Search
Close this search box.

روش های برق انداختن از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس در کوتاه ترین زمان

برق انداختن از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس

یکی از اصلی‌ ترین دغدغه‌ها در بین افرادی که کابینت هایگلاس را برای تجهیز آشپزخانه خود انتخاب می‌کنند؛ نحوه صحیح نظافت این مدل از کابینت است. وجود لکه های ناشی از آشپزی جلوه های زیبای آشپزخانه شما را کور میکند بر همین اساس در این مقاله از سایت چوبین دکور به توضیح روش‌های برق انداختن کابینت های گلاس اختصاص داده‌ایم.

چند روش عالی برای برق انداختن کابینت های گلاس

برای از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس می‌‎توانید از روش‌های ایمن و امتحان شده زیر استفاده کنید.

  • آب ولرم
  • محلول آب و سرکه
  • ترکیب آب و مایع ظرفشویی
  • ترکیب آب و جوش شیرین
  • ترکیب جوش شیرین و سرکه
  • شیشه پاک کن یا اسپری‌ های چند منظوره

آب ولرم

اگر روی سطح بدنه کابینت هیچگونه لکه سرسختی وجود ندارد و هدف شما از نظافت فقط براق کردن بیشتر سطح کابینت است؛ آب ولرم بهترین شوینده و انتخاب است. کافیست که یک دستمال حوله‌ای را با آب ولرم خیس کرده و روی سطح کابینت‌ها بمالید. رد رطوبت به جا مانده را بلافاصله با دستمال یا حوله بدون پرز خشک کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین یک شونده خانگی بی‌خطر است که برای نظافت هر چیزی در خانه به خصوص کابینت‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. برای برق انداختن کابینت های گلاس به اندازه‌ای که نیاز دارید پودر جوش شیرین را داخل یک ظرف بریزید و آنقدر به آن آب اضافه کنید که شکل خمیر شود. با یک اسفنج نرم این خمیر را روی سطح براق کابینت هایگلاس بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. بعد از آن با یک دستمال آبگیر خمیر را از روی سطح کابینت پاک کنید. فقط حواستان باشد که نباید زیاد بدنه کابینت در تماس با رطوبت باشد؛ چرا که آب رنگ کابینت هایگلاس را به مرور زمان کدر و مات کرده و اگر رنگش سفیدش باشد؛ ممکن است لکه نیز شود.

آب و مایع ظرفشویی

ترکیب آب و مایع ظرفشویی هم برای از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس و هم برای برق انداختن آن یک ترکیب عالی و برنده است. فقط باید به این نکته دقت کنید که مایع ظرفشویی قوی نباشد و قدرت لکه‌بری و چربی‌بری بالایی نداشته باشد. مقداری مایع ظرفشویی و آب را به نسبت 1 به 2 با هم مخلوط کرده و اسفنج نرمی را به آن آغشته کنید. با استفاده از این اسفنج درب‌ها را کف‌مالی کرده و قبل از اینکه این کف خشک شود و رد آب از خود به جای بگذارد آن را با یک حوله خشک کنید.

آب و سرکه سفید

آب و سرکه سفید

سرکه یکی از مواد غذایی است که در همه خانه‌های پیدا می‌شود و برای نظافت همه جای منزل کاربرد دارد. برای برق انداختن کابینت های گلاس با استفاده از سرکه باید این ماده را به نسبت مساوی با آب ترکیب کرده تا رقیق شود و خاصیت اسیدی‌اش رنگ کابینت را از بین نبرد. سرکه به راحتی می‌تواند چربی را در خود حل کرده و لکه‌های ناشی از پاشش چربی و روغن غذا را از بین ببرد. اگر مدت زیادی از ایجاد این لکه‌ها گذشته و آنها خشک و سرسخت شده‌اند؛ برای رقیق کردن سرکه از آب گرم استفاده کنید. آب گرم اثر چربی‌بری دارد و روغن را خیلی راحت شل می‌کند. در این شرایط سرکه می‌تواند اثر خود را روی حل کردن چربی‌ها بگذارد. بعد از درست کردن این ترکیب، با کمی اسفنج آن را روی درب‌ها بمالید و بلافاصله خشک کنید.

متاسفانه برخی از مشتریان به جای سرکه سفید در این ترکیب از وایتکس استفاده می‌کنند. این افراد تصور می‌کنند که وایتکس رقیق شده نمی‌تواند به روکش کابینت هایگلاس آسیبی وارد کند. این در حالی است که وایتکس از مضرترین و قوی‌ترین ترکیبات شیمیایی برای کابینت‌های هایگلاس است و موجب مات شدن روکش براق این محصول می‌شود. نکته دیگری که باید در مورد برق انداختن کابینت های گلاس با استفاده از ترکیب آب و سرکه بگوییم این است که هرگز اسفنج آغشته به این محلول را با فشار روی کابینت‌ها نمالید. این کار نیز می‌تواند موجب از بین رفتن براقیت بدنه کابینت شود. به خرج دادن صبر و حوصله و تکرار مراحل تمیزکاری برای قسمت‌هایی که چربی قدیمی روی آنها نشسته، کلید نظافت اصولی و از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس است.

محلول جوش شیرین و سرکه

همانطور که اشاره شد؛ جوش شیرین به تنهایی یک شوینده عالی برای از بین بردن لکه روی کابینت های گلاس است. اما وقتی با سرکه ترکیب می‌شود قدرت چربی آن چند برابر می‌شود. اگر لکه‌ای روی کابینت‌تان ایجاد شده است که با هیچ یک از روش‌های دیگر پاک نمی‌شود؛ ترکیب قدرتمند اما بی‌ضرر سرکه سفید و جوش شیرین می‌تواند راه‌حل مشکل شما باشد. برای تهیه این شوینده خانگی باید نصف فنجان سرکه را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید. این مواد بعد از ترکیب با یکدیگر تولید کف می‌کنند. برای برق انداختن کابینت های گلاس با استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه باید ابتدا اجازه دهید که این کف بخوابد. سپس با اضافه کردن یک فنجان آب ولرم، آن را به حالتی تبدیل کنید که پاشیدنش توسط اسپری راحت شود. بنابراین ترکیب سرکه، جوش شیرین و آب را داخل یک بطری اسپری ریخته و روی درب‌ها بپاشید. سپس چند دقیقه بعد آن را با یک دستمال پنبه‌ای تمیز پاک کنید. برای از بین بردن لکه‌های سرسخت شاید نیاز باشد که این مراحل را چند بار تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

اسپری براق‌کننده

اسپری براق‌کننده

خوشبختانه این روزها در قفسه اکثر فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‎ها می‌توانید محصولاتی را پیدا کنید که به صورت اختصاصی فرموله شده و برای نظافت منزل و استفاده بر روی انواع سطوح کاربرد دارند. یکی از بهترین شوینده‌های جدیدی که برای برق انداختن کابینت های گلاس نیز بسیار عالی است؛ اسپری براق‌کننده است که قدرت پاک‌کننده عالی دارد. این اسپری‌ها مخصوص برق انداختن و زدودن چربی از روی سطوح براقی مانند کابینت هایگلاس هستند. فقط تنها نکته‌ای که باید در مورد استفاده از این شوینده بدانید این است که مطمئن شوید در ترکیب آن ماده شیمیایی قوی وجود ندارد. وجود این مواد در هر شوینده‌ای می‌تواند اثر مخرب داشته باشد و استفاده طولانی مدت از آن، به خصوص روی سطوح براق مانند کابینت هایگلاس ابتدا باعث کدر شدن سطح و در نهایت از بین رفتن رنگ روکش می‌شود.

نحوه ی نگهداری و مراقبت از کابینت هایگلاس جهت افزایش طول عمر آن

  1. تمیز کردن کابینت های گلاس را از بالا به پایین انجام دهید تا کثیفی پخش نشود.
  2. داخل کابینت ها را حتما تمیز کنید و از ایجاد آلودگی و کپک جلوگیری کنید.
  3. برای پاک کردن و تمیز کردن کابینت ها از دستمال های بدون پرز (میکروفایبر) استفاده کنید تا از خط و خش و کدر شدن کابینت های گلاس جلوگیری کنید.
  4. از آویزان کردن دستمال های خیس روی بدنه یا درب های کابینت خودداری کنید این کار در طولانی مدت آسیب رسان است.
  5. تمیز کردن کابینت های هایگلاس را به صورت دورانی انجام دهید.
  6. به هیچ وجه برای تمیز کردن کابینت های گلاس از اسکاج ، سیم ظرفشویی و مواد شوینده و سفید کننده مثل صابون و وایتکس استفاده نکنید.
  7. برای نظافت کابینت ها برنامه ماهانه یا هفتگی داشته باشید و این کار را با دستمال نخی یا کتان انجام دهید از تمیز کردن لولا ها قافل نشوید.
  8. اگر قصد پاک کردن لکه ها توسط نوشابه را دارید نوشابه را با کمی آب حل کنید تا رقیق شود و دستمالی را به آن آغشته کرده و تمیزکاری را آغاز کنید.
  9. حرارت قاتل کابینت های گلاس می باشد و روکش ها را از بین می برد پس سعی کنید کابینت های خود را در معرض گرما قرار ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...