Search
Close this search box.

مدل کابینت آشپزخانه شیک و ساده

طراحی کابینت ساده

شکی نیست که یک آشپزخانه تجهیز شده با کابینت‌های ساده می‌تواند جذابیت خانه شما را افزایش دهد. اما قبل از اینکه تصمیم بگیرید طراحی آشپزخانه خود را تغییر دهید و برای تجهیز آن از کابینت‌های حاوی طرح‌ها و نقوش ساده استفاده کنید؛ مهم است که مزایا چیدمان این قسمت از خانه به شیوه‌ای ساده و نزدیک به سبک مدرن را درک کنید. در این مقاله ضمن توضیح مزایای طرح‌های ساده، تصویری از چند مدل کابینت مدرن را به نمایش در آورده‌ایم.

 به چه کابینتی کابینت ساده و شیک گفته می‌شود؟

کابینت‌های ساده به کابینت‌هایی گفته می‌شود که دارای طراحی شیک و مینیمالیست هستند. روی بدنه این محصولات اغلب از اشکال ساده برای ایجاد طرح استفاده می‌شود و طراح آنها بر عملکرد محصول بیش از فرم آن تمرکز می‌کند. این کابینت‌ها غالبا برای آشپزخانه‌های مدرن مناسب بوده و تعامل و هماهنگی خوبی با دیگر قسمت‌های خانه دارد. ضمن اینکه بدنه ساده طراحی شده برای این کابینت‌ها باعث می‌شود که نور طبیعی محیط بیشتر شده و فضای کلی آشپزخانه بزرگ‌تر نشان داده شود. طراحی این مدل از کابینت‌ها معمولا به صورتی انجام می‌شود که تمیز کردن درب‌ها نیز ساده‌تر باشد. برای حفظ سادگی و همچنین تمیز و مرتب تر بودن آشپزخانه در صورت داشتن فضای مناسب د برخی مکان ها آشپزخانه مخفی نیز تعبیه میشود . بسیاری از کابینت سازهای ماهر با استفاده از کابینت شیک و ساده میتوانند کابینت های فوقالعاده و دکوراسیون جذابی ارائه دهند. در تصویر زیر عکس آشپزخانه ساده و شیک را مشاهده میکنید که مثال مناسبی برای یک مدل آشپزخانه ساده اما شیک میباشد.

مزایای کابینت‌های ساده

در روند بازسازی خانه، هر مدل کابینتی که برای تجهیز آشپزخانه خود انتخاب کنید؛ قطعا دارای مزایایی است. اما کابینت‌های ساده به نسبت دیگر مدل‌های کابینت، دارای مزایای بیشتری هستند که در ادامه تک تک آنها را توضیح می‌دهیم.

 

 ظاهر جذاب‌تر

طراحی کابینت در عین سادگی به معنی پیروی از اصول سبک مدرن در تولید محصول است. یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های یک کابینت مدرن، جذابیت ظاهری بیشتر نسبت به طرح‌هایی است که پر از نقوش پیچیده هستند. در نگاه اول ممکن است کابینت‌های کلاسیک شما را بیشتر مجذوب کند؛ اما درک ساده‌تر طرح‌هایی که روی کابینت‌های مدرن اجرا می‌شود از خستگی چشم پیشگیری می‌کند و به مرور زمان برای اعضای خانواده محیط آشپزخانه را به یک فضای جذاب تبدیل خواهد کرد.

کابینت ارزان ساده

 سهولت در نظافت

روی بدنه و درب‌هایی که برای ساخت یک دست کابینت ساده و ارزان با طرحی مدرن استفاده می‌شوند معمولا نقوش پیچیده و دارای زوایای زیاد وجود ندارد و بیشتر طراح سعی می‌کند به جای این اشکال پیچیده به سراغ خطوط کم عمق و مستقیم برود. این موضوع باعث می‌شود که تمیز کردن روی درب‌های کابینت ساده‌تر شود؛ زیرا اصولا روی درب کابینت زاویه تند و تیزی وجود ندارد که برای تمیز کردنش نیاز به زمان بیشتری باشد.

دیزاین آشپزخانه با کابینت ارزان

 ماندگاری طولانی‌تر

کابینت‌هایی که به سبک مدرن و با طرح‌های ساده تولید می‌شوند معمولا طول عمر بیشتری نسبت به کابینت‌های کلاسیک و نئوکلاسیک دارند. در ساخت کابینت‌های کلاسیک معمولا اجزای کابینت بیشتر است. به عنوان مثال تاج یکی از اجزای اصلی در کابینت‌های کلاسیک است که ممکن است به مرور زمان بر اثر فشار یا سنگینی بیش از حد از حالت اولیه خود خارج شود. این در حالی است که در ساخت کابینت‌های مدرن و ساده خبری از جزئیات بیشتر و قطعات جانبی نیست و بدنه به صورت یکپارچه ساخته می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که به مرور زمان بدنه آسیب نبیند و فرم اولیه خود را حفظ کند.

مدل آشپزخانه ساده

 قابلیت نصب تجهیزات مدرن

سادگی بدنه کابینت‌های مدرن باعث می‌شود که استفاده از برخی تجهیزات مانند لوازم برقی که ویژگی مشخصی دارند ساده‌تر شود. به عنوان مثال گازهای رومیزی برقی بیشتر با کابینت‌های طرح ساده هماهنگ هستند و یخچال‌ها و وسایل پخت و پز نقره‌ای رنگ یا همان سیلور مناسب برای ست کردن با رنگ‌های خنثی و حتی رنگ‌های فانتزی هستند. این در حالی است که کابینت‌های طرح کلاسیک یا نئوکلاسیک را معمولا با ورق‌هایی با رنگ‌های همه کاره مانند سفید یا کرم تولید می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود که ایجاد هماهنگی بین اجزای مختلف آشپزخانه کمی دشوار شود.

مدل کابینت ساده

 امکان سفارشی‌سازی

طرح‌های کلاسیک معمولا دارای المان‌های مشخصی هستند که ایجاد تغییر در آنها عملا غیرممکن است. به عنوان مثال اگر قرار باشد در دو طرف محل قرارگیری اجاق گاز دو ستون وجود داشته باشد؛ طرح روی بدنه این ستون‌ها نباید حاوی اشکال مدرن باشد. خطوط مورب یا شاخه درختی بیشتر مناسب طراحی این ستون‌هاست. این در حالی است که ایجاد تغییر روی کابینت‌های ساده و اضافه کردن شاخه‌های دلخواه مشتری به آن کمی ساده‌تر و امکان‌پذیرتر است. بنابراین اگر می‌خواهید کابینتی که در آشپزخانه خانه خود نصب می‌کنید را قبلا جای دیگری ندیده باشید؛ انتخاب یک مدل کابینت ساده که توانایی ایجاد تغییر در طرح آن را دارید بسیار مناسب شماست.مدل کابینت ساده و شیک

برای سفارش کابینت ساده باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه بتوانید یک کابینت ساده اما در عین حال زیبا و جذاب داشته باشید؛ باید هنگام سفارش به نکات مهم زیر توجه کنید.

  • جنس ورق یا چوبی که در ساخت بدنه و درب‌ها استفاده شده است را به دقت بررسی کنید. اگر جنس کابینت ام‌دی‌اف است بافت داخل ورق آن باید متراکم باشد.
  • کیفیت و جنس رنگ و همچنین تکنیکی که برای رنگ‌آمیزی کابینت استفاده شده است نیز روی دوام محصول اثرگذار است.
  • انتخاب رنگ مناسب برای کابینت‌های ساده از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی هر چقدر طرح ساده‌تر باشد؛ حق انتخاب‌تان بیشتر می‌‌شود. تقریبا تمام رنگ‌های ملایم و خنثی و همچنین رنگ‌های مات برای این مدل کابینت مناسب هستند.
  • هماهنگی یراق‌آلاتی مانند دستگیره را با طرح کابینت در نظر داشته باشید. روی اکثر کابینت‌های طرح ساده، یا از دستگیره مخفی یا از دستگیره‌های استیل ساده استفاده می‌شود.

 

 

 

 

2 پاسخ

  1. واقعا دکور آشپزخانه ساده همیشه شیک هست و زیابیی خودش رو داره و هیچوقت از مد نمیفته.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...