Search
Close this search box.

مزایا و معایب کابینت مگنت  

کابینت مگنت

درب مگنتی یا درب کابینت فشاری به نوعی از دستگیره گفته می‌شود که این روزها شاهد استفاده از آن در تولید انواع کابینت مدرن و نئوکلاسیک هستیم. مکانیزم این دستگیره‌های جدید بر اساس خاصیت چسبندگی مگنت یا همان آهنربا طراحی شده است. در واقع با نصب مگنت، هیچ اثری از دستگیره روی بدنه درب وجود ندارد و سطح کابینت کاملا صاف و یکدست است. برای باز کردن درب این مدل از کابینت‌ها کافیست که به گوشه درب فشار اندکی وارد کنید. این فشار باعث می‌شود که مگنت آزاد شده و درب باز شود. دستگیره‌ها مگنتی هم مانند هر نوع محصول دیگری دارای مزایا و معایبی هستند. در ادامه این پست بیشتر در مورد این سبک دستگیره که بیشتر در تولید کابینت نئوکلاسیک و مدرن کاربرد دارد و مزایا و معایب آن صحبت می‌‎کنیم.

 عمر مگنت کابینت

همانطور که اشاره شد؛ برای باز کردن درب‌هایی که به دستگیره درب کابینت مگنتی مجهز هستند فقط کافیست که یک ضربه کوچک به گوشه‌ای از درب وارد کنید. شاید این مکانیزم باز و بسته شدن ساده، این تصور را در ذهن شما ایجاد کند که دستگیره کابینت مگنتی نسبت به دستگیره‌های مکانیکی عمر بیشتری دارد. این در حالی است که اگر از مگنت پرقدرت و باکیفیت برای تجهیز درب به مکانیزم باز و بسته شدن آهنربایی استفاده نشود؛ عمر دستگیره حتی ممکن است به کمتر از چند ماه برسد و عملکرد اولیه خود را از دست بدهد. بنابراین برای پاسخ به این سوال که عمر دستگیره‌های مگنتی چقدر است باید گفت که عمر این محصول بستگی به کیفیت ساختش دارد.

مدل کابینت مگنتی کابینت

دستگیره مگنتی کابینت

دستگیره مگنتی به نوعی از مکانیزم باز و بسته درب کابینت و کشوها اشاره دارد که بدون هیچ اثری از دستگیره‌های مکانیکی روی بدنه، کار می‌کند. پشت بدنه درب‌های این کابینت‌ها از نوعی یراق‌آلات مدرن و جدید به نام مگنت استفاده می‌شود که به عنوان جایگزین دستگیره کاربرد دارد. برای نصب دستگیره مگنتی روی درب کمدی و کشویی کابینت مدرن باید قسمت آهنربایی در حد فاصل قسمت درونی کابینت و لبه تعبیه شود به صورتی که از بیرون اثری از آن دیده نشود. به این مدل از دستگیره‌ها، دستگیره نامرئی و فشاری نیز گفته می‌شود و با نصب آنها کابینت ظاهری کاملا مدرن و جدید به خود می‌گیرد. هر زمان که بخواهید درب کابینت مدرن مجهز شده به دستگیره مگنتی را باز کنید کافیست که با انگشت به لبه درب فشار وارد کنید. با این عمل مگنت باز شده و درب چند سانتی‌متری از بدنه فاصله می‌گیرد. این فاصله فضایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید به کمک دست درب کابینت را باز کنید. برای بستن مگنت نیز کافیست درب را به بدنه نزدیک کرده و کمی آن را فشار دهید تا دوباره زبانه داخل آهنربا قرار بگیرد.

 قیمت مگنت کابینت

دستگیره مگنتی از جمله یراق‌الات جدیدی است که نسبت به دستگیره‌های معمولی عملکرد متفاوتی دارد. این دستگیره‌ها در نقطه مشخصی در داخل درب نصب می‌شوند و به کمک آن حرکت باز و بسته شدن درب راحت‌تر می‌شود. دقت در نصب، عاملی است که باعث می‌شود عمل باز و بسته کردن درب کابینت مدرن راحت‌تر شود. بنابراین می‌توان گفت که نصب دستگیره مگنتی نسبت به نصب دستگیره‌های مکانیکی معمولی سخت‌تر است. به همین خاطر هم هزینه نصب این دستگیره‌ها بیشتر از هزینه نصب دستگیره‌های معمولی است. از طرفی قیمت خود دستگیره‌ها مگنتی نیز به مراتب بیشتر از قیمت برخی از دستگیره‌های مکانیکی است.

 تعمیر مگنت کابینت

ساختار اصلی این مدل از دستگیره‌های جدید از قطعات و فنرهایی تشکیل شده که در برخی از مواقع بسیار حساس می‌شوند و از کار افتادن آنها به معنی خرابی دستگیره است. برای تعمیر مگنت کابینت ابتدا باید مشخص شود که کدام قطعه خراب شده است. بعد از آن می‌توان با تعویض قطعه خراب، عملکرد اولیه دستگیره را به آن باز گرداند. البته از آنجایی که تعمیر این مدل از دستگیره‌ها هزینه زیادی دارد؛ معمولا توصیه می‌شود به جای تعمیر، اقدام به تعویض دستگیره کنید.

 نصب مگنت کابینت

نحوه نصب دستگیره مگنتی کابینت یک کار تخصصی است و بهتر است انجام آن را به یک فرد متخصص بسپارید. اما اگر در زمینه کارهای فنی مهارت دارید و می‌خواهید دستگیره مگنتی کابینت منزل‌تان را خودتان نصب کنید؛ می‌توانید به ویدئوهایی که در سطح وب وجود دارند و نصب این مدل دستگیره در آنها آموزش داده شده است را مشاهده کنید.

در مگنتی کابینت

 در مگنتی کابینت

در این بخش با تشریح مزایا و معایب دستگیره‌های مگنتی به شما کمک می‌کنیم تا تصمیم درستی بگیرید.

 مزایای درب مگنتی کابینت

کابینت‌های مدرن امروزی یا با دستگیره‌های مخفی U و L شکل یا به دستگیره‌های مگنتی تجهیز می‌شوند. مهم‌ترین مزیت دستگیره‌های مگنتی ایجاد سطحی صاف روی درب‌های کابینت است که روند نظافت را برای شما ساده‌تر می‌کند.

معایب مگنت کابینت

گرچه با نصب دستگیره‌های فشاری روی درب‌ها می‌توانید ظاهری مدرن و شیکی به کابینت‌های آشپزخانه ببخشید؛ اما این محصولات دارای معایبی نیز هستند که در ادامه به تشریح معایب کابینت مگنتی  پرداخته‌ایم.

عمر مگنت کابینت

بر خلاف تصور عموم که فکر می‌کنند به دلیل استفاده از مگنت یا همان آهنربا در ساخت این دستگیره‌ها، عمر مفیدشان بیشتر از دستگیره‌های معمولی است و شانس خرابی کمتری دارند؛ باید گفت که دستگیره‌ها مگنتی نیز مانند دستگیره‌های معمولی می‌توانند خراب شوند. اگر در تولید کابینت مدرن و کابینت نئوکلاسیک از مگنت استاندارد و باکیفیت استفاده نشود ظرف مدت چند ماه ممکن است عملکرد دستگیره مختل شده و دیگر نتوانید درب را به کمک یک ضربه آهسته باز کنید.

دستگیره کابینت مگنتی

کثیفی بیشتر درب‌ها

اگر از دستگیره معمولی برای تجهیز کابینت‌ها استفاده شود؛ شما برای باز کردن درب فقط کافیست که دستگیره را بگیرید و به سمت خود بکشید. بنابراین اگر دست‌تان کثیف باشد فقط دستگیره آلوده می‌شود و بدنه از گزند کثیفی دور می‌ماند. این موضوع در مورد کابینت‌های مگنتی صدق نمی‌کند. چرا که شما با فشار روی مگنت درب فقط کاری کرده‌اید که درب چند سانتی‌متر از بدنه فاصله بگیرد و برای باز کردن کامل آن نیاز به دست زدن به بدنه درب دارید. بنابراین ممکن است کابینتی که روزی چند بار آن را به این شیوه باز می‌کنید زودتر کثیف شود و نیاز به نظافت بیشتر داشته باشد. نیاز به نظافت مکرر هم باعث می‌شود که وقت شما گرفته شود و هم شانس خرابی مگنت دستگیره را بالا می‌برد.

نیاز به اعمال فشار روی نقطه خاصی از درب

برای باز کردن درب‌های مجهز شده به دستگیره مگنتی باید دقیقا روی یک نقطه خاص از درب فشار وارد کنید. در غیر این صورت درب باز نمی‌شود. این یکی از معایب دستگیره‌های مگنتی است. زیرا فشار آوردن به یک قسمت مشخص روی درب‌ها و کشوهای بزرگ کابینت کار سختی است.

 

یک پاسخ

  1. وای یکی از بزرگترین معایب درب مگنتی کابینت همین کثیفیست، من همش دستمال به دست دارم تمیز میکنم کابنیتارو بس که لک میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...