Search
Close this search box.

تغییر رنگ کابینت ام دی اف با برچسب آیا میشود رنگش را عوض کرد؟

تغییر رنگ کابینت ام دی اف با برچسب

یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های معتبر بسیاری در ایران تولید کننده برچسب‌های با کیفیتی هستند که برای تغییر رنگ کابینت‌ها کاملا کاربردی بوده و استفاده از آنها آسان است. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد روش تغییر رنگ ام دی اف با برچسب به دست آورید؛ ادامه این مقاله از سایت چوبین دکور را از دست ندهید.

آیا میشود رنگ کابینت ام دی اف را عوض کرد

به طور کلی پاسخ به این سوال که آیا میشود رنگ کابینت ام دی اف را عوض کرد مثبت است. برای این کار روش‌های متعدد و متفاوتی وجود دارد که یکی از ارزان‌ترین آنها استفاده از برچسب‌های مخصوصی است که قابلیت نصب روی MDF را دارند.

آیا تغییر رنگ کابینت ام دی اف با برچسب امکان‌ پذیر است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ایجاد تغییر و تحول در دکوراسیون داخلی منزل کار هزینه‌بری است. این افراد از هزینه بالا به عنوان یک عامل بازدارنده برای ایجاد تغییر در حال و هوای منزل خود نام می‌برند. این در حالی است که استفاده از برچسب‌های مخصوص MDF اقتصادی‌ترین روشی است که برای رسیدن به این هدف می‌توانید روی آن حساب باز کنید. این برچسب‌ها با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا تولید شده و از نظر ظاهری شباهت زیادی به کاغذدیواری دارند.

برخلاف برداشتی که از نام این محصول می‌شود؛ برچسب MDF فقط برای روکش کردن کابینت‌هایی که با این جنس ورق ساخته می‌شوند طراحی نشده؛ بلکه هر جنس کابینتی از کابینت‌ های فلزی گرفته تا مدل‌های مدرن‌تر مانند کابینت هایگلاس را می‌توان با استفاده از برچسب پوشش داد. علاوه بر این، این محصول در رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شود. بنابراین اینکه کدام رنگ و طرح را انتخاب کنید اول از همه به سلیقه شخصی شما و سپس به سبک کلی چیدمان منزلتان بستگی دارد.

به عنوان مثال اگر مبلمان‌‌ تان چستر است باید طرح و رنگی را انتخاب کنید که با استفاده از آن کابینت مدرن شود. نکته بسیار مهمی که در زمان خرید این محصول باید به آن توجه کنید؛ قابل شستشو بودن آن مناسب بودن قیمت کابینت مدرن است. برچسب‌هایی که در بازار وجود دارند بر اساس این قابلیت به دو دسته قابل شستشو و غیرقابل شستشو تقسیم می‌شوند. البته تفاوت قیمت این دو نوع برچسب زیاد نیست؛ اما اگر به نظافت آشپزخانه اهمیت می‌دهید و می‌خواهید کابینتی داشته باشید که روکشش با شستشو خراب نشود؛ حتما برچسبی را انتخاب کنید که در برابر رطوبت مقاوم است.

روش تغییر رنگ ام دی اف با برچسب

روش تغییر رنگ ام دی اف با برچسب

کابینت‌سازها معمولا از رنگ کردن درب‌ها به عنوان روشی اصولی برای تغییر رنگ آنها نام می‌برند. اما این کار هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد. بنابراین روش به‌صرفه‌ای نیست. از طرفی اگر خودتان بخواهید این کار را انجام دهید ممکن است در زمان رنگ‌آمیزی اشتباهی از شما سر بزند که روی ظاهر درب‌ها تاثیری بگذارد که حتی کابینت‌ سازها هم از پس تعمیر و ترمیم آن برنیایند. بنابراین اگر دنبال روشی آسان‌تر هستید که در کمتر از چند ساعت و با هزینه‌ ای کم بتواند تغییری در رنگ کابینت‌ها ایجاد کند؛ برچسب راه‌حل خوبی است. نکته بسیار جالبی که در مورد این روکش‌ها وجود دارد این است که اگر محصول ضخیم و باکیفیت را انتخاب کنید؛ می‌توانید حتی کابینت زیر سینک ظرفشویی که مدام در معرض مستقیم رطوبت است را نیز روکش کنید. نحوه تغییر رنگ ام دی اف با برچسب به شرح زیر است:

  • ابتدا کابینت‌ها را تمیز کنید تا کاملا عاری از چربی، آلودگی و غبار شود.
  • در مرحله بعدی باید دستگیره‌ها را جدا کنید.
  • وسایل مورد نیاز مانند یک عدد قیچی تیز یا کاتر، متر پارچه‌ای، سشوار، کاردک پلاستیکی یا کارت ویزیت محکم و مدادی که بتوانید با استفاده از آن روی برچسب علامت بزنید را آماده کنید.
  • می‌توانید برای تسلط بیشتر حین کار، درب‌ها را باز کرده و به صورت افقی روی زمین بگذارید.
  • سپس با اندازه‌گیری رویه درب‌ها و اضافه کردن چند سانت به عدد به دست آمده، ابعاد برچسب را به دست آورید.
  • در این مرحله باید برچسب را بر اساس اعدادی که در مرحله قبل به دست آورده‌اید برش بزنید و با باز کردن برگ زیر برچسب آن را روی بدنه درب‌ها بزنید.
  • نکته بسیار مهمی که هنگام نصب این محصول باید به آن توجه کنید؛ صاف چسباندن و جلوگیری از ورود هوا به زیر برچسب است. برای اینکه خوب هواگیری کنید می‌توانید از کاردک پلاستیکی یا یک کارت ویزیت محکم استفاده کنید.
  • بعد از اتمام مرحله چسباندن، روی درب‌ها را با سشوار گرم کنید تا چسب محصول حسابی به MDF بچسبد و محکم شود.
  • در انتها نیز باید با استفاده از قیچی یا کاتر جای دستگیره‌ها را کمی پاره کرده و دستگیره‌ها را سر جای خودشان نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...
شرکت AGT به لطف عرضه محصولات بسیار باکیفیت خود به بازار، به عنوان یکی از معرو‌ف‌ترین شرکت‌ها در صنعت دکوراسیون داخلی و...