Search
Close this search box.

کابینت آنتی فینگر چیست؟

مدل کابینت انتی فینگر

کابینت یکی از آن وسایلی در خانه محسوب می‌شود که در طول روز ممکن است چندین بار با آن سر و کار داشته باشید و درب‌هایش را دائما باز و بسته کنیم. به همین خاطر مهم‌ترین مشکلی که خانم‌های خانه‌دار با کابینت‌های مدرن و براق مانند کابینت سی پلاس دارند این است که خیلی راحت اثر انگشت روی آنها می‌ماند. حتی اگر تازه تمیزشان کرده باشید. طی چند سال اخیر این مشکل باعث شد که برخی از تولیدکنندگان ورق‌های مصنوعی مانند ورق MDF به فکر ساخت محصولی بیافتند که اثر انگشت روی آن باقی نماند. ورق MDF آنتی فینگر خروجی این تلاش است که امروزه کاربرد فراوانی در صنعت تولید کابینت دارد. در ادامه این مقاله توضیح می‌دهیم که کابینت آنتی فینگر چیست؟ چه مزایایی دارد؟ و قیمت آن بر مبنای چه فاکتورهایی تعیین می‌شود؟ با ما همراه شوید.

کابینت ضد لک چیست؟

کابینت آنتی فینگر به نوعی از کابینت گفته می‌شود که با نوع خاصی از ام‌دی‌اف ساخته می‌شود. این ورق‌ها با مواد خاصی تولید می‌شوند که اجازه باقی مانده اثر انگشت روی بدنه خود را نمی‌دهند. خاصیت ضد لک کابینت آنتی فینگر باعث شده که برخی از کابینت‌سازها به آن کابینت ضد لک نیز بگویند. این مدل کابینت مدرن این روزها به حدی محبوب شده است که نه تنها برای ساختمان‌های مسکونی بلکه برای آبدارخانه واحدهای اداری که استفاده از کابینت در آنجا بسیار زیاد است نیز کاربرد دارد. ورق ام‌دی‌افی که اصطلاحا آنتی فینگر است فقط برای تولید بدنه درب‌های کابینت کاربرد ندارد؛ بلکه برای ساخت انواع صفحات روی کابینت نیز می‌توان از این محصول جذاب و کاربردی استفاده کرد.

یکی از کاربردهای مهم کابینت در آشپزخانه، محافظت از مواد غذایی در برابر آلوده شدن است. در واقع این محفظه‌ها باید با موادی تولید شوند که علاوه بر جلوگیری از ورود آلودگی به داخل، خودشان نیز منبع تولید آلودگی نباشند. ورق‌های MDF آنتی فینگر دقیقا همین خاصیت را دارند. یعنی هم با جلوگیری از باقی ماندن اثر انگشت روی بدنه خود باعث تجمع آلودگی نمی‌شوند و هم اینکه در ساخت و تولید آنها از هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود. بنابراین اگر برای آشپزخانه خود کابینت mdf آنتی فینگر سفارش دهید؛ خیال‌تان بابت بهداشتی بودن مواد غذایی و ظروف راحت است و مطمئن می‌شوید که با مصرف خوراکی‌های آلودگی دچار بیماری نمی‌شوید.

کابینت انتی فینگر

کابینت آنتی فینگر چه مزایایی دارد؟

کابینت آنتی فینگر را از نظر فنی می‌توان جزء کابینت‌های مدرن طبقه‌بندی کرد. ورق MDF آنتی فینگر با جلوگیری از باقی ماندن اثر انگشت روی درب‌ها، نقش مهمی در زیبایی و مرتب به نظر رسیدن آشپزخانه شما ایفا می‌کند. بنابراین اگر در انتخاب بین کابینت سی پلاس و انواع کابینت نئوکلاسیک پوشش داده شده با رنگ پلی اورتان تردید دارید؛ توصیه می‌کنیم که حتما به نمایشگاه یکی از تولیدکنندگان مطرح در صنعت تولید کابینت مراجعه کرده از مدل‌های متنوع کابینت آنتی فینگر بازدید کنید. البته آشنایی با مزایای مهم این محصول نیز می‌تواند در انتخاب به شما کمک کند.

  • از آنجایی که کابینت mdf آنتی فینگر به نوعی ضد لک بوده و نیاز به نظافت زیادی ندارد؛ از طول عمر بالایی نسبت به محصولات مشابه برخوردار است.
  • امکان رنگ‌آمیزی مجدد این محصول و ترمیم آن با استفاده از این تکنیک وجود دارد.
  • ام‌دی‌افی که با آن کابینت مدرن آنتی فینگر را تولید می‌کنند ترمیم شدنی است.
  • این محصول علاوه بر خاصیت ضد لک، خاصیت ضد خش نیز داشته و در برابر تماس با اجسام تیز و برنده مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد.
  • لبه‌های ورق ام‌دی‌اف آنتی فینگر بدون درز است و همین موضوع باعث می‌شود که آب اجازه ورود به مغزی را پیدا نکند.
  • ورق MDF ضد لک کاملا دوستدار محیط زیست می‌باشد.

نکته دیگری که بسیاری از تولیدکنندگان کابینت در کشور به عنوان مزیت این محصول از آن یاد می‌کنند این است که کابینت آنتی فینگر را می‌توان در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی سفارش داد. ام‌دی‌اف پاک چوب و ام‌دی‌اف ملامینه دو نوع مغزی بسیار پرکاربرد در تولید این مدل کابینت هستند و دارای رنگ‌های متنوعی می‌باشند. اگر به دنبال کابینتی باکیفیت‌تر هستید و از نظر بودجه محدودیت ندارید؛ محصول مورد نظر خود را با MDF پاک چوب سفارش دهید. این ورق نسبت به نوع ملامینه خود از کیفیت بالاتری برخوردار است.

قیمت کابینت آنتی فینگر

کابینت آنتی فینگر این روزها به یکی از گزینه‌های محبوب در صنعت تولید کابینت تبدیل شده و حجم قابل قبولی از فروش را در این صنعت به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید که با وجود تمام این خواص و ویژگی‌های مثبت، کابینت آنتی فینگر از قیمت بسیار مناسبی نیز برخوردار است و به همین خاطر بسیاری از مشتریان قبل از رفتن به سراغ گزینه‌های جایگزین مانند کابینت سی پلاس ترجیح می‌دهند آشپزخانه خود را با یک ست کابینت آنتی فینگر باکیفیت تجهیز کنند. قیمت این محصول تابعی از فاکتورهای مختلف است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

  • نوع چوب استفاده شده در تولید ورق‌های MDF آنتی فینگر
  • ابعاد کابینت
  • برند سازنده محصول
  • هزینه حمل و نقل

به غیر از این عوامل که به طور مستقیم به خود محصول مرتبط می‌شوند؛ نوسانات بازار نیز می‌تواند تا حدودی تعیین‌کننده قیمت کابینت آنتی فینگر باشد. با افزایش نرخ ارز، قیمت ورق آنتی فینگر افزایش پیدا کرده و هزینه‌های تولیدکننده کابینت نیز بیشتر می‌شود. این فعل و انفعال بیشترین تاثیر را روی قیمت مصرف‌کننده دارد. البته با تولید ورق‌های MDF آنتی فینگر در کشور، تا حدودی تاثیر نرخ ارز در قیمت این محصول مهار شده اما هنوز هم می‌توان از این عامل به عنوان فاکتور موثر بر روی قیمت کابینت آنتی فینگر نام برد.

کابینت ضد لک

ام دی اف انتی فینگر

همانطور که اشاره شد؛ ام دی اف انتی فینگر نوعی MDF خاص است که روی بدنه آن جای اثر انگشت نمی‌ماند. از طرفی با وجود اینکه در تولید این محصول از هیچگونه ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود؛ خاصیت ضد خش دارد. خواص بی‌نظیر این ورق باعث شده که امروزه کابینت آنتی فینگر در کنار محصولاتی مانند کابینت سی پلاس به یکی از کابینت‌های محبوب در بین مشتریان تبدیل شود.

3 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...