینت‌های دیواری را تا سقف امتداد دهید. این کار هم باعث می‌شود که یک طبقه به بالای این کابینت‌ها اضافه شود و هم اینکه فضای خالی بین سقف یا آرک با کابینت وجود نداشته باشد. گاهی همان 20 یا 30 سانتی‌متر اختلاف بین ارتفاع کابینت‌های دیواری و ارتفاع سقف باعث ایجاد خطای دید شده و فضا را شلوغ‌تر از آنچه هست جلوه می‌دهد.

ارتفاع کابینت آشپزخانه
همانطور که مشاهده می‌کنید؛ در فرآیند دکوراسیون آشپزخانه به کمک چیدمان بهتر کابینت‌ها، نکات مهم و فراوانی وجود دارد. بسیاری از کابینت‌سازها حرفه‌ای به این نکات اشراف داشته و سعی می‌کنند طرح سه بعدی اولیه‌ای که به مشتری ارائه می‌شود را بر اساس همین نکات و اصول طراحی کنند. اما اگر علاقه دارید چیدمان بهتری در آشپزخانه که قلب خانه شماست داشته باشید و ظاهری جذاب برای این فضا ایجاد کنید؛ می‌توانید بسته به شرایط محیطی و بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید برخی از نکات مطرح شده در این مقاله را لحاظ کرده و سفارش خود را بر اساس آنها ثبت کنید.

در ادامه چند مدل جدید از دکوراسیون فضای آشپزخانه با انواع کابینت های گلاس، پلی اورتان، کابینت پولیشی در سبک های مدرن و کلاسیک  ببینیم؛

 

دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون کابینت

مدل دکوراسیون فضای آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...