Search
Close this search box.

تفاوت قیمت کابینت های گلاس با ام دی اف کدام یک بصرفه تر است؟

تفاوت قیمت کابینت های گلاس با ام دی اف کدام یک بصرفه تر است؟

حتما شما هم شنیده‌اید که کابینت‌های هایگلاس و ام‌دی‌اف دو محصول اقتصادی و مقرون‌ به‌ صرفه هستند؛ اما شاید ندانید که تفاوت قیمت کابینت های گلس با ام دی اف چقدر است و این محصولات چه مزایای و معایبی دارند؟ برای اطلاع از پاسخ دقیق این سوالات کافیست این مقاله را تا انتها بخوانید.

مقایسه‌ مزایا و معایب کابینت ام دی اف و های گلاس

در مقایسه بین این دو مدل کابینت، قیمت بیشتر از هر فاکتور دیگری برای مشتری اهمیت دارد. به طور خلاصه می‌توان گفت که کابینت MDF قیمت مناسب‌ تری نسبت به کابینت هایگلاس دارد. این در حالی است که کابینت هایگلاس از نظر ظاهری مدرن‌تر و امروزی‌تر است. بنابراین اگر محدودیت قیمتی خاصی برای خرید کابینت در نظر نگرفته‌اید و به دنبال محصولی مدرن و مقاوم هستید؛ کابینت هایگلاس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته این نکته مهم را در کنار تفاوت قیمت کابینت های گلاس با ام دی اف باید در نظر بگیرید که کابینت هایگلاس نسبت به خط و خش زیاد مقاوم نیست. در جدولی که در این بخش مشاهده می‌کنید؛ مهم‌ترین تفاوت‌هایی که بین کابینت هایگلاس و MDF وجود دارد آورده شده است:

ویژگی

کابینت MDF

کابینت هایگلاس

قیمت

ارزان‌تر از کابینت هایگلاس

کمی گران‌تر از کابینت MDF

درخشندگی

ندارد

دارد

مقاومت در برابر خط و خش

زیاد

کم

تیزی و برندگی لبه‌ها

کم

زیاد

مقاومت در برابر رطوبت

نسبتا بالا

کمتر از MDF

قابلیت ابزارخوری

بالا

کمتر از MDF

قابلیت انجام روسازی‌های مختلف

دارد

ندارد

میزان لک‌پذیری

کم

زیاد

مقاومت و ماندگاری

متوسط

بالا

چگونه MDF مناسب را انتخاب کنیم؟

ام‌دی‌اف نوعی ورق است که در دو نوع سبک و سنگین تولید می‌شود. نوع سبک این ماده بیشتر برای طراحی و معماری داخلی کاربرد دارد و نصب و استفاده از آن کار راحت‌تری است. ضمن اینکه از نظر قیمتی نیز نسبت به MDF سنگین ارزان‌تر است و به عنوان عایق صدا نیز عملکرد خوبی دارد. اما از MDF سنگین بیشتر برای طراحی و ساخت قفسه‌های صنعتی استفاده می‌شود.

مشخصات یک ام دی اف MDF خوب و مرغوب چیست؟

ورق MDF که در برابر نفوذ آب مقاوم است و بعد از تماس با رطوبت حداقل میزان تورم را دارد؛ بهترین متریال برای ساخت انواع کابینت محسوب می‌شود. جرم حجمی بالا، انسجام و پوک نبودن نیز از دیگر ویژگی‌ های یک MDF خوب و مرغوب است. اگر در تولید این ورق از چسب کافی استفاده شود؛ مقاومت کششی و خمشی آن به شدت بالا می‌رود و خیلی راحت می‌توان روی آن برش‌کاری و ماشین‌کاری کرد. معمولا ورق‌ های MDF بی‌کیفیت در حین ماشین‌کاری لب‌پر می‌شوند. از نظر روکش نیز یک ورق MDF مرغوب باید سطحی صاف و بدون اعوجاج داشته و در همه نقاط آن میزان ضخامت یکسان باشد.

مزایای کابینت ام دی اف و ورق MDF

کابینتی که با ورق MDF روکش شده تولید می‌شود نسبت به چوب و استیل ارزان‌تر است و قابلیت ابزارخوری، ماشین‌کاری و سمباده‌زنی دارد. ضمن اینکه ورق MDF را می‌توان در سایزها و وزن‌ها و همچنین ضخامت‌های مختلف تولید کرد. دیگر مزایای این محصول عبارتند از:

  • داشتن سطحی صاف و متراکم و مقاوم در برابر فشرده شدن
  • شکل‌پذیری بالا
  • داشتن لبه‌های صاف
  • قابلیت اجرای روسازی‌های مختلف مثل روکش‌های چوبی و…
  • زیبایی ظاهری و سهولت در نظافت
  • معایب کابینت ام دی اف و ورق MDF

مهم‌ترین معایب کابینت ام دی اف و ورق MDF عبارتند از:

  • قابلیت نفوذ رطوبت به مغزی از محل خراشیدگی‌ها
  • حساسیت به حرارت در برخی از مدل‌ها
  • داشتن بافتی نرم که باعث هرز شدن پیچ‌ها بعد از چند بار باز و بسته شدن می‌شود
  • مضر بودن برای سلامتی به دلیل استفاده از فرمالدئید در تولید ورق MDF
  • مقاومت کم در برابر رطوبت

کابینت آشپزخانه های گلاس high gloss

کابینت آشپزخانه های گلاس high gloss

کابینت هایگلاس نوعی کابینت با روکشی پلاستیکی صاف و درخشنده است که برای تجهیز آشپزخانه‌های مدرن گزینه بسیار خوب و مناسبی محسوب می‌شود. گرچه تفاوت قیمت کابینت های گلاس با ام دی اف قابل توجه است؛ اما با این وجود باز هم کابینت‌های هایگلاس جزء کابینت‌ های مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند.

مزایای کابینت های گلاس

لایه بیرونی کابینت هایگلاس بسیار زیبا و درخشنده بوده و روکشی که برای ساخت این محصول استفاده می‌شود از تنوع رنگی بالایی برخوردار است. یکی از مزایای مهم کابینت هایگلاس، قیمت نسبتا مناسب آن در مقایسه با محصولات دیگر است.

مشکلات و معایب کابینت های گلاس

عمده‌ترین معایب کابینت هایگلاس که باعث می‌شود برخی از مشتریان از تفاوت قیمت کابینت های گلاس با ام دی اف بگذرند و به سراغ محصول دوم بروند عبارتند از:

امکان آسیب دیدن در اثر تماس با آب : مغزی کابینت هایگلاس از نوعی ورق MDF ساخته می‌شود که در برابر رطوبت زیاد دوام ندارد. البته این مشکل در مورد تمام کابینت‌هایی که مغزی MDF دارند صدق می‌کند.

تیز بودن لبه‌ها : محل اتصال گوشه‌ها و کنج‌ ها در کابینت هایگلاس معمولا تیز و برنده است. گرچه کابینت MDF نیز این مشکل را دارد؛ اما به خاطر جنس روکشش امکان رفع این تیزی در این محصول وجود دارد. این در حالی است که روکش هایگلاس را نمی‌توان سمباده زد و تیزی لبه‌های آن را به این شکل از بین برد.

لک‌پذیری بالا : همانطور که گفته شد روکش هایگلاس بسیار صیقلی و براق است؛ به همین خاطر به محض تماس با دست، اثر انگشت روی آن می‌ماند. این مشکل ممکن است برای افرادی که نسبت به تمیز بودن آشپزخانه حساس هستند دردسرساز شود. معمولا کابینت‌ های هایگلاس برای تمیز ماندن باید زود به زود نظافت شوند.

مقاومت کم در برابر خط و خش : روکش هایگلاس در اثر تماس با اجسام تیز و برنده خیلی زود دچار خط و خش می‌شود. البته کیفیت روکش در این محصول روی مقاومت آن در برابر خط و خش اثرگذار است. هر چقدر جنس این روکش مرغوب‌تر باشد؛ دیرتر دچار خط و خش می‌شود و عمر مفید بیشتری دارد.

داشتن روکشی یک طرفه : معمولا فقط یک طرف ورق‌های MDF که کابینت های گلاس با استفاده از آنها تولید می‌شوند دارای روکشی از جنس پلکسی گلاس است. به همین خاطر در ساخت قسمت‌هایی که هر دو طرف ورق دید دارد باید از دو ورق به صورت دوبل استفاده شود. این کار هم باعث می‌شود هزینه اتمام پروژه بالا برود و هم ضخامت کار بیشتر شود.

جدول تفاوت قیمت کابینت های گلاس با ام دی اف

در صنعت تولید کابینت قیمت‌گذاری بر مبنای هر متر مربع است. اما منظور از هر متر مربع کابینت چیست؟ هر متر کابینت استاندارد با طرحی ساده از یک متر کابینت زمینی با عمق ۵۵ و ارتفاع ۹۰ سانتی‌متر و یک متر کابینت دیواری با عمق ۳۰ و ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر تشکیل شده است. بنابراین قیمت‌هایی که در جدول زیر مشاهده می‌کنید؛ بر اساس ابعادی است که به آنها اشاره شد.

نوع ورق

حداقل قیمت (تومان) حداکثر قیمت (تومان)

توضیحات

قیمت کابینت ام‌دی‌اف ایرانی

4000000 5500000

قیمت کابینت ام‌دی‌اف خارجی

5000000

6300000

قیمت کابینت هایگلاس ایرانی

5200000

6000000

قیمت کابینت هایگلاس خارجی

5800000 7000000

منظور از ورق هایگلاس خارجی ورق‌های ساخت برندهای ترک مانند AGT است.

همانطور که مشاهده می‌کنید؛ تفاوت قیمت کابینت هایگلاس با ام دی اف بسته به خارجی یا ایرانی بودن ورق می‌تواند حتی به 3 میلیون تومان در هر متر مربع برسد. بنابراین اگر قیمت ملاک انتخاب‌تان است؛ حتما در مورد اینکه چه جنس ورقی با چه کیفیتی قرار است در ساخت مورد استفاده قرار بگیرد با کابینت‌ ساز صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...