Search
Close this search box.

 انواع کابینت آشپزخانه جدید+ انواع طرح ها و سبک جدید ۱۴۰۲

کابینت نئوکلاسیک آشپزخانه

کابینت از آن دسته محصولاتی است که بر اساس فاکتورهای مختلفی می‌توان آن را دسته‌بندی کرد. اما به طور کلی انواع کابینت بر اساس سبک بدنه به 3 دسته تقسیم می‌شوند. در این مقاله ضمن ارائه توضیحات تکمیلی در مورد این سه سبک کابینت، تصاویری از زیباترین مدل‌ها را نیز به نمایش درآورده‌ایم.

کابینت‌های سبک کلاسیک

کابینت‌‍‌هایی که به سبک کلاسیک طراحی و تولید می‌شوند از نظر ظاهری پر از جزئیاتی هستند که به عنوان المان‌های این سبک شناخته می‌شوند. خانه‌هایی که قرار است به سبک سنتی دیزاین شوند بهترین مکان برای نصب این مدل کابینت‌های آشپزخانه هستند. داشتن تاج، ستون، سرستون و جزئیات و اجزایی از این دست شاخصه اصلی کابینت‌های سبک کلاسیک قلمداد می‌شوند. از آنجایی که مات بودن بدنه این کابینت‌ها در اولویت است؛ بیشتر کابینت‌سازها از متریالی برای تولید کابینت کلاسیک استفاده می‌کنند که پوششی مات دارند. بنابراین نمی‌توان کابینت سی پلاس که به نوعی زیر مجموعه کابینت هایگلاس شناخته می‌شود را در این دسته جای داد. در تصاویر زیر می‌توانید چند مدل کابینت کلاسیک به سبک جدید 1402 را مشاهده کنید.

کابینت کلاسیک آشپزخانه

کابینت‌های سبک نئوکلاسیک

کابینت‌های نئوکلاسیک از نظر ظاهری و جزئیات طراحی کمی ساده‌تر از کابینت‌های کلاسیک هستند. در طراحی و ساخت این محصولات سعی می‌شود تا جای ممکن از جزئیاتی که زیاد به چشم می‌آیند استفاده نشود و بیشتر شاخصه‌های محصول الهام گرفته شده از جزئیات شاخص طرح کلاسیک باشند. بنابراین اگر به دنبال یک کابینت شیک می‌گردید که هم کمی مجلل باشد و هم بیش از اندازه جزیئات نداشته باشد؛ کابینت‌های نئوکلاسیک می‌توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. تصاویر زیر مجموعه‌ای از بهترین و جدیدترین کابینت‌ نئوکلاسیک است که در سال 1402 جزء ترندهای محبوب بازار هستند.

 

کابینت سبک مدررن

کابینت‌های سبک مدرن

در آنطرف طیف کابینت‌های کلاسیک، نوعی کابینت وجود دارد که بدنه آن به صورت کاملا ساده و به دور از توجه به جزیئات طراحی می‌شود. به این مدل کابینت کابینت مدرن گفته می‌شود. سادگی بدنه در این محصولات به حدی است که حتی گاهی برای درب‌ها دستگیره نیز تعبیه نمی‌شود. در این محصولات به جای دستگیره‌های معمولی از دستگیره‌های مخفی استفاده خواهد شد. به این ترتیب بدنه کاملا بدون برآمدگی و فرورفتگی می‌شود و این یعنی اوج سادگی. کابینت هایگلاس بهترین مثال برای تشریح کابینت‌های طرح مدرن است. در عکس‌های زیر می‌توانید جدیدترین مدل‌های کابینت مدرن را مشاهده کنید.

کابینت مدرن آشپزخانه سبز

نکات مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه

به نظر بسیاری از متخصصان صنعت کابینت‌سازی، پنج فاکتور اصلی وجود دارد که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام کابینت آشپزخانه برای خانه شما مناسب‌تر است آنها را در نظر داشته باشید. این نکات عبارتند از:کابینت نئوکلاسیک آشپزخانه

جنس بدنه و درب‌ها

یونیت یا همان بدنه اکثر کابینت‌ها از ورق MDF ساخته می‌شود. اما گاهی برای تولید برخی از کابینت‌ها لوکس می‌توان از چوب نیز برای ساخت این بخش از محصول استفاده کرد. درب‌ها و چهارچوب‌هایی که به عنوان قاب تزئینی روی این درب‌ها نصب می‌شوند نیز قابل تولید با انواع متریال هستند. اما اکثر کابینت‌های موجود در بازار با دربی از جنس MDF روکش یا رنگ شده و یا چوب ساخته می‌شوند. در هر صورت انتخاب شما برای جنس بدنه و درب‌ها تاثیر مستقیم بر روی قیمت، دوام و ظاهر کابینت دارد.

کابینت نئوکلاسیک سفید

کیفیت ساخت

هنگام انتخاب کابینت علاوه بر جنس بدنه، باید به کیفیت اجرای روکش، نصب یراق‌آلات و لولاها و محل اتصال تخته‌هایی که یونیت کابینت را تشکیل می‌دهند نیز توجه کنید. حتی اگر از بهترین جنس برای ساخت کابینت استفاده شده باشد اما کیفیت تولید و اتصالات پایین باشد؛ نمی‌توان گفت که آن محصول یک محصول کاملا ایده‌آل و مطابق با استانداردهای جهانی است.

سبک طراحی

همانطور که اشاره شد؛ کابینت‎ها بر اساس سبک طراحی بدنه به سه دسته کابینت‌های کلاسیک، نئوکلاسیک و مدرن تقسیم می‌شوند. کابینت‌های کلاسیک بیشتر برای خانه‌های سنتی مناسب هستند. اما اگر قرار است پذیرایی با مبلمانی ساده و مدرن چیدمان شود بهتر است آشپزخانه را به جای کابینت کلاسیک با یک ست کابینت نئوکلاسیک یا مدرن تجهیز کنید.

میزان نیاز به تعمیر و نگهداری

سهولت در نظافت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که باید در زمان انتخاب کابینت به آن توجه کنید؛ چرا که برخی از کابینت‌ها زودتر کثیف می‌شوند یا همان آلودگی اندک را بیشتر نشان می‌دهند. به عنوان مثال کابینت هایگلاس نوعی کابینت با بدنه براق است که جای دست روی آن بیشتر به چشم می‌آید. به طور کلی کابینت‌های رنگ‌شده در نشان دادن کثیفی، اثر انگشت و لکه‌ها خوشنام نیستند و ترمیم خراش‌ها ایجاد شده روی رنگ‌شان سخت‌تر است. این در حالی است که کابینت‌های بدنه مات در برابر خراش مقاومت بیشتری دارند و می‌توانند هرگونه کثیفی و گرد و غبار را بهتر پنهان کنند.

قیمت کابینت آشپزخانه

کابینت‌ها علاوه بر جنس بدنه، بر اساس آماده یا سفارشی بودن نیز دارای قیمت‌های مختلفی هستند. مثلا اگر به جای سفارش کابینت، دکور فروشگاه را برای تجهیز آشپزخانه خود انتخاب کنید باید هزینه کمتری بپردازید. اما اگر طرح خاصی مدنظرتان است و مجبور هستید کابینت را با طرح و رنگ مورد نظر سفارش دهید؛ مبلغ نهایی فاکتورتان افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...