Search
Close this search box.

اهمیت طراحی کابینت

کابینت هر خانه ای ، قلب آن خانه به چشم می آید . دلیلش رو براتون توضیح میدم ! ابتدا ، شما یک خانه ی فوق لاکچری و زیبا رو تصور کنید که کاملا عالی به نظر میرسد ،  اما تا وقتی که چشم ما به آشپزخونه و کابینتاش نیفتاده است  . وقتی هم کابینتارو ببینیم دیگه نه مبلمان  نه پرده ی مخمل نه فرش دست بافت خانه مهم نیست ! فقط  کابینت بد رنگ و بدشکل جلو چشمات هست .

انتخاب سبک کابینت

اولین کار مهم و ضروری برای انتخاب کابینت ، باید سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه ی خود را مشخص کنید . با این کار گزینه ها کمتر و انتخاب آسانتر میشود .

کابینت ها در انواع طرح های مدرن و مینیمال دسته بندی میشوند که این طرح ( سبک مدرن ) برای آشپزخانه هایی با طراحی داخلی امروزی و مدرن انتخابی درست و ایده آل به حساب می آید . یکی از خوبی های این سبک این است که هیچگاه از مد نمی افتد و فضای آشپزخانه را درعین سادگی ، امروزی و زیباتر نشان میدهد .

از کابینت های مدرن و مینیمال هم میتوان در آشپزخانه های کوچک و هم آشپزخانه های بزرگ میتوان استفاده شود فقط در متراژهای کوچک بهتر است کابینت رنگ روشن را برای کابینت های خود انتخاب نمایید . همچنین بهتر است در آشپزخانه های دارای فضای کوچک ، مدل کابینت به گونه ای انتخاب شوند که تا سقف ادامه داشته باشد تا از فضای کوچک بهترین استفاده ی ممکن را داشته باشید.

 

ما در مقاله ی مربوط به کابینت های گلاس گفتیم که بخاطر براقی و چشم نواز بودن آن ، طرفدارای خودش رو دارد. در ادامه چند مدل از کابینت های هایگلاس ایرانی رو باهم ببینیم.

طراحی کابینت تا سقف

در تصویر بالا خلاقیت یکی از طراحای خوش ذوق ایرانی رو مشاهده میکنیم که از ترکیب اپن و شومینه به بهترین شکل ممکن استفاده کرده است . این الگو میتواند یکی از چند الگوی برتر سال 2020 باشد . این سبک برای افرادی که هم میخواهند مدل کابینت کمی سبک ایرانی و مدرن رو داشته باشد ، به نظر ما بهترین پیشنهاد است .

همچنین در مدل های ایرانی ، بهتر است از ترکیب دو یا چند رنگ استفاده شود زیرا این عمل زیبایی و جذابیت خاصی را به آشپزخانه ی شما میدهد . همچنین میتوان رنگ کابینت های قسمت بالا و رنگ کابینت های قسمت پایین آَپزخانه را متضاد یا مکمل یکدیگر انتخاب کرد .

برای آشپزخانه های کوچک ما رنگ های روشن و برای آشپزخانه های بزرگ رنگ های تیره را پیشنهاد میدهیم البته در آشپزخانه های بزرگ محدودیتیبرای انتخاب رنگ وجود ندارد .

یکی دیگر از طراحی های کابینت که میتوان در آن خلاقیت را به خوبی دید ، این مدل هست که این طراح به بهترین نحو قوس های زیبایی رو به کابینت ها بدهد . و به گونه ای اینکار را انجام داده است که این حالت قوسی شکل اصلا تو ذوق بیننده نمیزند .

طی این سالها، مدل های جدید از کابینت آشپزخانه های گلاس سفید و مشکی طرفدارهایی رو پیدا کرده است. به خصوص کابینت های هایگلاس که با درخشش خودشون، باعث اقبال بیشتری به این کابینت جدید شدند.

مدل کابینت از سقف تا پایین

حالا در آخر توصیه ای برای افرادی که از کوچک بودن اشپزخانه ی خود گله میکنند ، داریم

در اول کسایی که آشپزخانه ی کوچکی دارند برای طراحی مدل کابینت خود ، باید حواسشان باشد که از تمام فضای ممکن خود استفاده کنند تا هیچ فضایی در آشپزخانه به فضای پرت (بدون کاربری) تبدیل نشود.

یکی از راه حل های ممکن را همان اول کاری گفتیم که میتوانید ارتفاع کابینت ها تا سقف ادامه داشته باشد (کابینت سقفی) و برای سهولت استفاده از طبقه های بالا آن از اکسسوری های ریلی و یا تاشو استفاده شود . مزیت این اکسسوری ها اینه که در مواقع لزوم باز شده و مورد استفاده قرار میگیرند.

همچنین به این افراد طراح های آشپزخانه ی بدون در ، اپن یا جزیره توصیه میکنند زیرا کابینت در گوشه ای قرار میگیرد و دیگر چیزی آشپزخانه را از سالن خانه جدا نمیکند .

و در عکس میتوانید ببینید که کابینت ها تا سفق ادامه دارند ؛ همچنین در بخش دیگه ای آشپزخانه هم میبینین که 3 ردیف کابینت در روی دیوار قرار گرفته. اینجوری دیگه کمبود فضایی احساس نمیشه. همچنین از اپن این آشپزخانه دارای صندلی است که یعنی میشه ازش به عنوان میز غذاخوری نیز استفاده کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مشابه

آشپزخانه‌های امروزی نقش محوری را در هر خانه‌ای ایفا می‌کنند. اغلب افراد از این بخش نه تنها به عنوان مکانی برای پخت...
قیمت بالاتر کابینت هایگلاس ترک نسبت به نمونه ایرانی آن باعث شده تا خریداران به این موضوع مهم فکر کنند که تفاوت...
یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی آشپزخانه، چسباندن برچسب روی بدنه درب‌های کابینت است. در حال حاضر شرکت‌های...
تنوع در بازار هر محصولی به‌خصوص بازار فروش کابینت آشپزخانه مزایا و معایب خاصی دارد. یکی از مهم‌ترین معایب تنوع محصول که...