Search
Close this search box.

کابینت های گلاس

کابینت هایگلاس

مزایای کابینت هایگلاس

معایب کابینت هایگلاس

کابینت های گلاس چیست؟

 کابینت آشپزخانه هایگلاس نوعی کابینت جدید با ظاهری مدرن است که مغزی آن را با استفاده از ورق‌های باکیفیت MDF می‌سازند. روی این مغزی مستحکم نیز لایه‌ای از روکشی پلاستیکی به نام پلکسی گلاس کشیده می‌شود. این روکش پلاستیکی در واقع همان عاملی است که با براقیت خاص خود، مدل کابینت های گلاس را به وجود آورده و آن را متمایز از سایر محصولات می‌کند. البته معمولا برای کاهش قیمت کابینت های گلاس فقط یک طرف آن را با این روکش می‌پوشانند و برای طرف دیگر از روکش‌های معمولی استفاده می‌کنند.

 این محصول از تنوع بالایی برخوردار است. به عنوان مثال کابینت های گلاس طرح دار و کابینت پلی گلاس از جمله پرطرفدارترین انواع کابینت های گلاس هستند. در کنار این دو محصول کابینت ای جی تی نیز طرفداران خاص خود را دارد. در تولید کابینت پلی گلاس از نوعی لایه پلی استر به عنوان روکش کار استفاده می‌شود که نسبت به روکش‌های معمولی کابینت های گلاس از درخشش و براقیت بیشتری برخوردار است و در مقابل خط و خش نیز مقاوم‌تر است.

 MDF ساخت کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا و اتریش بهترین ماده اولیه برای ساخت کابینت های گلاس است. البته برای اینکه قیمت هر متر کابینت های گلاس کمتر تمام شود؛ می‌توان از MDF های ترک نیز استفاده کرد. برندهایی مانند aisik و AGT بهترین تولیدکنندگان MDF با کیفیت ترک هستند. به طور کلی agt کابینت به دلیل براقیت زیاد بدنه، گزینه خوبی برای آشپزخانه‌های کوچک و کم نور است.

 اگر بتوانید در انتخاب رنگ این مدل کابینت دقت کنید؛ با تکیه بر قابلیت انعکاس نور قادر خواهید بود فضای آشپزخانه را بازتر و بزرگ‌تر نشان دهید. به عنوان مثال کابینت های گلاس سفید طلایی و کابینت های گلاس سفید نقره ای با ایجاد رفلاکس در نور محیط می‌توانند به نوعی منبع نور غیر مستقیم تبدیل شوند و برای آشپزخانه‌های کوچکی که فقط یک پنجره دارند یا نورشان به صورت مستقیم تامین نمی‌شود بسیار مناسبند.

انواع کابینت های گلاس روکش

انواع کابینت های گلاس  روکش

برای براق شدن سطح این مدل کابینت می‌توان از موادی مانند لاک، استات یا اکریلیک استفاده کرد. این مدل روکش‌ها از نظر ظاهری و ویژگی‌های فنی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در ادامه کمی بیشتر در مورد این مدل‌های متنوع صحبت می‌کنیم. 

کابینت هایگلاس اکریلیک

اکریلیک ماده‌ای غیرسمی و بر پایه پلیمر است که ظاهری فوق براق به کابینت می‌بخشد. استفاده از لایه‌ای از اکریلیک روی سطح طرح کابینت های گلاس ترک موجب ایجاد ویژگی‌های زیر در محصول می‌شود.

  • ضد خش و ضد آب
  • مقاومت بالا در برابر حرارت
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • قابلیت تولید کابینت‌های منحنی
  • انعکاس بیشتر نور
  • نظافت آسان با آب و مایع ظرفشویی
کابینت های گلاس ترموفویل

کابینت های گلاس ترموفویل

 این ماده نیز یک ماده پلاستیکی است که معمولا از آن روی ملامین یا MDF خام استفاده می‌شود تا ظاهر ورق براق شود. کابینت های گلاس ترموفویل دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ثبات رنگ در گذر زمان
  • مقاومت کم در برابر حرارت و رطوبت
  • قیمت بیشتر به نسبت کابینت هایگلاس اکریلیک و کمتر به نسبت کابینت هایگلاس روکش لاک

کابینت های گلاس با پوشش لاک

 لاک نیز یک ماده شفاف است که علاوه بر درخشش بالا، موجب ایجاد استحکام بیشتر در محصول خواهد شد. از آنجایی که لاک قابلیت نفوذ در بدنه را دارد؛ کابینت را مقاوم ساخته و از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری می‌کند. موارد زیر از دیگر ویژگی‌های کابینتی هستند که با روکش لاک تولید می‌شود:

  • قابلیت تمیز شدن راحت با کمک یک دستمال مرطوب
  • تحلیل‌ پذیری به مرور زمان بر اثر تماس با حرارت و رطوبت
  • عمر مفید کوتاه بین 8 تا 10 سال
  • نشان دادن بیشتر خط و خش و فرورفتگی‌ها
  • مقاومت کم در برابر مواد شوینده، بخار و آب
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به دو پوشش دیگر

 با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان گفت که کابینت های های گلاس با پوشش لاک که جدیدترین کابینت های گلاس بازار نیز محسوب می‌شود بیشتر برای خانه‌هایی مناسب است که مطبخ دارند. از این مدل کابینت می‌توانید برای آشپزخانه دوم که زیاد استفاده نمی‌شود و در معرض گرما و رطوبت نیست استفاده کنید.

روکش پلی گلاس: این نوع روکش علی‌رغم اینکه براق است اما مقاومت بالایی دارد. در حال حاضر روکش پلی گلاس توسط برندهای مختلف ایرانی، آلمانی و ترک نظیر AGT، الويک، نيمن، لامي گلاس، اينفراگلاس، لوکس پن، آرمونيا و… در رنج‌های قیمتی مختلف تولید و روانه بازار می‌شود.

روکش ملامینه: استفاده از روکش ملامینه باعث می‌شود که قیمت کابینت هایگلاس در مقایسه با زمانی که از انواع دیگر روکش در این پروسه استفاده می‌شود ارزان‌تر شود. ملامینه روکش براقی است اما بعد از مدتی کم کم مات می‌شود.

روکش PVC: روکش پی‌وی‌سی از آن دست روکش‌هایی است که ابتدا طرح را روی آن اجرا کرده و سپس به بدنه کابینت الصاق می‌شود. کابینت های گلاس کلاسیک براق و ممبران براق نام‌های دیگری هستند که برای کابینت‌های روکش شده با این ماده استفاده می‌شوند.

کابینت هایگلاس از چه موادی تشکیل شده است؟

در زبان انگلیس گلاس یا همان Gloss به معنی براق است و های گلاس به سطحی گفته می‌شود که براقیت بسیار بالایی دارد. ورقی که با آن مدل کابینت های گلاس جدید تولید می‌شود از جنس ام‌دی‌افی است که لایه‌ای نازک از روکش پلیمری روی آن کشیده شده است.
در بیشتر کارگاه‌های تولید کابینت هایگلاس مات و براق فقط یک طرف درب‌ها و یونیت را با این روکش می‌پوشانند و سطح داخلی روکش معمولی دارد. بنابراین اگر انتخاب شما کابینت های گلاس باشد؛ طبیعی است که سطح داخلی درب و داخل بدنه‌ها براق نباشد.

برای تولید بهترین نوع کابینت های گلاس می‌توان از 3 ماده زیر به عنوان مواد تشکیل‌دهنده رویه این محصول استفاده کرد:
لاک: لاک ماده‌ای ارزان است که با ایجاد یک لایه ضخیم و براق روی کابینت باعث درخشندگی آن می‌شود. تغییر رنگ و کاهش درخشندگی بعد از مدتی از معایب این ماده اولیه هستند. بنابراین از لاک فقط در شرایطی برای تولید محصول استفاده می‌شود که مشتری به دنبال کابینت های گلاس ارزان باشد.
ترموفویل: این ماده یک لایه پلاستیکی نازک است که با گذشت زمان تغییر رنگ نمی‌دهد و ارزان‌تر از چوب رنگ شده است. نقطه ضعف این ماده عدم تحمل گرما و رطوبت است. بنابراین اگر کابینت ترموفویل را قرار است در کنار گاز قرار دهید باید حتما یک لایه محافظ برای آن در نظر بگیرید.
آکریلیک: اکریلیک هم سبک و هم مقاوم است و درخشندگی و دوام بیشتری نسبت به ترموفویل دارد. مقاومت در برابر حرارت، رطوبت و خراش و همچنین تمیز کردن آسان از مزایای این ماده هستند.

مدل کابینت های گلاس agt

 چطور  کابینت های ‌گلاس با کیفیت را تشخیص دهیم؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای موثر روی قیمت متری کابینت های گلاس و ماندگاری این محصول، کیفیت ورق ام‌دی‌افی است که در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است. حالا شاید از خودتان برسید که با وجود اینکه در زمینه ساخت کابینت تخصص ندارید چطور می‌توانید کیفیت ورق به کار رفته در ساخت آن را تشخیص دهید؟ بهترین روش برای بررسی کیفیت این ورق‌ها این است که تکه‌ای از آن را برداشته و جلوی نور لامپ بگیرید. هر چقدر در تصویری که می‌بینید موج کمتری روی سطح ورق باشد؛ یعنی متریال به کار رفته در آن و شیوه تولیدش باکیفیت‌تر و بهتر است. با این حساب می‌توان گفت که قیمت کابینت هایگلاس تحت تاثیر کیفیت سطح و میزان موجی است که روی روکشش وجود دارد.

رنگ بندی کابینت های گلاس

تنوع رنگ‌ها در این مدل کابینت به شدت بالاست. اما هر رنگی معمولا مناسب هر مدل کابینتی نیست. به عنوان مثال کابینت‌های هایگلاس مدرن را بیشتر با استفاده از رنگ‌هایی مانند سفید، طوسی و بژ رنگ‌آمیزی می‌کنند تا جلوه بهتر، شکیل‌تر و به‌روزتری به آشپزخانه بدهند. اما به غیر از این رنگ‌های خنثی، طیف رنگی متنوعی در سمپل رنگ‌بندی برندهای مختلف و شرکت‌های معتبر تولیدکننده ورق MDF هایگلاس وجود دارد. حتی می‌توانید کابینت های گلاس را با طرح چوب نیز رنگ‌آمیزی کرده و برای آشپزخانه‌های بزرگ از این طرح استفاده کنید. اما عموما رنگ سفید بهترین رنگ برای کابینت های گلاس برای آشپزخانه کوچک است.

ورق هایگلاس قابلیت تولید در رنگ‌های متنوع را دارد. اما از بین تمام این رنگ‌ها، جدیدترین مدل کابینت های گلاس عبارتند از:

  • کابینت های گلاس ترک سفید
  • کابینت هایگلاس مشکی
  • کابینت هایگلاس سفید مشکی
  • کابینت های گلاس سفید طوسی
  • کابینت های گلاس سفید طلایی
  • کابینت های گلاس سفید قهوه ای
  • کابینت های گلاس کرم قهوه ای

به غیر از این رنگ‌های پرطرفدار، می‌توان کابینت های گلاس را با رنگ‌های ترکیبی و خاص دیگری نیز تولید کرد. این رنگ‌های جذاب عبارتند از:

  • کابینت های گلاس بنفش
  • کابینت های گلاس قرمز 
  • کابینت های گلاس نارنجی
  • کابینت های گلاس آبی
  • کابینت های گلاس سبز 
  • کابینت های گلاس کرم اکلیلی
  • کابینت های گلاس رنگ کاپوچینو 
  • کابینت های گلاس بژ اکلیلی
کابینت های گلاس سفید

کابینت های گلاس سفید

همانطور که در بخش قبلی نیز توضیح داده شد؛ کابینت هایگلاس را می‌توانید با طیف‌های رنگی مختلف و متناسب با سلیقه خودتان سفارش دهید؛ اما عموما در بین تمام رنگ‌های موجود در پالت رنگی شرکت‌های مطرح، رنگ سفید پرفروش‌تر است. انتخاب انواع طیف رنگی سفید برای کابینت باعث می‌شود که بازتاب نور در آشپزخانه بیشتر شده و فضا بزرگ‌تر از آنچه که است به نظر برسد. بهترین رنگ جهت سفارش کابینت هایگلاس سفید برای آشپزخانه کوچک است و بعد از آن رنگ‌های کرم، بژ، طوسی کم‌رنگ و طیف‌های متنوع آبی ملایم طرفداران بیشتری دارند.

کابینت آشپزخانه هایگلاس

بدنه این مدل کابینت‌ها از نوعی ورق MDF ساخته می‌شود که روکشی براق دارد. این روکش مانند شیشه براق و شفاف است و به همین دلیل باعث می‌شود نور محیط بازتاب بیشتری پیدا کند. علاوه بر این، کابینت هایگلاس از نظر رنگ‌بندی تنوع بالایی دارد و می‌توان آن را با هر سبک چیدمانی به خوبی هماهنگ کرد. روکش پلاستیکی و براق این مدل کابینت باعث می‌شود که نمای آشپزخانه شکیل‌تر شده و سبک مدرن‌تری به خود بگیرد. به غیر از روکش براق، این مدل کابینت را می‌توان با روکش‌های مات نیز تولید کرد.

انواع کابینت های گلاس مات و براق

از نظر شکل ظاهری، کابینت هایگلس را می‌توان به دو شیوه مات و براق تولید کرد. انتخاب روکش براق برای بدنه این کابینت‌ها موجب می‌شود که با انعکاس نور بتوانید فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان دهید. اما روکش‌های مات کمی به سبک کلاسیک نزدیک‌تر هستند و بیشتر برای آشپزخانه‌های بزرگ از آنها استفاده می‌شود. هر دو سبک کابینت هایگلاس یعنی بدنه مات و بدنه براق را می‌توانید با طیف متنوعی از رنگ‌ها سفارش دهید. اما معمولا رنگ سفید برای کابینت هایگلاس براق و رنگ‌های خنثی مانند طوسی، آبی کم رنگ و کرم برای نوع مات این محصول از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و هماهنگی آنها با دیگر وسایل آشپزخانه ساده‌تر است.

کابینت هایگلاس مات و براق

قیمت کابینت هایگلاس ترک

کابینت های گلاس ترک در بازار کابینت بسیار محبوب است و علت این محبوبیت کیفیت متریال استفاده شده در این نوع کابینت میباشد. و طبیعتا قیمت این کابینت هایگلاس ترک از قیمت کابینت های گلاس ایرانی بیشتر میباشد.

قیمت کابینت هایگلاس

قبل از شروع بحث در مورد هزینه کابینت های گلاس باید بدانید که این قیمت بر اساس چه واحدی محاسبه می‌شود؟ قیمت کابینت های گلاس متری است و بسته به جنس ورق، پیچیدگی طراحی و کیفیت یراق‌آلات می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال قیمت کابینت های گلاس سفید طوسی ایرانی از متری حدودا 5 میلیون تومان آغاز شده و با تغییر فاکتورهای ذکر شده در بالا می‌تواند به 12 میلیون تومان نیز برسد.
اما دقیقا مفهوم یک متر کابینت چیست؟ اگر قیمت یک مدل کابینت خاص چه از نوع هایگلاس و چه از انواع دیگر این محصول مثلا 10 میلیون تومان به شما اعلام شده است؛ یعنی این مبلغ قرار است به ازای متر کابینت زمینی با ابعاد استاندارد و یک متر کابینت دیواری با ابعاد استاندارد از شما دریافت شود. البته این مبلغ فقط بابت کابینت خام است و به ازای صفحه کابینت، نورپردازی و اکسسوری یا نظم‌دهنده‌ها باید هزینه جداگانه پرداخت کنید. ضمن اینکه معمولا اکثر کابینت‌سازها 15 درصد قیمت نصب کابینت های گلاس را نیز به قیمت نهایی فاکتور اضافه می‌کنند.
محاسبه قیمت کابینت های گلس معمولا بر اساس از پیش ساخته یا سفارشی بودن کابینت تعیین می‌شود. کابینت‌های سفارشی به دلیل اینکه مطابق با سلیقه مشتری طراحی و تولید می‌شوند معمولا گران‌تر از کابینت‌های آماده هستند. در نقطه مقابل کابینت‌های آماده یا همان پیش ساخته چه از نظر ابعاد و چه از نظر طرح و رنگ ثابت هستند و فقط کافیست که متراژ مناسبی از کابینت را به محل حمل و سپس نصب کرد.

 گاهی بسته به شرایط محیط نصب لازم است که ترکیبی از این دو مدل کابینت را برای آشپزخانه خریداری کنید. در این شرایط تا جایی که ممکن باشد و ابعاد فضا اجازه دهد؛ از کابینت‌های آماده و هر جا که نیاز به تولید کابینت در ابعاد متفاوت باشد از نوع سفارشی استفاده می‎شود. به این مدل تجهیز آشپزخانه تولید نیمه سفارشی گفته می‌شود. معمولا کابینت‌های هایگلاس آماده را می‌توانید بین 20 تا 40 درصد ارزان‌تر از کابینت‌های سفارشی تهیه کنید. اما پیشنهاد ما برای اطلاع از  قیمت روز کابینت های گلاس تماس و مشاوره با کارشناسان چوبین دکور می باشد.

 

عوامل مهم در تعیین قیمت کابینت هایگلاس چیست؟

برای اینکه بتوانید قیمت کابینت های گلاس ترک و ایرانی را به دست آورده و بر اساس آن تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام محصول را انتخاب کنید؛ باید با عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت کابینت آشنا باشید. به طور کلی 3 عامل وجود دارد که هر تغییری در آنها می‌تواند روی نرخ کابینت های گلاس اثرگذار باشد. این عوامل عبارتند از:

  1. نوع و جنس ورق کابینت: مثل هر مدل کابینت دیگری، قیمت کابینت های گلاس بستگی به ورقی دارد که به عنوان مغزی در تولید آن استفاده شده است. به عنوان مثال ورق هایگلاس ایرانی ارزان‌تر از ورق ترک است. بنابراین قیمت کابینت های گلاس ترک agt نسبت به نمونه ایرانی این محصول گران‌تر تمام می‌شود. برند ورق نیز از دیگر عوامل اثرگذار بر روی قیمت کابینت هایگلاس ایرانی و ترک است.
  2. طرح کابینت: اصلی‌ترین عامل بعد از جنس ورق، نوع طراحی کابینت است. اکثر کابینت‌سازها قبل از عقد قرارداد، بسته به ابعاد آشپزخانه طرحی سه بعدی از آنچه که قرار است در منزل مشتری نصب شود آماده می‌کنند. میزان پیچیدگی این طرح می‌تواند قیمت محصول را تغییر دهد. بنابراین توصیه می‌کنیم که حتما قبل از سفارش، حتی اگر کابینت‌ساز طرح سه بعدی به شما ارائه نکرده است؛ به صورت حدودی طرح مورد نظرتان را برای او توضیح دهید.
  3. جزئیات اجرایی: جنس یراق‌آلات، جنس یونیت، کیفیت لولاها و… یکی دیگر از نکات مهم و اثرگذار بر روی قیمت کابینت های گلاس هستند.

پشت پرده ی قیمت نهایی کابینت های هایگلاس

یکی از عمده‌ترین شکایاتی که مشتریان بعد از خرید کابینت دارند این است که احساس می‌کنند سرشان کلاه رفته است. یعنی قیمت هر متر مربعی که از اول به آنها اعلام شده با آنچه که به عنوان قیمت هر متر مربع کابینت در فاکتور نهایی ثبت شده است متفاوت است. علت این اختلاف این است که برخی از فاکتورها و عوامل می‌توانند روی قیمت کابینت هایگلاس ای جی تی و دیگر مدل‌های این محصول تاثیرگذار باشند. توصیه می‌کنیم برای اینکه در انتهای پروژه غافل‌گیر نشوید به نکات مهم زیر توجه کنید:

  • به قیمت‌گیری هر متر طول که واحد محاسبه قیمت این محصول است اکتفا نکنید. 
  • توجه کنید پیش فاکتوری که برای شما صادر می‌شود باید حاوی جزئیات کامل از جمله طرح و مدل، نوع دستگیره‌ها، هزینه حمل و دستمزد نصب باشد. 
با توجه به این جزئیات می‌توانید قیمت تمام شده نهایی محصول را به دست آورده و بعد از استعلام قیمت تصمیم به خرید کابینت های گلاس گرفتید این موضوع که پروژه را به کدام کابینت‌ساز بسپارید موضوع بسیار مهمی است.

طریقه محاسبه کابینت به این صورت میباشد: یک متر کابینت هوایی به عمق 40  و ارتفاع 70 تا 90 و یک متر کابینت زمینی با عمق 60 و ارتفاع 90 یک متر حساب میشود. دستگیره و لولا بر روی هر متر محاسبه شده است. صفحه جدا حساب میشود و این مورد به به انتخاب مشتری بستگی دارد.

مزایای کابینت های گلاس

برخی از مهم‌ترین مزایای کابینت های گلاس عبارتند از:

درخشش و زیبایی ظاهری

 روکش پلکسی گلاسی که روی مغزی MDF این مدل کابینت کشیده می‌شود درخشش خاصی به این محصول می‌بخشد. یکی از اصلی‌ترین دلایل مشتریان برای انتخاب این محصول نیز همین درخشش بدنه است.

قابلیت تولید در رنگ‌ها و طرح‌های متنوع

کابینت های گلاس را می‌توان در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و بی‌نظیری تولید کرد. همانطور که در بخش قبلی نیز مشاهده کردید؛ اکثر این طرح‌ها و رنگ‌ها رنگ و بوی مدرنی دارند و استفاده از آنها باعث می‌شود آشپزخانه شما امروزی‌ تر شود.

قیمت مناسب

 کابینت‌های هایگلاس از نظر قیمتی فقط کمی گران‌تر از سایر کابینت‌های MDF معمولی هستند که مزایای مطرح شده در بالا را ندارند. در ضمن قیمت کابینت آماده های گلاس در مقایسه با کابینت‌های گران‌تر مانند روکش چوب ارزان‌تر است. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز به آن اشاره شد؛ جنس ورق و خارجی یا ایرانی بودن آن یکی از اصلی‌ترین عوامل موثر بر روی قیمت کابینت های گلس است. بنابراین مشتریانی که از ظاهر براق این مدل کابینت خوششان می‌آید اما می‌خواهند هزینه کمتری بپزدارند می‌توانند به سراغ ورق‌های ایرانی بروند.

مقاومت بالا و قابلیت ابزارخوری

مغزی طرح کابینت های گلاس از جنس MDF است؛ به همین خاطر تمام مزایای MDF را می‌توان به این مدل کابینت نسبت داد. مثلا ام‌دی‌اف قابلیت ابزارخوری بالایی دارد و مقاوم‌تر از سایر ورق‌هاست. MDF بر اثر ضربه به راحتی شکسته نمی‌شود؛ بنابراین استفاده از آن باعث می‌شود عمر مفید کابینت زیاد شود.

معایب کابینت های گلاس

موارد زیر نیز خلاصه‌ای از مهم‌ترین معایب کابینت های گلاس هستند:

 آسیب‌پذیری در برابر رطوبت

MDF خامی که به عنوان مغزی در تولید کابینت های گلاس استفاده می‌شود در برابر رطوبت تاب‌آوری بالایی ندارد. البته این محصول با ورق هایگلاس نیز قابل تولید است. این دو ورق تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال MDF خام در برابر نفوذ آب مقاوم نیست. بنابراین اگر بدنه این مدل کابینت زیاد با آب در تماس باشد ممکن است آسیب ببیند و متورم شود. البته اگر از پوشش پلکسی‌گلاس در تولید این مدل کابینت استفاده شود؛ مقاومت بالاتری در برابر رطوبت پیدا خواهد کرد.

لک‌پذیری و خش‌پذیری

سطح درخشنده این مدل کابینت در برابر خط و خش نیز زیاد مقاوم نیست و اگر جسمی نوک تیزی با آن برخورد کند آسیب می‌بیند. از طرفی چون بدنه این کابینت براق است می‌تواند در اثر بازتاب نور جای اثر انگشت‌های باقیمانده را خیلی واضح نشان دهد. بنابراین بهتر است این مدل کابینت را زود به زود تمیز کرده و مراقبت برخورد اجسام نوک تیز با آن باشید. 

تیز بودن لبه‌ها

کابینت‌های MDF هم مانند کابینت‌های هایگلاس بعد از برش دارای لبه‌های تیز می‌شود؛ اما تفاوت این دو مدل کابینت این است که کابینت ام‌دی‌اف را می‌توان سمباده زد و گوشه‌ها را از تیزی زیاد درآورد. اما کابینت هایگلاس قابلیت سمباده‌کاری ندارد و اگر لبه‌هایش را سمباده بزنید ظاهری زشت و نامناسب پیدا خواهد کرد.

قیمت ورق هایگلاس agt

فاکتورهای مختلفی مانند ابعاد، ضخامت، جنس روکش، نوسانات نرخ ارز و میزان عرضه و تقاضای در بازار وجود دارد که مستقیما روی قیمت ورق هایگلاس agt اثر می‌گذارند. این ورق‌های هایگلاس باکیفیت در رنگ‌ها و طرح‌های سه بعدی بسیار زیبایی تولید شده و استفاده از آنها برای ساخت کابینت agt باعث ایجاد ظاهری خیره‌کننده در این فضا می‌شود. همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره شد و از آنجایی که عوامل مختلفی روی قیمت این محصول اثرگذار هستند؛ برای کسب اطلاعات جزئی‌تر در مورد این نوع ورق و مشاهده رنگ‌بندی ام دی اف agt حتما به یکی از نمایندگی‌های مجاز شرکت در شهر محل سکونت خود سری بزنید.

ویژگی‌های کابینت ای جی تی AGT

اصلی‌ترین ویژگی کابینت هایگلاس agt و ورق‌های مورد استفاده در خط تولید این محصول، کیفیت بالاست. این موضوع باعث شده که طی چند سال اخیر بسیاری از مشتریان کابینت agt را به دیگر مدل‌های کابینت هایگلاس ترجیح دهند. روی این تخته‌های MDF لایه‌ای از روکش درجه یک PVC وجود دارد که باعث افزایش مقاوم بدنه کابینت خواهد شد. علاوه بر این برخی از مشتریان تنوع طرح و رنگ را دلیل اصلی انتخاب این تخته‌ها برای سفارش کابینت منزل خود می‌دانند. در پالت رنگی متنوع این شرکت، رنگ‌های گوناگونی از جمله سفید، کرم، قرمز، مشکی، طوسی و رنگ‌های طرح چوب وجود دارد. برخی از ورق‌ها با رنگ‌های اکلیل‌دار رنگ‌آمیزی شده و برخی نیز طرح برجسته هستند. از بین رنگ‌های اکلیل‌دار، رنگ سفید اکلیلی، رنگ کرم اکلیلی و یا رنگ مشکی اکلیلی جزء پرطرفدارترین‌ها محسوب می‌شوند.

قیمت کابینت AGT

پیشتر نیز در مورد قیمت کابینت agt و قیمت ورق‌های تولید شده در این کمپانی توضیح دادیم. اگر بخواهیم توضیحات بیشتری دهیم باید بگوییم که به دلیل کیفیت بالای این ورق‌ها و همچنین تنوع رنگ، معمولا کابینت‌های ساخته شده با این جنس MDF گران‌تر است. البته قیمت برخی از مدل‌های کابینت مانند کابینت پلی اورتان که نوعی کابینت رنگ شده محسوب می‌‎شود؛ در مقایسه با قیمت کابینت های گلاس agt ترک بالاتر است. اما اگر بخواهیم این محصول را با سایر کابینت‌های MDF مقایسه کنیم باید بگوییم که کابینت ای جی تی ترک در میانه طیف قرار داشته و نسبت قیمت به کیفیت آن واقعا توجیه‌پذیر است.

نمونه کابینت های گلاس

تفاوت بین کابینت MDF و کابینت هایگلاس چیست؟

ام‌دی‌اف نوعی تخته فیبری است که چگالی متوسطی دارد و از ترکیب تراشه‌های چوب و رزین مصنوعی تولید می‌شود. این تخته‌ها بر خلاف الوارهای چوبی طبیعی یا روکش تولید شده از چوب خام، باید با یک لایه لاک مات یا یک لایه رنگ پوشیده شده تا قابل استفاده برای تولید محصولات مختلف باشد. سطح صاف و عدم وجود گره و زبری در این تخته‌ها و همچنین رنگ‌پذیری بالای آنها که موجب یکنواخت شدن سطح کار می‌شود باعث شده که MDF به ماده‌ای محبوب برای تولید کابینت تبدیل شود. جنس روکشی که روی کابینت‌های MDF و کابینت‌های هایگلاس اعمال می‌شود؛ یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین این دو مدل کابینت است. اکثر کابینت‌های های گلاس رویه‌ای از جنس پلکسی گلاس دارند. از طرفی MDF ماده انعطاف‌پذیرتری است و به سادگی می‌توان آن را برش زد. این در حالی است که این قابلیت در کابینت های گلاس وجود ندارد. لبه‌های تیز در کابینت‌های های گلاس در مقایسه با لبه‌های صیلقی در کابینت‌ MDF دیگر تفاوت موجود بین این دو محصول محسوب می‌شود. به طور کلی هر دو جنس کابینت به دلیل جذابیت‌های ظاهری و قیمت مناسب، گزینه‌های بسیار خوبی برای تجهیز آشپزخانه هستند.

شیوه صحیح نگهداری از کابینت های گلاس 

همانطور که پیش‌تر نیز یادآور شدیم؛ کابینت هایگلاس مزایا و معایب متعددی دارد. به عنوان مثال یکی از مزایای کابینت های گلاس تاثیر آن در برداشت ما از ابعاد آشپزخانه است. وقتی از این مدل کابینت برای تجهیز آشپزخانه استفاده می‌کنید؛ باعث می‌شوید که با انعکاس نور فضا بزرگ‌تر نشان داده شود. پس اگر آشپزخانه کوچکی دارید؛ استفاده از کابینت های گلس اکریلیک براق می‌تواند بازتاب نور را بیشتر و فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان دهد. در مقایسه معایب مزایای کابینت های گلاس یک نکته بسیار مهم به چشم می‌خورد و آن هم این است که سطح براق این کابینت‌ها به مرور زمان مستعد تجمع چربی و ایجاد لکه‌های ناشی از ریختن غذا و ادویه و چکه کردن مواد غذایی مایع است. علاوه بر این، به جای ماندن اثر انگشت روی بدنه این کابینت‌ها نیز موجب کدر شدن آن به مرور زمان می‌شود. در ادامه چند نکته مفید برای تمیز کردن کابینت های گلاس آورده شده است که رعایت آنها به حفظ درخشندگی روکش این محصول کمک می‌کند:

  • هرگز با اسکاچ زبر سطح کابینت را تمیز نکنید
  • از محلول‌های پاک‌کننده غیر شیمیایی برای تمیز کردن کابینت های گلاس استفاده کنید
  • بهترین وسیله برای تمیز کردن این مدل کابینت، پارچه پنبه‌ای است که به آرامی روی بدنه مالیده می‌شود
  • هر چند وقت یک بار براق‌کننده کابینت روی درب‌ها بزنید

جزیره کابینت هایگلاس

جزیره در واقع همان کانتر مرکزی است که در برخی از آشپزخانه‌ها به عنوان محلی برای نصب گاز یا سینک ظرفشویی از آن استفاده می‌شود. این قسمت از کابینت را حتی می‌توان با صفحه بزرگ‌تر طراحی کرده تا بتوان از فضای زیر آن به عنوان مکانی برای نگهداری از ظروف پذیرایی و از صفحه روی آن به عنوان میز ناهارخوری استفاده کرد. انتخاب ورق هایگلاس برای ساخت جزیره باعث می‌شود که انعکاس نور بیشتر و در ابعاد آشپزخانه بزرگ‌نمایی شود. از آنجایی که اکثرا جزیره در مرکز آشپزخانه و قسمت ورودی این بخش از خانه نصب می‌شود؛ رنگ و طرح آن بیشتر سایر قسمت‌های کابینت به چشم می‌آید. بنابراین اگر می‌خواهید آشپزخانه‌ای با طرح خاص داشته باشید که با یک دست کابینت مدرن تجهیز شده باشد؛ به عنوان کانتر آن جزیره ای را سفارش دهید که با ورقی از رنگ متفاوت نسبت به دیگر بخش های کابینت ساخته شده است. به عنوان مثال آشپزخانه ای که کابینت هایش کرم رنگ است بهتر است با یک کانتر مشکی که صفحه روی آن کرمی است تکمیل شود.

جزیره کابینت های گلاس

قیمت ورق هایگلاس

همه ورق‌هایی که برای ساخت کابینت کاربرد دارند از دو بخش مغزی و روکش تشکیل شده‌اند. ورق هایگلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست. مغزی این محصول از جنس MDF و روکش آن از نوعی پلاستیک شفاف و درخشان است. پلاستیکی که به عنوان روکش در این ورق به کار برده می‌شود از نظر جنس به 3 دسته تقسیم می‌شود. علت تفاوت قیمت بین انواع مختلف ورق هایگلاس نیز تفاوت در جنس روکش آنهاست. در این بخش انواع ورق هایگلاس را از نظر قیمت با یکدیگر مقایسه می‌کنیم:

قیمت ورق های گلاس دارای مغزی MDF و روکش هایگلاس

 روکش این ورق از جنس پلاستیک شفافی به نام پلکسی‌گلاس است که قیمت آن نسبت به دیگر روکش‌ها کمتر است.

قیمت ورق هایگلاس دارای مغزی MDF و روکش پلی‌گلاس

 روکش پلی‌گلاس نوعی PVC براق است. قیمت این نوع روکش نسبت به روکش پلکسی‌پلاس گران‌تر است.

قیمت ورق های گلاس دارای مغزی MDF و روکش لمی‌گلاس

 آنچه که باعث براقیت روکش لمی‌گلاس می‌شود نوعی پلی استر براق است. قیمت این نوع روکش به نسبت دو روکش دیگر گران‌تر است.

قیمت ورق هایگلاس ترک

این نکته رو در ذهن داشته باشید که قیمت ورق هایگلاس ترک از قیمت ورق هایگلاس ایرانی بیشتر میباشد

صفحه کابینت هایگلاس

صفحه کابینت هایگلاس

صفحه هایگلاس به نوعی از ورق‌های ضخیم با سطحی شیشه‌ای گفته می‌شود که از جنس MDF با پوششی پلاستیکی به نام پلکسی‌‌گلاس است. از این مدل صفحه معمولا برای تکمیل کابینت‌های ساخته شده به سبک مدرن استفاده می‌شود. برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، در تولید اکثر محصولاتی که زیر مجموعه صفحه کابینت هایگلاس محسوب می‌شوند؛ فقط یک طرف صفحه را با گلاسه مرغوب می‌پوشانند و طرف دیگر از روکش‌های ارزان‌تر ساخته می‌شود. روکش گلاسه باعث می‌شود که صفحه تولید شده دوام بالایی پیدا کرده و در برابر نفوذ رطوبت و خش مقاوم شود. صفحه کابینت هایگلاس علاوه بر شفافیت بالا که باعث انعکاس نور شده و ابعاد آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد؛ به دلیل نداشتن شیار و فرورفتگی، نظافتش بسیار ساده‌تر از دیگر صفحات است.

گرچه تنوع طرح و رنگ در این صفحات به شدت بالاست؛ اما انتخاب از بین آنها کاملا سلیقه‌ای است و تا حدود زیادی به طرح و رنگ کابینت‌ها بستگی دارد. با این وجود سفید، مشکی و طوسی سه رنگ بسیار پرطرفدار از بین رنگ‌های پالت این محصول هستند. شما حتی می‌توانید برای ایجاد هارمونی زیباتر، رنگ صفحه را کاملا متمایز با رنگ کابینت انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر کابینت طرح چوب و به رنگی قهوه‌ای باشد؛ صفحه روی آن را می‌توانید سفید انتخاب کنید تا جذابیت ظاهری آشپزخانه بیشتر شود.

پروژه های انجام شده با این محصول

فرم درخواست مشاوره

لطفا در صورت درخواست شماروه رایگان فرم زیر را پر کنید تا مشاورین ما در کوتاه ترین زمان با شما در ارتباط باشند

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...