Search
Close this search box.

مزایا و معایب دستگیره پنهان در کابینت

مزایا و معایبت کابینت مخفی

کابینت نگین آشپزخانه است و به همین خاطر باید در انتخاب مدل آن دقت شود. هماهنگی مدل کابینت و جزئیاتی که در ساخت آن استفاده شده است با سبک دکوراسیون خانه می‌تواند جلوه بسیار زیبایی را ایجاد کند. به عنوان مثال اگر کابینت مدرن باشد؛ باید سبک چیدمان خانه نیز مدرن بوده و از جزئیاتی مانند دستگیره مخفی کابینت در ساخت آن استفاده شده باشد. این مدل دستگیره نمای ظاهری ندارد و با مکانیزم مگنتی کار می‌کند. در این مقاله ضمن معرفی دستگیره مخفی کابینت در مورد مزایا و معایب این مدل دستگیره نیز صحبت می‌کنیم.

 ویژگی کابینت بدون دستگیره

دستگیره مخفی کابینت به نوعی از دستگیره گفته می‌شود که روی بسیاری از مدل‌های کابینت مدرن مانند کابینت پولیشی نصب می‌شود و به وسیله خاصیت آهنربایی مگنت کار می‌کند. این دستگیره‌ها روی بدنه داخلی درب نصب و به وسیله یک فشار کوچک باز و بسته می‌شوند. ویژگی اصلی این مدل از دستگیره‌ها این است که نمای ظاهری ندارند و به صورت مخفی پشت درب نصب می‌شوند. بنابراین وقتی به بدنه بیرونی کابینت مدرنی که این مدل دستگیره داخل آن نصب شده است نگاه می‌کنید؛ اثری از دستگیره یا اهرم دیده نمی‌شود. برای باز کردن درب این مدل کابینت مدرن کافیست که به گوشه سمت راست درب یک ضربه کوچک وارد کنید. نیروی وارده به این قسمت باعث می‌شود که مگنت از جای خود خارج شده و درب چند سانتی متری از بدنه کابینت فاصله بگیرد. حال می‌توانید با دست درب را بگیرید و باز کنید.

 مزایا معایب کابینت دستگیره مخفی

دستگیره مخفی کابینت مزایا و معایب بیشماری دارد که در زیر به صورت جداگانه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

مدل کابینت دستگیره مخفی

نوع دیگری از در کابینت آشپزخانه نیز وجود دارد که این روزها شاهد استفاده از آن در تولید انواع کابینت مدرن و نئوکلاسیک هستیم این نوع دستگیره ها تنها با اشاره ای باز میشوند این نوع دستگیره ها به دستگیره کابینت مگنتی معروف هستند. شما میتوانید بنا بر طراحی دکوراسیون منزل خود از این نوع دستگیره استفاده کنید.

 مزایای دستگیره مخفی کابینت

مهم‌ترین مزایای دستگیره مخفی کابینت عبارتند از:

  • کابینت بدون دستگیره نسبت به کابینتی که مجهز به دستگیره مکانیکی است از نظر ظاهری شیک‌تر و مدرن‌تر به نظر می‌رسد.
  • سطح صاف روی بدنه درب‌ها باعث می‌شود که بازتاب نور در آشپزخانه بیشتر شود. به خصوص اگر مدل و سبک کابینت مدرن باشد.
  • باز و بسته کردن درب کابینت‌هایی که به این مدل دستگیره مجهز هستند کار ساده‌تری است و زحمت کمتری دارد.
  • از آنجایی که دستگیره‌های مخفی وابسته به مکانیزم مکانیکی نیستند؛ احتمال خرابی آنها بر اثر اعمال نیروی زیاد حین باز کردن درب کابینت کمتر است.
  • هدف از نصب دستگیره روی درب کابینت این است که بتوانید درب را راحت‌تر و سریع‌تر باز و بسته کنید. دستگیره‌های مگنتی دارای مکانیزم داخلی ویژه‌ای هستند که بی‌صدا و در عین حال بسیار قدرتمند کار می‌کند. ضمن اینکه اگر با متریال باکیفیت ساخته شده باشند دوام بسیار بالایی دارند. این ویژگی‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند که به سادگی درب را با یک فشار اندک باز کرده و سپس با کمی نیرو، گیره فشاری مغناطیسی دستگیره را ببندند.
  • دستگیره مخفی فضایی از روی درب را اشغال نمی‌کند. این ویژگی به خصوص برای کابینت‌های زمینی که در آشپزخانه‌های کوچک نصب می‌شوند مزیت مهمی محسوب می‌شود. با این کار تردد در آشپزخانه راحت‌تر می‌شود و دیگر خبری از برخورد دست به دستگیره یا گیر کردن گوشه لباس به آن وجود ندارد.

دستگیره پنهان کابینت

 

 معایب دستگیره مخفی کابینت

در کنار تمام مزایایی که مطرح شد؛ این محصول معایبی نیز دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • از آنجایی که برای باز کردن مگنت این مدل از کابینت‌ها باید به گوشه درب فشار وارد کنید؛ تماس مکرر دست باعث می‌شود که آن قسمت از درب زودتر کثیف شود و نیاز به نظافت مداوم داشته باشد.
  • مگنتی که مکانیزم دستگیره مخفی کابینت به آن وابسته است روی یک نقطه خاص از درب نصب می‌شود. بنابراین شما نمی‌توانید با فشار آوردن روی هر نقطه‌ای که به آن دسترسی دارید درب را باز کنید و باید دستتان را دقیقا روی همان قسمتی که آهنربا پشتش نصب شده است بگذارید.
  • گرچه مکانیزم آهنربایی این مدل از دستگیره‌ها باز کردن درب را به نسبت آسان‌تر می‌کند؛ اما در صورتی که از جنس نامرغوب در تولید این محصول استفاده شده باشد باز کردن درب کار ساده‌ای نیست و ممکن است هر بار شما را با چالش مواجه کند. بنابراین اگر انتخاب شما برای تجهیز کابینت مدرن آشپزخانه‌تان دستگیره مخفی است؛ حتما از کابینت‌ساز بخواهید که از محصول تولیدکنندگان معتبر برای تکمیل سفارش شما استفاده کند.
  • دستگیره مگنتی یک محصول جدید با ویژگی‌های متمایز نسبت به دستگیره‌های مکانیکی است. بنابراین طبیعی است که اگر جنس خوب آن را انتخاب کنید؛ باید هزینه بیشتری برای خرید در نظر بگیرید. گرچه دستگیره‌های مکانیکی باکیفیت دیگری نیز در بازار وجود دارد که به دلیل استفاده از متریال خاص در تولیدشان گران‌تر از بهترین دستگیره‌های مگنتی هستند؛ اما عموما دستگیره‌های مگنتی از دستگیره‌های مکانیکی گران‌ترند.

گرچه بازسازی خانه و به خصوص آشپزخانه کار چالش‌برانگیزی است؛ اما نتیجه آن می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. البته به شرطی که قبل از شروع پروژه بدانید که به دنبال چه هستید و می‌خواهید چطور و طبق فاکتورهای اصلی چه سبکی خانه را بازسازی کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید آشپزخانه‌ای داشته باشید که با مبلمان راحتی و مدرن بیشتر هماهنگ باشد؛ نباید به سراغ کابینت‌های کلاسیکی بروید که دارای نقوش و طرح‌های پیچیده بوده و با دستگیره‌های زینتی و مکانیکی تجهیز شده باشند. به جای آن بهتر است یک دست کابینت مدرن را انتخاب کنید که با استفاده از دستگیره مخفی تجهیز شده و در عین سادگی بسیار زیباست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...