Search
Close this search box.

ایده هایی برای بازسازی کابینت قدیمی در سال ۲۰۲۳

کابینت آشپزخانه در آشپزخانه شما از لحاظ عملکرد و ظاهر شیک نقشی اساسی دارد .

وقتی ظاهر کابینت شما در حال قدیمی شدن است ، ممکن است یک پروژه جدید برای بازسازی کابینت آشپزخانه در نظر بگیرید تا در صورت تمایل علاوه بر حداکثر کارایی ، ظاهری شیک و دلپذیر به شما بدهد. ایده ها و رویکردهای زیادی برای تهیه یک مدل آشپزخانه جدید وجود دارد که به بررسی برخی از آنها می پردازیم.

بسته به شرایط کابینت آشپزخانه ، روش بازسازی خود را انتخاب خواهید کرد.

نوسازی کابینت به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. با برنامه ریزی درست ، بازسازی کابینت آشپزخانه می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند. نگاهی به کابینت خود بیندازید تا بدانید اگر در شرایط خوبی قرار دارد و فقط به یک نوسازی ظاهری نیاز دارد یا به یک تعمیر دقیق نیاز دارد ، باید چه کاری انجام دهید.

اگر شما باید عملکرد کابینت آشپزخانه خود را افزایش دهید این داستان دیگری است.

👈 رنگ ترند کابینت سال 2023 چه رنگی می‌باشد؟ 👉

بازسازی کابینت فلزی

گرچه فلز یک ماده مقاوم‌تر و مستحکم‌‎تر از چوب و فرآورده‌های مختلف آن است؛ اما قرار گرفتن آن در معرض رطوبت، خیلی سریع باعث زنگ‌زدگی می‌شود. البته کابینت‌های استیل که برای آشپزخانه‌های صنعتی یا مکان‌های عمومی مانند آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شوند در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند. اما کابینت‌های فلزی خانگی اغلب با ورق گالوانیزه ساخته می‌شدند که قابلیت ضدزنگ ندارد. برای اینکه کابینت‌های فلزی آشپزخانه خود را ترمیم و بازسازی کنید؛ باید ابتدا زنگار روی آنها را از بین برده و بخش‌هایی مانند کف کابینت زیر سینک که احتمالا پوسیدگی گسترده دارند را تعویض کنید. بعد از اینکه بدنه از نظر ساختاری بازسازی شد؛ به سراغ مرحله رنگ‌آمیزی رفته و در نهایت نیز روی درب‌ها دستگیره‌های نو نصب کنید. البته یک روش دیگر نیز برای بازسازی کابینت فلزی وجود دارد که چسباندن روکش PVC طرح چوب روی درب‌هاست و یا از روکش پلی اوتان میتوان استفاده کرد تا ظاهری مانند کابینت پلی اورتان جدید به ما بدهد. این روکش‌‌ها هم مقاومت زیادی ندارند و ممکن است در اثر تماس با اشیاء تیز و برنده زود آسیب ببینند. بنابراین برای ترمیم کابینت‌های فلزی، رنگ‌آمیزی مجدد بیشتر توصیه می‌شود.

بازسازی کابینت فلزی قدیمی

برای بازسازی کابینت‌های فلزی قدیمی باید طبق دستور زیر عمل کنید:
تمام کشوها و قسمت‌های جداشونده از بدنه مانند دستگیره‌ها را باز کنید. اگر درآوردن درب‌ها از لولا برای شما امکان‌پذیر است؛ بهتر است درب‌ها هم برای تکمیل فرآیند بازسازی به بهترین شکل، از بدنه جدا شوند.
در مرحله بعد کابینت‌ها را با کف حاصل از ترکیب مایع ظرفشویی و آب بشویید و آبکشی کنید. برای اینکه رنگ روی بدنه به درستی بنشیند و بعدها متورم نشود؛ باید سطح کابینت‌ها کاملا عاری از هر گونه چربی باشد. پس از شستشو و از بین بردن آلودگی‌های چرب، یا اجازه دهید اجزای کابینت چند روز در معرض هوای آزاد خشک شده و یا آنها را با یک پارچه تمیز عاری از رطوبت کنید. سطح فلز باید کاملا خشک و صاف باشد تا هیچ چیز مانع از تماس رنگ با آن نشود.
کمی وقت بگذارید و بدنه کابینت‌ها را از نظر وجود مشکلاتی مانند زنگ‌زدگی، فرورفتگی‌ها یا خوردگی‌ها بررسی کنید. اگر زنگ‌زدگی زیاد گسترده نیست؛ می‌توانید برای از بین بردن آن از اسپری ضد زنگ استفاده کنید. اما اگر فلز آنقدر زنگ زده که پوسیده شده است؛ حتما باید قطعات فلزی که آسیب قابل توجهی دارند را به طور کامل تعویض کنید. این اتفاق معمولا برای کف کشوها و کف کابینت زیر سینک رخ می‌دهد.
اگر رنگی که از قبل روی بدنه وجود دارد در حال کنده شدن است؛ حتما قبل از اینکه به سراغ رنگ‌آمیزی بروید روی کابینت‌ها را سمباده بکشید تا سطح آنها کاملا صاف و آماده پذیرش رنگ شود.
در مرحله آخر نیز اجزای مختلف را به فضای آزاد مانند حیاط یا پشت بام منتقل کرده و آنها را با رنگ مخصوص کابینت فلزی که اکثر ابزارفروشی‌ها دارند رنگ‌آمیزی مجدد کنید. همیشه هنگام کار با رنگ، به دلیل انتشار بخارات سمی از ماسک، عینک محافظ چشم و دستکش استفاده کنید.
بعد از اینکه چند روز کابینت‌ها در فضای باز خشک شدند؛ یراق‌آلات جدید را روی آنها نصب کرده و درب‌ها را با لولاهای نو روی بدنه سوار کنید.

 

بازسازی کابینت آشپزخانه

برای اینکه آشپزخانه‌ای بازسازی شده و ظاهری جدید پیدا کند؛ همیشه نیازی نیست هزینه زیادی صرف تعویض کامل کابینت‌ها کنید. شما می‌توانید با چند راهکار ساده که امکان انجام آنها توسط خودتان وجود دارد؛ ظاهری جدیدتری به آشپزخانه بدهید.
تا زمانی که بدنه و درب‌های کابینت از نظر ساختاری سالم هستند؛ نیاز به تعویض‌شان نیست. در این شرایط می‌توانید آنها را تمیز کرده و رنگ کنید تا مجددا ظاهری نو به خود بگیرند.
تعویض درب‌ها هم راه کم هزینه‌ای برای بازسازی کابینت‌هاست. درب‌ها خیلی زودتر از بدنه کابینت دچار خط و خش شده و ظاهر نو خود را از دست می‌دهند. بنابراین اگر بدنه کابینت سالم است؛ برای بازسازی کم هزینه‌تر، فقط درب‌ها را تعویض کنید.
از قفسه‌های جدید استفاده کنید. قفسه‌های کشویی و تاشو، هم جدید هستند و هم کارایی کابینت را افزایش می‌دهند. برای کشوی مخصوص قاشق و چنگال‌ها یا کابینتی که موادشوینده را در آن نگه می‌دارید؛ سبدهای مخصوص و طبقات جداکننده‌ای که به صورت کشویی باز و بسته می‌شوند تهیه کنید.
زیر کابینت‌های دیواری را نورپردازی کنید. برای این کار می‌توانید از رشته نئون استفاده کرده و آن را زیر دیواره انتهای پنهان کنید.
اگر اپن ندارید؛ یک کابینت جزیره با رنگی متضاد با بدنه کابینت‌ها سفارش دهید تا جلوه آشپزخانه تغییر کند. از این جزیره هم می‌توانید به عنوان کابینت و هم به عنوان میز ناهارخوری کوچک داخل آشپزخانه استفاده کنید.
اگر پنجره سرتاسری در آشپزخانه دارید؛ برای زیر آن کابینت‌های کم ارتفاعی که روی آنها صندلی برای نشستن تعبیه شده است سفارش دهید. با این کار هم می‌توانید تعداد کابینت‌های آشپزخانه را افزایش دهید و هم با گذاشتن یک میز ساده جلوی آن، از نشیمنگاه صندلی مانندش به عنوان صندلی ناهارخوری استفاده کنید.
آبچکان جدید نصب کنید. آبچکان به دلیل اینکه زیاد در معرض رطوبت است؛ اگر از جنس استیل مرغوب نباشد به سرعت زنگ می‌زند. بنابراین ممکن است جلوه کابینت‌ها را کهنه‌تر نشان دهد. یکی از راه‌های بسیار عالی برای بازسازی کم خرج کابینت، خرید یک مدل آبچکان جدید و نو است.
برای اینکه بدون تعویض درب و بدنه بتوانید تغییری در ظاهر کابینت‌ها ایجاد کنید؛ می‌توانید تاج برای آنها سفارش دهید. وجود تاج باعث می‌شود که کابینت‌ها بیشتر به چشم بیایند.
برای فضاهای خالی و مرده آشپزخانه سوپرمارکت متحرک سفارش دهید. اضافه شدن یک کابینت سوپردار به آشپزخانه می‌تواند فضای زیادی را در اختیار شما قرار دهد.

بازسازی کابینت قدیمی چوبی

بهترین روش برای بازسازی کابینت چوبی شیوه‌ای است که در ادامه توضیح می‌دهیم:
اولین قدم در بازسازی کابینت‌های چوبی، باز کردن لولا و جدا کردن درب‌هاست.
اگر می‌خواهید رنگ جدید روشن‌تر از رنگ قدیمی باشد؛ حتما باید رنگ قدیمی کابینت را با استفاده از سمباده کاملا از بین ببرید.
قبل از سنباده زدن، هر گونه فرورفتگی، ترک یا نقصی که روی بدنه وجود دارد را باید با پرکننده چوب پر کرده تا هیچ‌گونه ناهمواری روی سطح چوب وجود نداشته باشد.
در نهایت از رنگ پلی اورتان به رنگ دلخواه برای ترمیم بدنه و درب‌ها استفاده کنید.
لازم است که پس از خشک شدن رنگ، یک لایه لاک محافظ چوب روی کابینت‌ها اعمال شود. این لاک باعث می‌شود که رنگ بدنه دوام بیشتری داشته باشد.

بازسازی کابینت چوبی

ایده های بازسازی کابینت‌های قدیمی

یک ایده جالب  این است که با مجموعه ای جدید از سخت افزار ، ظاهر کابینت آشپزخانه خود را نو کنید.

یک جذابیت جواهرات برای کابینت شما. اشکال ، سبک ها ، طرح ها و رنگ های متنوع با پرداخت کاری های متنوعی برای سخت افزار کابینت آشپزخانه در دسترس است “لولا ها ، دستگیره ها و دسته های” مورد دلخواه خود را انتخاب کنید.

درب و رویه ی قاب کابینت را با پانل های جدید و قاب تزئینی چوب یا فلز تغییر دهید

با توجه به سبک آشپزخانه و دکوراسیون خود ، درب و رویه ی قاب کابینت را با پانل های جدید و قاب تزئینی چوب یا فلز تغییر دهید.

فضای ذخیره سازی بیشتر و عناصر دسترسی آسان

به منظور افزایش عملکرد کابینت آشپزخانه ، فضای ذخیره سازی بیشتر و عناصر دسترسی آسان ، میز چرخان و سینی های قفسه ای تقسیم کننده کشو ها و سیستم قفسه بندی بیشتر اضافه کنید.

ایده های بازسازی یک کابینت شیک بی پایان است

علاوه برمنبت کاری های پیش ساخته تاج و قاب ها و مهارت های تزیینی ، موارد بیشتری را می توان هنگام بررسی گالری ها و مجلات آنلاین بررسی کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...