Search
Close this search box.

مقایسه سبک‌های کابینت مدرن و کلاسیک

مقایسه کابینت سبک مدرن و کلاسیک

کابینت سبک کلاسیک

کابینت به سبک کلاسیک یا سنتی نمادی از طراحی دکوراسیون آشپزخانه در زمان های گذشته است حسی از دوران گذشته و صمیمیت را با خود به همراه دارد.. این نوع کابینت آشپزخانه از چوب طبیعی ساخته میشود و درب های آن برجسته و روی آنها حکاکی شده باشد. از جمله مشخصات اصلی این نوع کابینت ها تاج و درب ابزار خورده و سرستون منبت کاری شده می باشد. علاوه بر آن استفاده از یراق آلات کلاسیک مانند دستگیره های برنجی, برجستگی ها و حکاکی شده, زیبایی منحصر بفردی به کابینت های کلاسیک میبخشد. در گذشته در طراحی کابینت کلاسیک از رنگ قهوه ای  استفاده می شد اما امروزه از رنگ‌هایی مانند خاکستری, قهوه ای, سفید, طوسی و کرم بیشتر از سایر رنگ ها استفاده میشود.

یکی از ویژگی های کابینت کلاسیک ویترینی بودن  و جادار بودن آن‌ها است. به همین ترتیب این کابینت‌ها با درب های شیشه ای این امکان را فراهم می‌کنند که آشپزخانه‌ای زیبا و نمایشی داشته باشید و ظروف آنتیک و تزئینی خود را در آن‌ها در معرض نمایش بگذارید.

کابینت به سبک مدرن

کابینت مدرن یکی از اصطلاحاتی است که امروزه در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار رایج است و طراحان دکوراسیون به استفاده از آن روی آورده‌اند. این سبک مدرن از انعطاف بالایی برخوردار است و طراحان می‌توانند سلیقه شخصی بیشتری اعمال کنند و فضا برای تغییرات منحصربه فرد بیشتری در اختیار دارد.

در این سبک، از شلوغ کاری‌ها و کنده کاری‌های سنتی استفاده نمی‌شود طراحان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که از الگوهای ساده و درعین‌حال چشم نواز استفاده کنند. در این سبک، زمانی که درب کابینت بسته می‌شود، چیزی به جز یک خط نازک که نشان مرز بین قفسه‌هاست دیده نمی‌شود و از دستگیره‌های ساده استفاده می‌شود.

سبک مدرن کابینت
تقارن  و یکپارچگی مهم‌ترین و اصلی‌ترین اصل در طراحی کابینت مدرن است و طراحان آنها سعی می‌کنند هر اندازه که کابینت بزرگ باشد، این تقارن را حفظ کنند.

تفاوت سبک‌های کلاسیک با مدرن

متریال کابینت کلاسیک تماما از چوب طبیعی می‌باشد  در صورتیکه در ساخت کابینت مدرن از متریال‌هایی نظیر پی وی سی، روکش‌های مصنوعی، روکش ملامینه، هایگلاس، پلکسی و غیره استفاده می‌شود.

سادگی از بارزترین خصوصیات کابینت های مدرن است. این کابینت ها در رنگ و طرح‌های متفاوت ساخته می شوند و با انواع سلیقه ها همخوانی دارد. در مقابل کابینت کلاسیک تداعی کننده سبک روستیک است و از رایج ترین رنگ هایی که در طراحی آن استفاه می شوند رنگ سفید و قهوه ای است.

تمیز نمودن کابینت مدرن به راحتی و با استفاده از یک دستمال تمیز و مرطوب انجام می شود اما تمیز کردن کابینت کلاسیک به دلیل حکاکی های روی آن کمی مشکل است.

کابینت مدرن مقاومت بالایی در برابر مواد شوینده و اسیدی دارد و در برابر نم و رطوبت پوسته پوسته نمی شود اما کابینت تمام چوب در صورت جذب آب و رطوبت متورم شده و پوسته می کند و در مقابل مواد اسیدی مقاومت ناچیزی دارد.

طول عمر کابینت مدرن نسبت به کابینت کلاسیک بالاتر است. علاوه بر آن کابینت های کلاسیک نیاز به نگهداری و مراقبت دارند اما کابینت های مدرن به دلیل کیفیت بالا و ضد آب بودن نیاز چندانی به اینکار ندارند.

 یکی از شاخصه‌های ایجادکننده تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک جنس متریالی است که در تولید این محصولات استفاده می‌شود. همانطور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره شد؛ چوب بهترین ماده خام برای تولید کابینت کلاسیک است؛ اما برای تولید کابینت‌های مدرن علاوه بر چوب می‌توان از متریال مختلف مانند پلی گلاس، هایگلاس، پی‌وی‌سی و… نیز استفاده کرد.

مقایسه کابینت سبک مدرن و کلاسیک

کابینت کلاسیک دارای ویژگی های زیر میباشد:

  • عمیق بودن فضای داخلی و در نظر گرفتن ارتفاع مناسب برای ساخت کابینت
  • القای حس گرما و صمیمیت به بیننده به دلیل استفاده از روکش چوب به عنوان نمای اصلی کار
  • استحکام و طول عمر بیشتر نسبت به مدل‌های ساخته شده از فرآورده‌های چوبی
  • استفاده از قرینگی با هدف افزایش جذابیت ظاهری محصول
  • استفاده از صفحه‌هایی از جنس کورین و کوارتز که تمیز کردن و نگهداری از آنها بسیار ساده است.

و همچنین کابینت های مدرن دارای ویژگی های زیر میباشند:

  • بهینه‌سازی فضای آشپزخانه با استفاده از طراحی اصولی محصول
  • سهولت در تمیز کردن بدنه
  • قابلیت اجرای طرح‌های مختلف روی درب‌ها و رنگ‌آمیزی بدنه با رنگ‌های متنوع
  • طول عمر نسبتا زیاد
  • استفاده از طرح‌های منظم به منظور نظم‌دهی بیشتر به فضا
  • قیمت مناسب‌تر نسبت به کابینت‌های کلاسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...