Search
Close this search box.

ترفندهای از بین بردن خش کابینت های گلاس

از بین بردن خش کابینت هایگلاس

ایجاد خراش روی بدنه صاف، براق و صیقلی کابینت‌های هایگلاس، درخشش آنها را از بین می‌برد و زودتر از آنچه که باید کابینت را قدیمی و مستعمل نشان می‌دهد. در این پست به شما نشان خواهیم داد که چگونه خط و خش را از روی کابینت‌های براق هایگلاس پاک کرده و درخشندگی را به آنها برگردانید.

بهترین روش خش گیری کابینت های گلاس

اگر می‌خواهید خط و خش‌های روی کابینت هایگلاس را از بین ببرید؛ بهترین روش استفاده از پولیش مخصوص است. اما قبل از استفاده از این روش خش گیری کابینت های گلاس ، توجه به این نکته بسیار مهم است که باید از نوع مناسب پولیش استفاده کنید. انواع مختلفی از پولیش‌ها در بازار وجود دارد که می‌توان از آنها برای از بین بردن خراش روی کابینت استفاده کرد؛ اما هر کدام از این محصولات ویژگی‌های خاص و کاربردهای مشخصی دارند. به عنوان مثال شما برای از بین بردن خط و خش های کابینت های گلاس حتما باید از پولیش مخصوصی که برای این نوع روکش طراحی و تولید شده است استفاده کنید و پولیش مخصوص کابینت‌های دیگر مانند کابینت چوبی مناسب خش گیری کابینت های گلاس نیست. برای خش‌گیری از روی سطوح این مدل کابینت باید حتما از پولیش طراحی شده برای سطوح براق استفاده کنید و قبل از مصرف، دستورالعمل درج شده روی برچسب محصول را بخوانید. پس از استفاده از پولیش، با یک پارچه نرم و تمیز آنقدر روی بدنه کابینت بمالید تا خراش کاملا از بین برود.

 انواع خراش

به طور کلی سه نوع خراش ممکن است روی کابینت هایگلاس ایجاد شود:
خراش‌های سطحی که رایج‌ترین نوع خراش بوده و معمولا به دلیل ساییدگی طولانی مدت و استفاده روزمره از کابینت ایجاد می‌شوند. خراش‌های سطحی فقط روی لایه بالایی روکش هایگلاس اثر می‌گذارند و به راحتی از بین می‌روند.
خراش‌های عمیق برخلاف خراش‌های سطحی، از لایه بالایی روکش کابینت عبور کرده و به مغز آن نفوذ کرده‌اند. در نتیجه از بین بردن خراش‌های عمیق ممکن است دشوار باشد.
خراش‌های دائمی که نمی‌توان با هیچ کدام از روش‌های خش گیری کابینت های گلاس آنها را از بین برد. خراش‌های دائمی معمولا در اثر برخورد درب و یا صفحه روی کابینت با اجسام نوک تیز یا مواد شیمیایی خورنده ایجاد می‌شوند و برای رفع آنها مجبور هستید آن قسمت از کابینت را تعویض کنید.

 روش‌های خانگی از بین بردن خط و خش های کابینت های گلاس

برای از بین بردن خراش‌های سطحی، استفاده از یک محلول تمیزکننده ملایم مانند مایع ظرفشویی یا سرکه سفید باید کافی باشد. ابتدا کمی مایع ظرفشویی را با آب یا کمی سرکه سفید را به نسبت 1 به 1 با آب مخلوط کنید. سپس با استفاده از یک پارچه نرم محلول را روی خراشیدگی بمالید و با حرکات دایره‌ای آن را روی سطح مالش دهید. در نهایت محل را با یک پارچه مرطوب پاک کنید. اگر خراش تازه باشد؛ با این روش اثرش کمتر خواهد شد.

به غیر از پولیش کابینت های گلاس و روش ساده‌ای که در بخش قبلی به آن اشاره شد؛ می‌توانید از تکنیک‌های خانگی و بی‌ضرر زیر نیز برای از بین بردن خط و خش های کابینت های گلاس استفاده کنید:

 خمیر دندان

اگر روی درب کابینت هایگلاس‌تان خراش‌های سطحی و یا خطوط ریزی وجود دارد؛ ممکن است بتوانید آنها را با استفاده از مقدار کمی خمیر دندان رفع کنید. برای این کار با توجه به گستردگی و طول خراش‌ها، مقداری خمیر دندان ساده سفید رنگ را با استفاده از یک پارچه نرم و پنبه‌ای روی درب بمالید. حتما از خمیردندان بدون بو و سفید و بدون مواد افزودنی مانند رنگ و سفیدکننده استفاده کنید. در این تکنیک خمیر دندان همان کار پولیش کابینت های گلاس را برای شما انجام می‌دهد.

واکس بی‌رنگ

واکس‌های بی‌رنگ و براق‌کننده، هم برای پر کردن خراش‌های سطحی و بسیار ریز کاربرد دارند و هم با ایجاد پوششی روی سطح، مانع از خراشیدگی مجدد آن می‌شوند. کافیست با یک تکه ابر یا پنبه مقداری واکس بی‌رنگ را روی محل خراش مالیده و با حرکات دایره‌ای ماساژش دهید تا کاملا جذب روکش هایگلاس شود.

کاغذ سنباده نرم

اگر روش‌های قبلی نتوانستند خط و خش را از بین ببرند؛ می‌توانید از کاغذ سنباده ریز و نرم استفاده کنید. حتما از سمباده بسیار ریز استفاده کنید تا به پوشش روی درب‌ها آسیبی وارد نشود. کاغذ سنباده را به آرامی روی ناحیه خراشیده با حرکات دایره‌ای دست بمالید تا زمانی که خراش از بین برود. البته این روش را به عنوان آخرین راه‌حل به شما پیشنهاد می‌کنیم. چرا که سمباده خودش اثر ساینده دارد و می‌تواند در صورت استفاده نادرست، باعث تشدید خراشیدگی شود.

روش برق انداختن کابینت های گلاس

آیا می‌توان خط و خش روی پیشخوان کابینت را نیز با این روش‌ها از بین برد؟

بله خراش‌های ایجاد شده روی صفحاتی که از جنس هایگلاس یا دیگر صفحات مصنوعی مانند MDF هستند را نیز می‌توان با کمی تلاش و استفاده از لوازم و روش مناسب از روی پیشخوان اپن یا کانتر جزیره پاک کرد. برای این کار ابتدا باید روی سطح را با یک پارچه مرطوب تمیز کرده تا کثیفی یا گرد و غبار از روی آن پاک شود. سپس مقدار کمی خمیر دندان را روی محل خراشیدگی بمالید و با یک پارچه نرم آن را مالش دهید. در نهایت ناحیه مورد نظر را با یک پارچه خشک و نرم جلا دهید تا درخشندگی آن بازگردد و باقی مانده خمیر دندان نیز پاک شود. با کمی صرف زمان، دقت و حوصله، قطعا می‌توانید خط‌های مشهودی که هنوز زیاد عمقی نشدند را با استفاده از این روش ساده از روی کانتر آشپزخانه پاک کنید.

آیا کابینت هایگلاس نسبت به دیگر کابینت‌ها زودتر خراش برمی‌دارد؟

برخی از افراد ممکن است تصور کنند که کابینت‌های براق هایگلاس به دلیل صاف بودن سطح خود، به راحتی خراشیده می‌شوند. اما همیشه هم به این صورت نیست و احتمال خراشیدگی این سطوح براق، بستگی به جنس و کیفیت روکش کابینت دارد. در هر صورت، چه روکش از جنس مرغوب و چه از اجناس بی‌کیفیت بازار باشد؛ اگر هنگام تمیز کردن کابینت مراقب باشید و احتیاط کنید؛ نباید مشکلی از نظر ایجاد خط و خش داشته باشید. این کابینت‌ها نیاز به مراقبت ویژه دارند و نباید در تماس مستقیم با اجسام نوک تیز و برنده باشند. با رعایت همین دو نکته ساده می‌توانید عمر کابینت‌های هایگلاس را افزایش داده و هرگز نیازی به استفاده از پولیش کابینت های گلاس پیدا نکنید.
همانطور که مشاهده کردید؛ از بین بردن خط و خش‌های سطحی ایجاد شده روی کابینت‌های گران قیمت هایگلاس امکان‌پذیر است؛ اما کمی حوصله و زمان می‌خواهد. شما می‌توانید با رعایت دستورالعمل‌ها و مراحلی که در این راهنما به عنوان تکنیک‌های از بین بردن خط و خش های کابینت های گلاس از آنها یاد شد؛ کابینت‌های آشپزخانه خود را دوباره نو کرده و جلوه‌ای براق و درخشنده به آنها بدهید. فقط باید اول از همه مطمئن شوید که روش و ماده انتخابی شما مناسب با جنس روکش است و به آن آسیبی نمی‌رساند. اگر در مورد استفاده از نوع خاصی از پولیش روی کابینت شک دارید؛ حتما ابتدا آن را روی قسمتی از بدنه کابینت که جنس یکسانی با درب‌ها دارد ولی زیاد در معرض دید نیست آزمایش کنید. اگر دید روش کار و یا خود پولیش با جنس روکش کابینت سازگار است و آسیبی ایجاد نمی‌کند؛ می‌توانید به طور گسترده برای خش گیری کابینت های گلاس از آن استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...