Search
Close this search box.

رنگ سال ۲۰۲۳ برای کابینت چه رنگی است ؟

رنگ کابینت جدید و ترند امسال 2023

در چند سال اخیر، رنگ‌های ترند و پرطرفدار در طراحی داخلی، به سمت رنگ‌هایی با تم طبیعی متمایل شده‌اند. رنگ‌هایی که ترند سال 2023 برای سفارش کابینت آشپزخانه به مشتریان توصیه می‌شوند نیز از این قانون پیروی می‌کنند. امسال محبوب‌ترین گرایش‌های رنگی برای انتخاب رنگ کابینت شامل طیف وسیعی از رنگ‌ها و تم‌های رنگی است که نشانه‌ای از طبیعت هستند. رنگ‌های آرام‌بخش موجود در این طیف، هم فضای خانه را دلنشین‌تر کرده و هم هماهنگی خوبی با رنگ‌های خنثی و حتی تم‌های تند دارند.

در دنیای پرشور و گسترده ی رنگ ها اگر هر طیف را به درستی و در جای خود استفاده کنیم قطعا باعث زیبایی بی نظیری در آشپزخانه خود هواهیم شد. معماران و طراحان داخلی ساختمان با اشراف بر این مهم هر سال به دنبال به روزترین رنگ کابینت بوده و با تکنیک های خاص خود اثری هنری خلق می کنند. در این مقاله چند رنگ کابینت 2023  از انواع کابینت های گلاس تا انواع سبک مدرن و یا کلاسیک که از تم‌های رنگی دیگر محبوب‌تر هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

معیارهای انتخاب بهترین رنگ برای کابینت

پیش از اینکه که برای خرید کابینت و انتخاب رنگ و طرح کابینت خود به بازار بروید یا در اینترنت سرچ کنید باید معیارهایی که در ذهن خود دارید و فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را برای فضای آشپزخانه خود داشته باشید. پس همراه ما در وبسایت چوبین دکور شوید تا نکات طلایی این موضوع را با شما به اشتراک بگذاریم.

نور آشپزخانه و جهت آن را در نظر داشته باشید

1. نور آشپزخانه و جهت آن را در نظر داشته باشید

ممکن است با حضور در نمایشگاه های کابینت از طرح و رنگی خوشتان بیاید که با فضا و نور آشپزخانه شما همخوانی نداشته باشد و شما تناسب رنگ را به میزان نور آشپزخانه تان رعایت نکرده باشید. بعضی از رنگ ها که در آشپزخانه های رو به شمال جالب به نظر نمی رسند و ممکن است فضا را سرد و تیره کنند مثلا، رنگ آبی در آشپزخانه های شمالی حس سردی القا می‌کند اما برای آشپزخانه‌ های کم نور رنگ‌ های سرد و روشن، گزینه خوبی هستند.

2. رنگ کابینت های پایین و بالا را متفاوت انتخاب کنید

این روزها اغلب مردم می دانند که استفاده از دو رنگ در آشپزخانه جلوه ی بی نظیری را به دکوراسیون این بخش از آشپزخانه می دهد. طبق جدید ترین تحقیقات در زمینه ی دکوراسیون داخلی استفاده از دو رنگ در کابینت آشپزخانه به شکسته شدن هندسه فضا و برحسته کردن مناطق خاصی از آشپزخانه کمک می‌کند. با توجه به همین تحقیقات کارشناسان طراحی داخلی توصیه می کنند که بهتر است از رنگ های تیره در کابینت های پایینی و رنگ های روشن برای کابینت های بالایی استفاده شود.

3. اهمیت رنگ و طرح کابینت مورد نظر شما

در صورتی که بتوانید به ترکیب رنگ مناسبی برای کابینت های خود برسیم بخش مهمی از مسیر را طی کرده ایم ترکیب رنگ کابینت آشپزخانه می بایست حس آرامش و شادی را در ما ایجاد کند زیرا آشپزخانه بخشیست که خانواده زمان زیادی را با هم در آن سپری می کنند و نباید بی روح و خسته کننده باشد. پس باید روی مدل، ترکیب و بافت اصلی آن تمرکز زیادی کنیم. برخی مواقع جایگاه جزیره روی رنگ کابینت آشپزخانه مدرن تاثیرگذار است.

4. براساس سبک دکوراسیون منزلتان رنگ کابینت های خود را انتخاب کنید

بسته به سبک دکوراسیون خانه و کلاسیک یا مدرن بود می توانید رنگ کابینت های خود را به درستی انتخاب کنید برای مثال کابینت هایی با رنگ طبیعی چوب (قهوه ای) ایده خوبی برای دکوراسیون سبک کلاسیک می باشد. رنگ‌ های لایت کاربرد بسیاری برای آشپزخانه‌های مدرن دارند. از آنجا که آشپزخانه‌ های مدرن، معمولاً در آپارتمان‌ ها جدید طراحی می‌شوند و رنگ‌ های روشن و لایت، می‌توانند حس وسعت و دلبازی را القا می کنند.

روانشناسی در انتخاب رنگ کابینت

5. رعایت روانشناسی در انتخاب رنگ کابینت

از نظر روانشناسی افرادی که وسواس تمیزی و مرتب بودن محیط را دارند بهتر است از رنگ های سفید و طیف های آن برای دیزاین داخلی منزل استفاده شود که این مورد باعث آرامش و ریلکس تر شدن افراد خواهد شد. از طرفی دیگر رنگ های شاد شادی و تحرک زیادی را به فضای منزل منتقل می کنند.

6. به رنگ هایی زود لک می شوند دقت کنید

معمولا رنگ های لایت مثل سفید و کرم زود تر لک شده و در نمای آشپزخانه شما تاثیر می گذارند. خانواده هایی که کودک و یا حیوان خانگی دارند با این مشکل مواجه اند و اغلب رنگ های خنثی و تیره را برای کابینت های پایینی استفاده می کنند.

جدید ترین رنگ کابینت سال

🆕جدید ترین رنگ کابینت سال 2023 چه رنگ‌ هایی است؟

کابینت‌ها تاثیر زیادی بر ظاهر آشپزخانه و به طور کلی خانه دارند. راهنمایی که در ادامه خواهید خواند به شما کمک می‌کند که بهترین و ترندترین رنگ سال را برای سفارش کابینت‌های آشپزخانه خود انتخاب کرده و دکوراسیون داخلی منزل‌تان را منطبق با مد روز کنید. در زیر برخی از بهترین و پرطرفدارترین رنگ‌های 2023 که برای سفارش کابینت مناسب هستند به شما معرفی شده‌اند.

  💡ایده های بازسازی کابینت آشپزخانه در سال 2023 💡

 

 کابینت رنگ خاکی

تم‌ های مختلف کابینت رنگ خاکی

خاکی و طیف‌ های طبیعی این رنگ طی سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. از رنگ های معرفی شده برای رنگ ترند کابینت سال 2023، بژ شنی، خاکستری زغالی، سبز و خاکستری متمایل به نقره‌ای و رنگ‌های روشن با زمینه سبز از جمله رنگ‌هایی هستند که در این گروه جای می‌گیرند. این رنگ‌ها بسیار محبوب هستند؛ زیرا نه تنها حس آرامش در فضا ایجاد می‌کنند؛ بلکه به راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شوند. اگر رنگی پر جنب و جوش و انرژی‌بخش می‌خواهید؛ طیف‌های روشن‌تر از این رنگ‌های طبیعی را انتخاب کنید. تم‌های تیره این رنگ‌ها آرامش‌بخش‌تر هستند اما ممکن است برای آشپزخانه‌های کوچک زیاد مناسب نباشند. بهترین مزیت این رنگ‌های خنثی این است که می‌توانید هر طور که دوست دارید آنها را با هم ترکیب کنید.

 کابینت سفید خنثی

کابینت سفید خنثی

اگر به دنبال رنگی برای سفارش کابینت آشپزخانه خود هستید که هرگز از مد نمی‌افتد؛ کابیت به رنگ سفید مات را به شما پیشنهاد می‌کنیم. آشپزخانه‌های تماما سفید چند سالی است که به ترند روز دنیا تبدیل شده و امتحان خود را پس داده است. از آنجایی که رنگ سفید بسیار روشن و شفاف است؛ حس مطبوعی در آشپزخانه ایجاد کرده و موجب افزایش و انعکاس نور می‌شود. یکی از مزایای دیگر رنگ سفید این است که خیلی ساده و بدون دردسر می‌تواند با دیگر رنگ‌ها ترکیب و هماهنگ شود. با انتخاب این رنگ کابینت 2023 ، آشپزخانه شما به بوم رنگی تبدیل می‌شود که برای ترکیب با تقریبا هر رنگی مناسب است. به علاوه اگر بخواهید چند سال بعد کابینت‌ها را بازسازی و تعمیر کنید؛ رنگ‌آمیزی آنها ساده‌تر می‌شود. وجود رنگ سفید در پس زمینه به شما این امکان را می‌دهد هر زمان که بخواهید رنگ بدنه را به طور کامل تغییر دهید.

کابینت مشکی مات

کابینت مشکی مات

برای ایجاد ظاهری مینیمالیستی و مدرن‌تر در آشپزخانه،  کابینت مشکی یک انتخاب عالی در میان رنگ‌های پرطرفدار و ترند سال 2023 است و ممکن است هرگز از مد افتاده نشود. کابینت‌های مشکی به فضا عمق و وزن می‌بخشند و حتی می‌توانند به انسجام بیشتر کابینت‌های نامتناسب کمک کنند. برای داشتن ظاهری خاص، کلاسیک و جسورانه، سعی کنید از ترکیب هر دو رنگ سیاه و سفید برای سفارش کابینت استفاده کنید. محبوبیت کابینت‌های دو رنگ در این است که می‌توانند ظاهر آشپزخانه را تغییر دهند. استفاده از کابینت‌های مشکی در یک قسمت از آشپزخانه و کابینت‌های سفید در قسمت دیگر، ظاهری منحصربه‌فرد ایجاد می‌کند. سعی کنید کابینت‌های زمینی را سیاه و کابینت‌های دیواری را سفید انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه بیش از حد کوچک نشود.

کابینت آبی تیره

کابینت آبی تیره

طراحان داخلی تم‌های مختلف رنگ آبی تیره را نشانه‌ای از آرامش می‌دانند. وارد شدن به آشپزخانه‌ای که کابینت‌هایش با این ترند رنگ کابینت 2023 رنگ‌آمیزی شده است به شما این احساس را می‌دهد که در میان امواج دریا در حال حرکت هستید. سایه‌های آبی تیره حس گرما به محیط می‌دهند و در عین حال فوق‌العاده چشم‌نواز هستند. تم‌های مختلف آبی تیره به سادگی با دیگر رنگ‌ها ترکیب می‌شوند. به عنوان مثال بدنه آبی کابینت با دستگیره‌های طلایی حس ظرافت را ایجاد می‌کند. شما همچنین می‌توانید از رنگ‌های خاکی خنثی برای ترکیب با آبی تیره نیز استفاده کنید یا برای این ترکیب رنگی بر روی رنگ‌های مکمل و چشم‌نواز دیگر مانند نارنجی یا قرمز تکیه کنید.

کابینت رنگ چوب طبیعی

کابینت رنگ چوب طبیعی

اگر می‌خواهید فضای آشپزخانه را بیشتر به فضای طبیعی متمایل کنید؛ هیچ راهی بهتر از اینکه کابینت‌ها را به رنگ چوب سفارش دهید وجود ندارد ضمن اینکه کابینت تمام چوب در تمام سالیان همیشه مد بوده است. این رنگ طبیعی تعادل کاملی از مینیمالیسم و پیچیدگی را برای خانه شما به ارمغان می‌آورد. حس طبیعی و چشم‌نوازی که در این نوع رنگ وجود دارد؛ فضای آشپزخانه شما را بسیار  آرامش‌بخش می‌کند. علاوه بر این نه تنها می‌توانید رنگ‌ها و عناصر تزئینی زیادی را با این رنگ طبیعی ترکیب کنید؛ بلکه می‌توانید از طیف‌های رنگی متنوع چوب نیز استفاده کنید. گونه چوبی که برای سفارش کابینت انتخاب می کنید به شما این امکان را می‌دهد که الگو و طرح بدنه را تغییر دهید. برخی از چوب‌ها رگه‌های طبیعی ساده دارند و برخی پر از رگه پیچیده و در هم تنیده هستند.

کابینت صورتی چرک

کابینت صورتی چرک

آخرین اما پرطرفدارترین رنگ کابینت 2023 رنگ صورتی چک یا رداند پوینت است که رنگ بنفش متمایل به صورتی گرم و مدرنی بوده و حس ظرافتی جاودانه را به بیننده القا می‌کند. این تم از صورتی چرک همان رنگ قرمز مایل به خاکی طبیعی و شنی است. این رنگ زیبا و چشم‌گیر، با توجچه به اینکه از سبک کابینت نئوکلاسیک استفاده میشود، حس مینیمالیسم را در آشپزخانه ایجاد کرده و در عین حال این قسمت از خانه را به فضایی آرامش‌بخش تبدیل می‌کند. این رنگ طبیعی به خوبی با سایر رنگ‌های گرم و خاکی مانند بژ، سبز تیره و رنگ‌های زغالی هماهنگ می‌شود. شما می‌توانید از ترکیب رداند پوینت با تم‌های متنوع قرمز برای سفارش کابینت استفاده کنید. در این شرایط وقتی وارد آشپزخانه می‌شوید احساس می‌کنید در مرکز دره‌ای خاکی ایستاده‌اید. اگر این رنگ جذاب و جدید را برای سفارش کابینت انتخاب کنید؛ هر بار که وارد آشپزخانه می‌شوید می‌توانید از اثر تسکین‌دهنده و در عین حال از تطبیق‌پذیری عالی آن با ترکیب عناصر تزئینی موجود در این فضا لذت ببرید.

 چگونه رنگی مناسب را برای کابینت آشپزخانه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب رنگ کابینت‌ها باید سبک چیدمان کلی خانه را در نظر بگیرید. رنگ وسایل بزرگ آشپزخانه، رنگ وسایلی مانند مبلمان، فرش و میز ناهارخوری و از همه مهم‌تر رنگ دیوارهای آشپزخانه را در این انتخاب لحاظ کنید. به عنوان مثال اگر مبلمان، فرش و پرده پذیرایی را کلاسیک انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید کابینت را به رنگی سفارش دهید که هم زود از مد نیفتد و هم اگر بعدها تغییری در دکوراسیون و وسایل خانه ایجاد کردید ناهماهنگی به وجود نیاید؛ بهترین رنگ، رنگ سفید است.

رنگ کابینت آشپزخانه باید روشن‌تر از رنگ دیوارها باشد یا تیره‌تر؟

بر اساس ترند دکوراسیون و رنگ 2023 اگر دیوارهای آشپزخانه با کاشی تیره پوشانده شده‌اند؛ کابینت‌های رنگ روشن می‌توانند کنتراست زیبایی را ایجاد کرده و فضا را روشن‌تر نشان دهند. اما اگر دیوارهای آشپزخانه روشن هستند؛ می‌توانید از کابینت‌های تیره‌تر استفاده کنید. البته ترکیب کابینت رنگ روشن با دیوارها روشن نیز ترکیب جذابی است اما ممکن است موردپسند همه نباشد. به عنوان مثال، کابینت‌هایی که به رنگ خاکستری روشن هستند با دیوارهای سفید بسیار هماهنگ بوده و حسی خوب و مطبوعی را ایجاد می‌کنند.

7 پاسخ

  1. جدیدا به دنبال رنگ‌های جدید برای کابینتم هستم. الان در حال بررسی نمونه‌هایی از رنگ کابینت جدید هستم و میخوام که بتوانم آشپزخانه‌ام را با این تغییرات جدید نوسازی و بازسازی بکنم.
    حالا به نظر شما کدوم رنگ ها راحت تر ست میشن؟

    1. ببین اولا رنگ کابینتت باید بر اساس دیزاین کلی خونت باشه . اما اگر میخوای از به روز ترین رنگ کابینت توی بازسازیت استفاده کنی به نظر من از بین رنگ های جدید کابینت رنگ چوب و ترکیب رنگ های خنثی خیلی راحت تر ست میشه با بقیه وسایل و مبلمان.

    2. دوست عزیز
      بهتر است که انتخاب کابینت با توجه به دیزاین منزل شما ، ترکیب رنگ وسایل و متراژ و نورگیری آشپزخانه شما بررسی شود.
      مثلا برای آشپزخانه ها کوچک با متراژ کمتر بهتر است که از کابینت با رنگ روشن انتخاب شود.
      اما باز هم انتخاب رنگ کابینت مناسب اشپزخانه شما به سلیقه شما بستگی دارد.

    1. انتخاب رنگ های جدید و ترند برای هر سال و معرفی آنها توسط کارشناسان و متخصصان این حوزه مشخص و اعلام میشود.

  2. ممنون از مقاله خوبتون.
    من اگر خودم بخوام از بین این رنگ جدید کابینت انتخاب کنم ، کابینت به رنگ چوب طبیعی به نظرم زیبایی خاصی داره.

    1. ممنون دوست عزیز
      بله هر کس سلیقه خاص خودش رو در انتخاب رنگ کابینت داره. و هر رنگ زیبایی خودش رو داره اگر در دیزاین مناسب استفاده بشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...