Search
Close this search box.

تفاوت های گلاس ترک و ایرانی [کابینت های گلاس ترک و ایرانی چه فرقی دارن؟]

تفاوت های گلاس ترک و ایرانی

قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت های گلاس ترک و ایرانی در چیست و چرا قیمت کابینت های گلاس ترک با ایرانی تا این حد اختلاف دارد؟ ما در این مقاله این دو محصول مشابه را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم تا انتخاب برای خریداران به پروسه‌ای راحت‌تر تبدیل شود.

کابینت‌ های هایگلاس ترک و ایرانی از چه جنسی هستند؟

وجود کلمه گلاس در نام این محصول باعث شده که بسیاری از مشتریان تصور کنند که در ساخت آن از شیشه استفاده می‌شود. این در حالی است که جنس روکش این ورق از نوعی ماده پلاستیکی است که مثل شیشه شفاف و درخشنده است. مغزی کابینت‌ های هایگلاس ترک و ایرانی نیز از ورق MDF ساخته می‌شود. از آنجایی که پایه ماده اصلی که به عنوان روکش در ساخت این محصول کاربرد دارد نوعی پلاستیک است؛ تولید کابینت با آن باعث می‌شود که خروجی نهایی مقاومت خوبی در برابر رطوبت داشته باشد. البته در بسیاری از مواقع، فقط یک طرف ورق را با استفاده از این روکش می‌پوشانند و با این کار باعث می‌شوند قیمت تمام شده ورق کمتر شود.

از آنجایی که مغزی کابینت‌های هایگلاس ترک و ایرانی هر دو از ورق MDF است؛ خاصیت این ورق‌ها در این دو مدل کابینت نیز وجود دارد. به عنوان مثال ورق ام‌دی‌اف خام در برابر آب نفوذپذیر و آسیب‌پذیر است. بنابراین در تولید ورق هایگلاس باید از نوعی روکش که مناسب برای تماس با رطوبت است استفاده شود. روکش پلکسی گلس از آن دسته روکش‌های براق و شفافی است که مقاومت خوبی در برابر رطوبت دارد و تقریبا ضد آب محسوب می‌شود. این روکش نه تنها زیبایی چشم نوازی به کابینت می دهد؛ بلکه استحکام و مقاومت آن را نیز افزایش داده و تمایلش به جذب رطوبت را به شدت پایین می‌آورد.

کابینت های گلاس ترک و ایرانی چه فرقی با هم دارند

کابینت های گلاس ترک و ایرانی چه فرقی با هم دارند؟

مهم‌ترین تفاوت‌های موجود بین کابینت های گلاس ترک و ایرانی به شرح زیر است:

کیفیت

همه کابینت‌های هایگلاس از MDF روکش شده با پلکسی گلاس ساخته می‌شوند. ورق هایگلاسی که از شرکت‌های ترک وارد کشور می‌شوند به دلیل تولید بر اساس آخرین استانداردهای روز اروپا از کیفیت بیشتری نسبت به محصولات ایرانی برخوردار هستند. این در حالی است که ریشه ورق‌های هایگلاس ایرنی تایلندی است و مغزی آنها از این کشور وارد می‌شود.

جنس روکش

روکش این ورق‌ها از نوعی ماده پلاستیکی به نام پلکسی گلاس ساخته می‌شود. روکشی که شرکت‌های ترک روی ورق‌های MDF خام پیاده می‌کنند نیز مانند خود مغزی‌ها بر اساس استانداردهای بالایی ساخته می‌شوند. لایه نهایی که روی این روکش‌ها وجود دارد از نوعی ماده تشکیل شده که مقاومت بالایی در برابر اشعه ماوراء‌بنفش دارد و درخشنده‌تر است. این موضوع باعث می‌شود که هم نسبت به ورق هایگلاس ایرانی شفاف‌تر و آیینه‌ای‌تر باشد و هم ثبات رنگ بالایی داشته باشد.

روش ساخت

روش ساخت

روش چسباندن روکش روی مغزی MDF این دو محصول نیز دیگر تفاوت کابینت های گلاس ترک و ایرانی است. طبق استاندارد تولید این نوع ورق، هنگام چسباندن روکش، مغزی باید کاملا صاف، بدون زبری و عاری از هر گونه گرد و غبار باشد. در غیر این صورت روکش به درستی روی مغزی سوار نمی‌شود. در کارخانه‌های ترک، مغزی قبل از چسباندن روکش مرحله کنترل کیفیت را طی کرده تا از صاف و تمیز بودن آن اطمینان حاصل شود.

ماندگاری

ماندگاری و دوام ورق هایگلاس به عوامل متعددی نظیر کیفیت چسب، تراکم دانه‌ها، روکش‌های رویی و روکش‌های زیرین بستگی دارد. در کارخانه‌های ترک این فاکتورها به دقت بررسی شده و به همین خاطر ورق‌های هایگلاس وارداتی از این کشور نسبت به ورق‌های ایرانی ماندگاری بیشتری دارند. علاوه بر دقت در تولید و کنترل کیفیت، تجهیزاتی که در این کارخانه‌های مستقر هستند نیز جدیدتر و مجهزتر هستند. به همین دلیل است که دوام و ماندگاری ورق هایگلاس ترک و مقاومت این محصول در برابر عوامل آسیب‌زننده طبیعی بیشتر است.

تنوع رنگ

علاوه بر موارد فوق، دیگر تفاوت های گلاس ترک و ایرانی در تنوع رنگی این دو محصول است. کدهای رنگی در پالت تولیدکنندگان ترک از تنوع بیشتری برخوردار بوده و این در حالی است که محصولات تولید داخل از این منظر توان رقابت با محصولات خارجی را ندارند.

کیفیت چسب

تولیدکنندگان ترک ورق هایگلاس، برای چسباندن روکش روی مغزی MDF از چسب‌های آلمانی استفاده می‌کنند. این چسب‌ها از نظر کیفیت بهترین چسب‌های موجود در بازار هستند. علاوه بر این به کارگیری تجهیزات مدرن و به‌روز در مرحله چسباندن روکش نیز باعث شده که تولیدات ترک از نظر کیفیت یک پله بالاتر از ورق‌های ایرانی باشند. البته اکثر تولیدکنندگان ایرانی نیز برای کسب سهم بیشتری از بازار فروش این روزها از چسب‌های باکیفیتی استفاده می‌کنند؛ اما هنور نتوانسته‌اند از این نظر به رقیب سرسختی برای تولیدکنندگان ترک تبدیل شوند.

قیمت

قیمت هم یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی است که بین این مدل کابینت وجود دارد و برای بسیاری از مشتریان از اهیمت بالایی برخوردار است. قیمت کابینت های گلاس ایرانی به نسبت نمونه ترکش پایین‌تر است و به همین خاطر به عنوان یک مدل کابینت ارزان و مقرون‌ بصرفه از آن در بازار یاد می‌‎شود. البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیرید که پایین‌تر بودن قیمت کابینت های گلاس ایرانی به نسبت قیمت کابینت ای جی تی ترک در اکثر مواقع به کیفیت پایین‌تر محصولات داخلی مربوط می‌شود. بنابراین در زمان خرید کابینت حتما به این موضوع توجه کنید که ورق حتما ترک باشد؛ چرا گاهی پیش می‌آید که مشتری پول ورق ترک را می‌دهد اما در ساخت کابینتش از ورق ایرانی استفاده می‌شود.

تجهیزات تولید

دستگاه‌هایی که برای تولید ورق هایگلاس استفاده می‌شوند وارداتی هستند و از آنجایی که واردات این تجهیزات دشوار است؛ بسیاری از تولیدکنندگان داخلی توان تجهیز کارخانه خود با دستگاه‌های مدرن و جدید تولید ورق هایگلاس را ندارند. البته معدود واحدهای صنعتی نیز در ایران وجود دارند که می‌توانند ورق‌های هایگلاس باکیفیتی را تولید و حتی به کشورهای همسایه صادر کنند. اما به طور کلی در اغلب کارخانه‌های ترک از تجهیزات جدیدی که دقت در تولیدشان بیشتر است برای ساخت این محصول استفاده می‌شود. به همین خاطر عمده تفاوت کابینت های گلاس ترک و ایرانی در تجهیزاتی است که در کارخانه تولیدی آنها به کار برده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...
شرکت AGT به لطف عرضه محصولات بسیار باکیفیت خود به بازار، به عنوان یکی از معرو‌ف‌ترین شرکت‌ها در صنعت دکوراسیون داخلی و...