Search
Close this search box.

روش های تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای و سفید بهترین ماده سریع و کاربردی

روش های تميز كردن كابينت ام دي اف قهوه ای و سفید

ام‌دی‌اف تقریبا پرکاربردترین متریال در تولید انواع کابینت است. این ورق‌ها قابلیت رنگ‌آمیزی و روکش‌کاری با طیف متنوعی از رنگ‌ها را دارند. اما اکثر مشتریان به دلیل اینکه دکوراسیون داخلی منزل‎‌شان کلاسیک است؛ طیف‌های مختلف رنگ قهوه‌ای را برای سفارش این محصول انتخاب می‌کنند. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید؛ محتوای این مقاله از چوبین دکور که در مورد تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای است حتما به دردتان می‌خورد.

روش‌ های اصولی تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای چیست؟

اگر به دورنمای آشپزخانه توجه کرده باشید حتما به این نکته مهم رسیده‌اید که کابینت‌ها بیشتر ابعاد آشپزخانه را اشغال کرده‌اند. بنابراین طبیعی است که بیشتر از سایر وسایل در معرض آلودگی‌هایی مانند پاشش قطرات چربی غذا و بخارات متصاعد شده از آن باشند. حضور این لکه‌ها، حتی اگر بدنه کابینت تیره رنگ باشد باعث کدر شدن سطح می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید کابینت آشپزخانه‌ تان همیشه تمیز بماند و زود از رنگ و رو نیفتد؛ باید بدانید که بهترین روش و بهترین ماده تمیز کننده کابینت ام دی اف کدام است؟ اکثر کابینت‌ سازها معتقدند که روش‌های زیر کم خطرترین راه‌ های تمیز کردن انواع کابینت MDF و کابینت های گلاس به خصوص کابینت‌ های قهوه‌ای رنگ هستند.

زدودن گرد و غبار

اگر زیاد به نظافت آشپزخانه اهمیت می‌دهید و زود به زود این بخش خانه را تمیز می‌کنید؛ گرفت گرد و غباری که به مرور روی سطح کابینت‌ها نشسته است بهترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای است. حضور این ذرات ریز برای مدت طولانی روی MDF باعث ایجاد لکه‌های ماندگاری می‌شود که تمیز کردن‌شان سخت است. بنابراین ابتدا با دستمال خشک سعی کنید این ذرات ریز را از روی سطح کابینت پاک کنید. سپس هر جا که لکه سرسختی دیدید؛ با استفاده از یک دستمال مرطوب سفید آن را تمیز کنید.

مایع ظرفشویی و آب

مایع ظرفشویی که در مقداری آب حل شده است؛ بهترین ماده تمیز کننده کابینت ام دی اف محسوب می‌شود. کافیست که کف حاصل از این ترکیب را با یک اسفنج نرم روی سطح درب‌ها و بدنه کابینت بمالید و سپس بلافاصله و قبل از اینکه خشک شود؛ رطوبت را با استفاده از دستمال تنظیف خشک کنید.

اسپری مخصوص تمیز کردن MDF

اسپری مخصوص تمیز کردن MDF

در بازار اسپری‌های مخصوصی وجود دارد که به طور کلی و فارغ از رنگ، برای تمیز کردن کابینت ام دی اف فرموله شده‌اند. این اسپری‌ها حاوی مواد شیمیایی مضر برای MDF نیستند و با حفظ براقیت، می‌توانند سطح روی کابینت‌ها را به خوبی تمیز کنند.

آب و سرکه

سرکه خاصیت لکه‌بری بالایی دارد و اگر با آب رقیق شود نمی‌تواند به MDF آسیب وارد کند. برای تهیه این محلول تمیزکننده خانگی آب و سرکه سفید را به نسبت 2 به 1 مخلوط کنید و آن را با استفاده از یک اسفنج روی کابینت‌ها بمالید. سپس رطوبت آن را با دستمال خشک کنید. سرکه نه تنها به راحتی چربی‌ها را پاک می‌کند بلکه باعث براق شدن کابینت‌ها نیز می‌شود.

شامپو فرش

از نظر ترکیبات، شامپو فرش بهترین ماده تمیز کننده کابینت ام دی اف محسوب می‌شود. این شوینده خاصیت اسیدی ضعیفی دارد و نمی‌تواند به سطح درخشنده و براق MDF آسیبی وارد کند. قبل از اینکه شامپو فرش رقیق شده را به عنوان شوینده استفاده کنید؛ سطح کابینت‌ها را با دستمال گردگیری کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین حل شده در آب، یک لکه‌بر قوی اما بی‌ضرر است که به راحتی سطح کابینت‌ها را از چربی عاری می‌کند. اگر این ترکیب رقیق نتوانست لکه‌ها را از بین ببرد؛ با جوش شیرین و آب خمیر درست کنید و روی آنها بمالید. اجازه دهید خمیر چند دقیقه کار خود را انجام دهد و سپس آن را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

بهترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید

بهترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید کدام است؟

کابینت رنگ سفید زودتر و راحت‌تر از دیگر رنگ‌ها تمیز می‌شود. برای تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • با یک پارچه نرم، خشک و بدون پرز سطح کابینت را از گرد و غبار پاک کنید.
  • یک پارچه سفید و تمیز را با آب گرم مرطوب کرده و کابینت‌ها را با آن تمیز کنید.
  • چون رنگ کابینت سفید است؛ رد آب روی آن جلوه ندارد. بنابراین نیازی نیست بعد از مرحله دوم کابینت‌ها را خشک کنید.

برای تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید که چربی زیاد یا مواد غذایی بد بو روی آن ریخته می‌توانید از روش زیر استفاده کنید:

  • ابتدا ماده جامدی که لکه ایجاد کرده است را با استفاده از دستمال جاذب آشپزخانه تمیز کنید.
  • پنج قطره از شوینده‌ای که PH خنثی دارد را در یک لیتر آب گرم حل کرده و آن را به آرامی با پارچه نخی یا اسفنج روی سطح کابینت‌ها بمالید.
  • از این روش ساده اما کاربردی می‌توانید برای تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای نیز استفاده کنید.

کدامیک از این روش‌ها بهترین روش پاک کردن کابینت MDF است؟

شامپو فرشی که در آب گرم حل شده است بهترین شوینده و بی‌ضررترین روش برای تمیز کردن کابینت ام دی اف قهوه ای است. فقط باید هنگام انتخاب شامپو فرش به این نکته توجه کنید که در ترکیبات آن ماده شیمیایی قوی نباشد. این مواد می‌تواند سطح روی درب‌های کابینت را خراب کند. اگر نسبت به قوی یا ضعیف بودن شامپو فرشی که در خانه دارید مطمئن نیستید؛ از نسبت 2 به 1 آب و شامپو برای تهیه محلول تمیزکننده استفاده کنید. سپس با استفاده از دستمالی که بافت ظریفی دارد و از خود پرز به جا نمی‌گذارد؛ این محلول را با حرکات دایره‌ای روی کابینت‌ها بمالید. برای از بین بردن لکه‌های سرسخت ممکن است نیاز باشد فشار دست‌تان را بیشتر کنید.

چند نکته مهم برای تمیز کردن کابینت

برای تمیز کردن کابینت ام دی اف سفید و قهوه‌ای رعایت نکات زیر ضروری است و موجب افزایش عمر کابینت می‌شود:

  • هرگز از شوینده‌هایی که خاصیت قلیایی یا اسیدی قوی دارند و یا حاوی الکل هستند برای تمیز کردن هیچ مدل کابینتی استفاده نکنید. مواد بیش از حد اسیدی یا قلیایی و شوینده‌های الکلی به سطح کابینت آسیب جبران‌ ناپذیری وارد می‌کند. الکل نه تنها روکش کابینت بلکه اتصالات آن را نیز خراب می‌کند و موجب از بین رفتن درخشندگی سطح کابینت می‌شود.
  • بهترین مدل مالیدن اسفنج روی سطح کابینت، استفاده از حرکات دایره‌ای به جای حرکات رفت و برگشتی است.
  • برای خشک کردن بهتر است از یک دستمال نرمی که پرز ندارد استفاده کنید.
  • بعد از اینکه کار نظافت آشپزخانه تمام شد؛ دستمال‌های خیس را روی درب و دستگیره‌های کابینت آویزان نکنید. این کار باعث می‌شود که رطوبت به مغزی کابینت و دستگیره‌های آسیب وارد کند.
  • هنگام نظافت مواظب باشید که مواد شوینده یا آب به داخل درزهای کابینت نفوذ نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...